Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C - Wibracje podczas hamowania silnikiem.

20 Lis 2017 13:29 1275 7
  • Poziom 15  
    Witam,
    od jakiegoś czasu mam pewien problem.
    Posiadam opla corse C z silnikiem 1.7 di isuzu Y17DTL.

    Podczas hamowania silnikiem czuć wibracje.
    Sprawdziłem poduszki i się okazało że są dwie do wymiany. Więc obie wymieniłem.
    Silnik siedzi teraz sztywno, podczas pracy nawet na lewarku od skrzyni biegów nie widać drgań. A problem nadal pozostał.
    Podczas jazdy nie ma żadnych wibracji, biegi wchodzą bez problemowo i zmienia się je bez nawet minimalnych szarpnięć.

    Jade 50km/h czy tam 100km/h, Puszczam gaz i wibracje sie pojawiają . Co ciekawe wystarczy że lekko dotknę pedału gazu i znikają.
    Czuć jakby pod maską całym silnikiem telepało. Są one zależne od obrotów silnika.

    Gdy wcisnę sprzęgło problem ginie.

    Myślałem nad wyważeniem opon ale gdy wcisne sprzęgło i hamuje hamulcem to również nie ma żadnych wibracji.

    Już nie mam pomysłu czego to może być przyczyna.
    Może to być wina sprzęgła?
    Z drugiej strony jak przyśpieszam czy to mocno czy delikatnie żadnego problemu nie ma.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Jak skręce maksymalnie koła w lewo i prawo i ruszam to nie ma żadnych stuków ani innych niepokojących dźwięków.
    Również jak przyśpieszam mocno nie czuć jakichkolwiek hałasów/wibracji.
    Przyśpieszam, utrzymuje prędkość - brak wibracji. Puszczam gaz delikatnie to mogę hamować jakiś czas silnikiem i nie ma wibracji. Puszczę gaz całkowicie - jakbym miał kamienia doklejonego do któregoś z przednich kół.
    Co ciekawe. Jadę na 5 biegu to wibracje są maleją stopniowo z obrotami silnika. Zredukuję na 3 i znowu częstotliwość wzrasta.
    Chyba jeśli to byłby przegub to częstotliwość byłaby zależna od prędkości auta a nie obrotów silnika. :/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Chyba znalazłem przyczyne problemu. Prawy przegub wewnętrzny trzyma sie w miarę sztywno. Lewy natomiast ma luzy we wszystkie strony.
    https://www.youtube.com/watch?v=kudO6VkeZCg&feature=youtu.be

    Wygląda to tak że po założeniu opony jest dobry centrymetr, dwa luzu.

    Ktoś potwierdzi moje przekonanie że ten przegub jest uszkodzony?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Zrobione. W efekcie żadnych wibracji przy hamowaniu silnikiem oraz zginęło rónież szarpnięcie gdy puszczam gaz.
    Wibracje były tylko przy hamowaniu silnikiem a jednak winny był przegub wewnętrzny.
    Jedno z łożysk było całkowicie rozsypane.
  • Użytkownik usunął konto