Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Transit - Brak ciśnienia paliwa

20 Lis 2017 22:05 3816 42
  • Poziom 6  
    Witam czy przyczyną braku ciśnienia paliwa mogą być uszkodzone wtryskiwacze? Samochód odpala tylko na plaku ale gdy odkręce przewod paliwowy przy wtryskiwaczu paliwo tylko lekko wypływa. Transit, 2005 r. 2.4 cr
  • Poziom 27  
    A jak sprawdziłeś barak ciśnienia na listwie?
    Podłącz tester i sprawdź ciśnienie - podczas kręcenia rozrusznikiem powinno być 350 barów +/-50 barów. Jeżeli podana tolerancja jest przekroczona, PCM nie pozwoli na odpalenie silnika.
    Nawet mocno przelewające wtryskiwacze nie spowodują spadku ciśnienia poza tolerancję, natomiast uszkodzony zawór IMV na pompie jak najbardziej.
  • Poziom 6  
    Odkręcalem nakrętki przy wtryskiwaczu i paliwo tylko lekko wypływa. Ciśnienie na listwie waha się od 50 do 120 bar. Wypialem przelewy i już podczas kręcenia plynie nich paliwo.
  • Poziom 6  
    Kodu nie pamiętam. Za niskie ciśnienie do rozruchu czy coś takiego

    Dodano po 2 [minuty]:

    P2291
  • Poziom 20  
    wojciechjanusz napisał:
    A jak sprawdziłeś barak ciśnienia na listwie?
    Podłącz tester i sprawdź ciśnienie - podczas kręcenia rozrusznikiem powinno być 350 barów +/-50 barów. Jeżeli podana tolerancja jest przekroczona, PCM nie pozwoli na odpalenie silnika.
    Nawet mocno przelewające wtryskiwacze nie spowodują spadku ciśnienia poza tolerancję, natomiast uszkodzony zawór IMV na pompie jak najbardziej.

    jak to nie? wystarczy że jeden wtrysk padnie i nie zapali nie zrobi ciśnienia , zrób próbę przelewową
  • Poziom 6  
    Napewno będą przelewać ponad normę. Wyjąłem już wtryskiwacze. Jutro wioze na sprawdzenie
  • Poziom 27  
    jenusz11 napisał:
    jak to nie? wystarczy że jeden wtrysk padnie i nie zapali nie zrobi ciśnienia , zrób próbę przelewową
    Nie wyjdzie poza tolerancję wyłączenia silnika - co najwyżej - przy wypracowanej pompie, wejdzie w tryb awaryjny. Czyli silnik odpali - a właśnie o to chyba tu chodzi, że nie odpala.
    Zresztą wytłumacz - jak ma zrobić próbę przelewową, skoro silnik nie odpala?

    Kilka razy podczas próby przelewowej musiałem ją przerwać, bo któryś z wtryskiwaczy tak przelewał, że już po minucie paliwo lało się ze zbiorniczka na ziemię - ale pompa była świeżo zrobiona i nawet silnik nie wchodził w tryb awaryjny. Jedyny objaw takiego stanu wtryskiwacza to były nierówne wolne obroty silnika.
    Większość przypadków wchodzenia w tryb awaryjny to wypracowane i wtryskiwacze i pompa wtryskowa. Stąd najczęściej sytuacja, że zrobienie wtryskiwaczy wystarcza na kilka - kilkanaście tys. km a potem trzeba robić pompę.
  • Poziom 6  
    Dwa wtryskiwacze paly, zostały naprawione. Odpowietrzylem, zapalił na jakieś 5 sekund po czym zgasł i teraz tylko łapie ale nie chce zagadać. Ciśnienie na listwie dochodzi do 316 bar więc jest ok ale jak zgaśnie to bardzo szybko spada, praktycznie parę sekund i spada do 10 bar. Dałem osobne zasilanie z banki i paliwo pompa pobiera

    Dodano po 6 [minuty]:

    Błąd tylko jeden,c1300, myśle że nie ma z tym nic wspólnego. Wyjście z filtra zaslepilem, natomiast gdy pracuje na plaku z tego czujnika zanieczyszczenia przy filtrze kapie paliwo,mozlowe że to jest przyczyną?

    Dodano po 3 [godziny] 27 [minuty]:

    Wyciek już zlikwidowalem ale nadal nie pali. Jakieś pomysły?

    Dodano po 33 [minuty]:

    Założyłem pompke ręczna przed filtr od strony baku i wtedy pompuje natomiast jak podłącze pompke między filtr a pompę to wtedy nie może sassac paliwa, może to jakiś trop
  • Poziom 27  
    Arczi772 napisał:
    Wyjście z filtra zaslepilem, natomiast gdy pracuje na plaku z tego czujnika zanieczyszczenia przy filtrze kapie paliwo,mozlowe że to jest przyczyną?
    Myślę, że zapowietrzony jest. Transity tdci nie mają pompki podającej paliwo z baku, tylko paliwo zasysa pompka łopatkowa w pompie wtryskowej - czyli cały układ niskiego ciśnienia łącznie z filtrem pracuje na podciśnieniu. Jeżeli - jak piszesz - ze wskaźnika zabrudzenia filtra kapie paliwo (przy zasilaniu grawitacyjnym z bańki), to prawie na pewno podczas normalnej próby odpalenia zassał powietrze.
    Tą nieszczelność musisz zlikwidować, potem spróbuj pokręcić go dłużej na plaku. Potrzebne są do tego dwie osoby - jedna startuje rozrusznikiem, dopiero jak silnik kręci, druga osoba małymi ale częstymi strzyknięciami w dolot doprowadza do odpalenia i nadal utrzymuje go na obrotachm ale nie wyższych niż 2000. Czasami trzeba tak go podtrzymać plakiem minutę, aż się odpowietrzy i zacznie samodzielnie pracować. Na rozruszniku nie ma szans na usunięcie głębokiego zapowietrzenia.
    Startowanie plakiem z jednorazowej dużej dawki jest mocno niewskazane - można zniszczyć silnik (rozrząd) gdy odbije do tyłu, no i wystarcza na sekundę-dwie pracy, więc w tym przypadku nie ma sensu, nic nie da...
  • Poziom 6  
    Próbowałem tak, no może nie minute ale krócej. W poniedziałek spróbuję grawitacyjne z banki podac paliwo, powrót też wrzucę do banki. Jak odpali to będę szukał nieszczelności. Jak nie odpali to pompa? No ale ciśnienie buduje więc dziwne. I czy normalny jest ten szybki spadek ciśnienia na listwie po przerwaniu pracy silnika czy to z rozrusznika czy z plaka?
  • Poziom 27  
    Arczi772 napisał:
    powrót też wrzucę do banki.
    Rozumiem, że powrót z pompy idący do filtra - a nie przelewy wtryskiwaczy.
    Co do spadku ciśnienia na szynie - nie wiem, czy jest nad czym się zastanawiać, jeżeli układ jest zapowietrzony... No i nie wiem, szczerze mówiąc, czy układ po zatrzymaniu ma trzymać długo ciśnienie. Te parę sekund jest chyba ok.
  • Poziom 6  
    Tak, chodzi mi o powrót co idzie do filtra

    Dodano po 17 [godziny] 52 [minuty]:

    I jeszcze zapytam, jakby się okazało że jednak wina jest zapowietrzenie, jakiś dobry sposób na to?
  • Poziom 27  
    W trudnych przypadkach podłącza się pompę do ciśnieniowego baniaka, około 0,5 bara się go pompuje (grawitacyjnie to trochę mało jest), kręci sie rozrusznikiem na poluzowanych przewodach parę chwil, a potem się je zamyka i na plaku, aż odpali...

    Ja raz miałem problem, że przy wyjętych wtryskiwaczach chyba źle zamknąłem przewód przelewowy i pompa się zdrowo zapowietrzyła, włożone potem wtryski też były bez paliwa - za żadne skarby z rozrusznika nie odpalił. Na samostarcie musiałem go pokręcić z minutę - dwie, trochę poskakał ale w końcu odpalił. Filtr też wyjąłem i zalałem paliwem, był prawie pusty.
  • Poziom 6  
    Ok dzięki za wskazówki, słyszałem że filtr paliwa tylko oryginał bo zamienniki lubią szwankowac. Mam filtr marki wix. Zmieniać na chociażby Boscha?
  • Poziom 27  
    Markowe produkty najczęściej dają pewność jakości - WIX to dobra firma, jej produkty trafiają często na seryjne fabryczne wyposażenie.
    Ale teorii co do filtrów jest tyle samo co z oponami. Ja zakładam fordowskie filtry i kłopotów nigdy nie miałem.
  • Poziom 6  
    Witam. Nadal mecze się z tym transitem. Sytuacja teraz wygląda tak, zmieniłem obudowę filtra wraz z nowym filtrem paliwa i nadal gdzieś ciągnie powietrze, jutro zamierzam wymienić przewody od filtra do baku . Natomiast mam jeszcze jedno pytanie, gdy podłącze przewod zasilający i powrotny pod banke, zakrece rozrusznikiem, to pompa ciągnie ale gdy przestaje kręcić, paliwo cofa się do banki, czy jest to normalny objaw? Wydaje mi się że nie, czy w tym modelu może zapowietrzac się sama pompa?
  • Poziom 27  
    Weź pod uwagę to, że jeżeli pompa jest zapowietrzona, a powrót z pompy częściowo idzie do filtra, to będziesz widział wtedy powietrze w przewodzie z filtra do pompy po odpaleniu silnika - wcale nie musi być winny (nieszczelny) przewód ze zbiornika do filtra...

    Na postoju paliwo nie może cofać się z pompy do filtra - to świadczy o nieszczelności, albo w sekcji niskiego ciśnienia, ale także to może być sekcja wysokiego ciśnienia łączne s wtryskami.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    P2291. Ten błąd był przed naprawa wtryskiwaczy. Dwa lały i dlatego nie wytwarzalo ciśnienia, po naprawie błąd zniknął, cały czas mam odpiete wtyczki od wtryskow bo w serwisie gdzie naprawiłem wtryskiwacze kazali porządnie odpowietrzyc bo inaczej się zablokuja. Gdy dam powrót i zasilanie do banki, odkręce jeden wtryskiwacz. I zacznę kręcić to paliwo tryska sporym ciśnieniem, jednak gdy podłącze tak jak ma być to pompa cały czas ciągnie paliwo z powietrzem. Gdy przestanę kręcić paliwo cofa się, nie odrazu ale po dłuższej chwili w wężyk będzie pusty.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Którego przewodu nie muszę odkręcac? Powrtnego?

    Dodano po 42 [minuty]:

    Odrazu po naprawie wtryskiwaczy, odpalił mi na jakieś 15 sekund po czym zgasł i koniec. Okazało się że wtryski zablokowały się bablem powietrza, na stanowisku je odpowietrzyli i kazali porządnie odpowietrzyc układ bo znowu się tak stanie. Więc teraz nie chce podłączac wtyczek do wtryskow dopóki w wężyku nie będę miał samego paliwa bez powietrza
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Zrobiłem tak, że zasilanie dałem z banki a powrót dałem do węża powrotnego z pominięciem filtra. Pompa ładnie ciągnie jak chodzi na plaku. Gdy przestaje psikac, a samochód gaśnie paliwo momentalnie schodzi z węża

    Dodano po 52 [minuty]:

    Zdemontowalem kolektor, sprawdziłem odcinek powrotny, jest szczelny, odcinek zasilający od filtra do pompy też jest szczelny. Filtr też jest szczelny. Czemu schodzi paliwo?
  • Poziom 13  
    Ja robię to tak :)
    Litrowy słoik nalać prawie do pełna.
    Odpiąć zasilanie i powrót pompy cr od filtra paliwa.
    Do zasilania dla pewności można nalać strzykawką paliwa.
    Oba węże zanurzyć w słoiku i pilnować żeby nie wypadły - muszą być koniecznie zanurzone w paliwie.
    Odkręcić minimalnie którąś rurkę od wtrysku, tylko minimalnie żeby pompa miała się szansę odpowietrzyć, jak auto stoi po skosem to najlepiej tą która jest wyżej żeby odpowietrzyć cały kolektor do którego są przykręcone.
    Zakręcić parę razy tak żeby powrotem leciało mocno paliwo.
    Jedna osoba kręci a druga odkręca kolejne rurki wysokiego ciśnienia.

    MUSI ZAPALIĆ :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Powrotem, masz na myśli przy poluzowanej nakretce od wtrysku? Gdybym tak zrobił pewnie by zapalił ale jak wyjme przewody ze słoika to znów złapie powietrze

    Dodano po 3 [minuty]:

    Niestety chyba jednak to będzie pompa bo już nic innego nie zostało. Jakiś przybliżony koszt uszczelnienia takiej pompy?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    Jakie są przyczyny takiej usterki?
  • Użytkownik usunął konto