Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozbudowa domu jednorodzinnego - projekt nowej instalacji CO

tomek_wlkp 21 Lis 2017 22:22 2067 39
  • #1 21 Lis 2017 22:22
    tomek_wlkp
    Poziom 15  

Witajcie, na wiosnę przymierzam się do rozbudowy domu a co za tym idzie całkowitej wymiany instalacji CO. W temacie ogrzewania jestem raczej zielony ale z polutowaniem rur miedzianych czy zaciśnięciem PEX'a nie mam problemu...
    Wstępnie układa mi się w głowie projekt instalacji CO i chcę tu podpytać osoby z większym doświadczeniem o porady żeby tego doszczętnie nie "spaprać"...

Na załączonym rysunku lewa strona z czerwonymi opisami pomieszczeń to istniejąca część domu, prawa strona z opisami pomieszczeń w tabeli to część która zostanie dobudowana, stara część domu ma jeszcze pokój na pietrze, dobudowana część będzie parterowa, ale tym na razie nie zawracajmy sobie głowy...
    Źródło ciepła jakie planuje zastosować to piec na ekogroszek o mocy 15kW (znajomy instalator doradzał mi 12kW) ale w przyszłości być może podłączę do tego wszystkiego wolnostojący garaż (dla złamania temperatury)...

Chcę zastosować do tego 1000l bufor ciepła oraz 300l zbiornik CWU zasilany z kotła oraz z solarów, prosiłbym o nakierowanie mnie jak to wszystko podłączyć...

Na rysunku opisałem niebieskim kolorem gdzie chciałbym zastosować grzejniki a gdzie podłogówkę ...
    Stara część domu będzie kapitalnie remontowana także mam mozliwość układania rur w ścianach i w podłodze starego korytarza...

Budżet też nie jest bardzo wielki i wstępnie przewidywałem to tak:
    Kocioł na ekogroszek ok 6000zł
    Bufor ciepła ok 3000zł
    Zestaw solarny + zbiornik CWU ok 5000zł

To na początek ...

Doradźcie czy porywam się z motyką na księżyc czy ma to jakiś sens ...
    Dom po remoncie zostanie od razu docieplony styropianem 15cm...

0 29
  • Metal Work Pneumatic