Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Świecące się kontrolki oraz napięcia na sondach lambda w Citroen C1

22 Nov 2017 07:53 645 2
  • Level 3  
    Witam.
    Mam pewien kłopot w samochodzie C1.
    Żonie ostatnio zaświeciły się 3 kontrolki:
    Check engin
    Ciśnienie w oponach
    ESP
    Żadnej nie daje się wyłączyć.

    Żona była w serwisie, jednak po pobieżnych oględzinach i podpięciu pod komputer nie potrafili jednoznacznie zdiagnozować problemu.
    Skasowali kontrolki - niestety wróciły.
    Wspominali, że przyczyną może być sonda lambda.
    Idąc tą drogą poszperałem w youtube i znalazłem jak zmierzyć i jakie powinny mieć pomiary wartości.

    Napięcie na akumulatorze 14V

    Sonda przed katalizatorem:
    Po odpięciu sondy:
    od strony sondy
    4,3 Ω
    Od strony sterownika:
    11,96V - według filmu powinno być tyle co na akumulatorze
    1,52V - według filmu powinno być pomiędzy 0,1V - 0,9V

    Sonda za katalizatorem:
    Po odpięciu sondy:
    od strony sondy
    4,0 Ω
    Od strony sterownika:
    9,0V - według filmu powinno być tyle co na akumulatorze
    1,5V - według filmu powinno być pomiędzy 0,1V - 0,9V

    Samochód jest w zasadzie nowy - co prawda po lekkiej stłuczce. Ma na koncie 9 tyś km.
    Sprawdziłem wtyczki i złączki - wszystko wygląda OK.
    Kable oryginalnie popakowane w peszlach, nie widać żadnych uszkodzeń.

    Zastanawiam się nad jednym, czy to rzeczywiście sonda a nie sterownik skoro nie zgadzają się napięcia dochodzące do sondy?
    Dziwne jest również to, że te kontrolki zaświeciły się jednocześnie razem i nie można ich wyłączyć.

    Macie może jakieś sugestie?
    Pozdrawiam Krzysiek.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 43  
    Skoro jest prawie nowy, to ja bym to oddał do naprawy gwarancyjnej. Ostatnio znajomemu wymieniali taką sondę, też miał te kontrolki.
  • Level 3  
    yogi009 wrote:
    Skoro jest prawie nowy, to ja bym to oddał do naprawy gwarancyjnej. Ostatnio znajomemu wymieniali taką sondę, też miał te kontrolki.

    Problem w tym, że poprzedni właściciel zlekceważył niezbędny po roku przegląd i gwarancja przepadła.