Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 313 - Problem z rozruchem

23 Lis 2017 15:54 2490 7
  • Poziom 2  
    Witam mam problem ze sprinterem 313.
    Chodzi o rozruch czasem odpali a czasem nie i trzeba próbować po kilkadziesiąt razy aż zaskoczy. Gdy nie chce odpalić to pod siedzeniem kierowcy słychać trykanie. Czy wymiana przekaźnika mogłaby pomoc czy problemu szukać gdzie indziej ?
    Przekaźnik który Tak tyka wyglada tak
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    Musisz poprosić o pomoc drugą osobę i w momencie kiedy bodziesz przekręcał kluczyk na start sprawdź kontrolką czy pojawi się napięcie na elektromagnesie rozrusznika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Jak nie odpala nie kręci rozrusznik nawet tylko słychać to trykanie i nic więcej
  • Spec od Mercedesów
    Art.B napisał:
    Doprecyzujmy.

    Też dołożę swoją uwagę: "313" w żaden sposób nie identyfikuje, co to za auto. To tylko oznaczenie handlowe i auto równie dobrze może mieć dwadziescia lat jak i pół roku. Dopiero trzeba się domyslać z tresci. Nawet ci się daty produkcji nie chciało podać...
    Art.B napisał:
    Wygląda na przekaźnik grzania świec żarowych.

    To nie jest przekaźnik swiec żarowych - ten przekaźnik jest montowany na linii uruchamiania rozrusznika, szeregowo do styku "50" w stacyjce i jest uruchamiany przez sterownik silnika. Tak więc na tej linii mamy dwie pary styków, co powoduje, że jest bardzo wrażliwa na przeciążenie. Wystarczy, że cewka rozrusznika będzie mieć zwarcie międzyzwojowe (to się często zdarza!) co spowoduje przyrost prądu i tak znaczny spadek napięcia na linii że elektromagnes rozrusznika nie zadziała.
  • Poziom 2  
    Przepraszam za oznaczenie 313 dokładniej jest to sprinter model z 2003r z silnikiem 2.2. Jest jakiś łatwy sposob żeby usunąć te usterkę ? Bo co do tego „przekaźnika” byłem w 2 hurtowniach motoryzacyjnych (Gordon i ARPOL) i nigdzie takiego nawet nie mieli i nie mogli zamówić
  • Spec od Mercedesów
    aRASs27 napisał:
    Bo co do tego „przekaźnika” byłem w 2 hurtowniach motoryzacyjnych (Gordon i ARPOL) i nigdzie takiego nawet nie mieli i nie mogli zamówić

    No to leżysz....
    Chyba nie jest problemem sprawdzić głupi przekaźnik - nawet choćby zdjąć dekielek i sprawdzić czy zamyka i czy styki są czyste!
    Podałem ci możliwą przyczynę (nie wymyśloną na kolanie tylko spotykaną w tym modelu), podałem przebieg sygnału - tak więc weź się może do roboty, ubrudź sobie trochę rączki i nie licz na to że wymiana przekaźnika dokona cudu.
    Jeszcze raz: najpierw jest stacyjka i styk "50" uruchamiany w momencie odpalania silnika, stąd prąd idzie na przekaźnik pod siedzeniem, a z niego na starter. Chyba nie jest problemem sprawdzić prąd, sprawdzić napięcie w każdym z podanych punktów, nawet podać prąd w którymś miejscu i sprawdzić, czy rozrusznik zakręci. To żaden problem dla osoby która uważała na lekcjach fizyki w szkole ;)
    Dalej sugeruję uszkodzenie cewki elektromagnesu rozrusznika.