Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czujniki parkowania, brak zasilania, Peugeot 807

23 Nov 2017 21:49 5076 3
  • Level 9  
    Witam wszystkich forumowiczów.
    Szukałem, ale nie znalazłem odpowiedzi.
    Opiszę więc swój problem z niedawno zakupionym Peugeotem 807.
    Mam problem z komunikatem błąd asystenta parkowania. Wyświetla się on od razu po odpaleniu samochodu, a symbol trójkąta na desce i ponowny komunikat i sygnał dźwiękowy po wrzuceniu wstecznego (automat).
    Po diagboxie wiem, że łapie błąd "brak zasilania czujników parkowania". Oczywiście najpierw sprawdziłem bezpieczniki we wszystkich 3 miejscach.
    W module są 2 kości, czarna i niebieska. Czarna 4 przewody, niebieska 6. Moje pytania:
    1.Na którym z pinów/przewodów pojawić się powinno napięcie zasilające czujniki po wrzuceniu R?
    2.Światła wsteczne działają bezproblemowo, aczkolwiek po pomiarach nie znalazłem żadnego przewodu wchodzącego do modułu, na którym pojawiałby się prąd po wrzuceniu wstecznego. Czy uruchamianie czujników sterowane jest canem, czy po prostu 12 V z lampy/wiązki?
    Na jednym z przewodów w kości czarnej przed włączeniem zapłonu jest 12 V, po odpaleniu auta wartość napięcia spada do 4.5 V a na drugim z 4 przewodów pojawia się napięcie. Są to dwa niebieska przewody. Pozostałe dwa, czyli czerwony i bodajże biały są stałymi masami. Myślałem o tym, że na czerwonym powinno pojawić się napięcie po wrzuceniu wstecznego, ale jest to masa (chyba, że właśnie błąd zwarcia do masy, to ten przewód).
    Nie mam jak się dostać pod samochód, więc nie mogę sprawdzić stanu czujników, wiązki. Brak jakiegokolwiek odzewu z buzerów i brak wyświetlania odległości na lcd, a mam to uruchomione. Sprawdzałem lexia,
    żaden z czujników nie cyka, nie gwiżdże itd. Dzięki za sugestie.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    Level 36  
    Rok produkcji?
    Do 2006 był MUX strosowany - CAN-VAN.
    Od 2006 jest już tylko CAN.
  • Level 9  
    Przepraszam za brak szczegółów. 2007 rok. Dzis mierzylem wszystko jeszcze raz. Na wpietej kostce niebieskiej ( tą podejrzewam o bycie wlasciwą dla wiazki czujniki-moduł) i takie obserwacje mam. Jest 6 kabelkow.Wg tego co wyczytalem to plus, masa, i sygnaly z 4 czujników. U mnie to: Jeden stały plus. Na 3 po wrzuceniu wstecznego na odpalonym silniku napiecie 11,8v. Na stalym plusie po odpaleniu z 12,6 wzrasta do 13.9-14.1 co jest rzeczą normalną. Na dwóch kaabelkach tj. Koloru fioletowego i żółtego mam stałą masę. Podejrzewam, że na jednym z nich też powinno byc 11,8 ale z racji uwalonego czujnika jest zwarcie do masy. Czy moje rozumowanie jest logiczne?
    Jesli tak, to kładę się pod auto i szukam czujnika w ktorym wychodzi żółty lub fioletowy kabelek. Dodam, że diagbox wywala błąd zasilania czujników, a nie czujnika konkretnego. Czy zwarcie jednego czujnika do masy może powodować rozlaczenie calego systemu, czy nie dzialaby tylko ten jeden czujnik? Po wypieciu na próbę pinow żółtego i fioletowego po kolei brak poprawy. Byc moze caly system z odpietym jednym czujnikiem tez nie ruszy.
  • Level 9  
    Witam. Problem rozwiązany. Winnym okazał się jeden z czujników, miał zwarcie do masy. Co ciekawe, lexia dopiero po kilku odczytach wskazała który to czujnik. Po wymianie wszystko pracuje jak należy. Temat zamykam