Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Faac 740 nie dziala po podłączeniu na zamykanie

24 Lis 2017 08:37 2616 10
  • Poziom 2  
    Witam
    Na poczatku mowie ze nie jestem specjalista. Wczoraj dokonczylem montowanie bramy przesuwnej z silownikiem faac 740. Podlaczylem foto na zamykaniu i zmostkowalem 5 z 7 na centrali. Niestety brama sie tylko otwiera. Pilot jakos dziwnie mi sie zaprogramowal tez. Dioda fsw cl wogole nie swieci. Juz tyle sie na forum naczytalem ze glowa boli ale nie wiem jak ten problem rozwiazac. Foto mam xp20d i krancowki magnetyczne. Mialem jeszcze dodatkowy przycisk w garazu podlaczony do open a i stop na centrali na razie odlaczylem, myslalem ze tu jest problem ale to nie to. Pomoze ktos.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny dla użytkowników
    Prawdopodobnie masz problem z fotokomórkami. Wykrywają przeszkodę i dlatego nie możesz zamknąć. Albo masz zamiast NC włączone NO, albo fotki się nie widzą (źle wycelowane), albo fotka nadawcza nie ma zasilania. Co do pilota, to póki co rób próby bez niego. Zwieraj zacisk 1 z 7 (open A), tzn. wyprowadź sobie dwa kabelki i rób krótkie zwarcie. Mam nadzieję, że mostek między 6 i 8 też zrobiłeś.
    Zawsze też możesz pominąć fotokomórki, zwierając 3 i 4 z 11. Wtedy brama musi dać się zamknąć, gdy wydasz polecenie.
  • Poziom 2  
    Witam
    1. mostek miedzy 6 a 8 jest
    2. Co to jest: No, Nc
    3. Zrobilem jak mowiles zwieralem 1 z 7 i brama otworzyla sie jak z pilota, natomiast po ponownym zwarciu, zero reakcji, tylko mignela dioda open A, brama nie ruszyla, taki sam efekt jak po kliknięciu pilotem. Nie wiem o co chodzi, w ciemnosciach juz cos namieszalem kablami ze nawet mi sie nie otwierala, ale to da sie odtworzyc myślę
    4 pominiecie fotek nie robilem juz. Zbyt ciemno
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny dla użytkowników
    Boku1 napisał:

    2. Co to jest: No, Nc

    NO - Normal Open (normalnie otwarte)
    NC - Normal Close (normalnie zamknięte)
    Dotyczy to stanu styków przekaźnika. Styki przekaźnika mają trzy wyprowadzenia, COM, NO, i NC. To taki przełącznik. COM jest w środku a NO i NC po bokach. Czyli w zależności od potrzeb wykorzystujemy te styki o jakich mówi dana instrukcja.

    Faac 740 nie dziala po podłączeniu na zamykanie

    U ciebie FSW CL nie świeci co oznacza , że zadziałało zabezpieczenie. Masz mieć przyłączony styk normalnie zamknięty, co widać na schemacie. Poza tym warto sprawdzić czy fotki się widzą. Po przerwaniu bariery optycznej musimy słyszeć zadziałanie przekaźnika w fotce odbiorczej.
  • Poziom 2  
    Masz mieć przyłączony styk normalnie zamknięty, co widać na schemacie. Poza tym warto sprawdzić czy fotki się widzą. Po przerwaniu bariery optycznej musimy słyszeć zadziałanie przekaźnika w fotce odbiorczej.
    Żonka przeszla kolo nadajnika i cos pstryklo. Fotki sprawdzilem kable, przeciscilem i dalej nic. Wkurzylem sie powyciagalem kable od fotek i zrobilem wg rys 5. I dziala brama, chociaz nie powiem nie po to mam fotki aby sobie na slupkach wisialy, tak ze bede ten temat drazyc.
    Pyt z innej bajki, naczytalem sie na forach ze aby miec np w garazu przelacznik do otwierania, wystarczy zwykly dzwonkowy i jedni pisza podpiąć open 1 z stop, inni pisza open 1 z -. U mnie ani jedno ani drugie nie dziala? Ustawilem tez logike E ale cos ze spowolnieniami jest nie tak.
    Jak,czym moge sam sprawdzic nie sciagajac fotek czy sa sprawne?
    Dzieki za udzielana pomoc. Pozdro
  • Pomocny dla użytkowników
    Boku1 napisał:

    Żonka przeszla kolo nadajnika i cos pstryklo. Fotki sprawdzilem kable, przeciscilem i dalej nic.

    Między nadajnikiem a odbiornikiem w stanie czuwania jest wiązką niewidzialnego światła (podczerwień). Odbiornik ma w sobie przekaźnik, który załącza się i wyłącza z chwilą przerwania tej wiązki. I w odbiorniku słychać charakterystyczne "piknięcie".
    Poza tym w odbiorniku jest dodatkowa dioda, która nam optycznie sygnalizuje właściwą pracę tej bariery. Przekaźnik ma standardowo trzy styki COM, NO i NC. Przyłączamy zawsze COM i odpowiedni według potrzeby, czyli w tym przypadku NC.
    Sam widzisz, że pominięcie fotek i zmostkowanie wszystkiego według rysunku 5 daje prawidłową pracę bramy (jest też zamykanie). Nie widzę zatem tu wielkiego problemu, gdyż gdy właściwie podłączysz te fotki, to będzie działać. Jak nie jesteś pewien ich pracy to daj na COM i NO, bo innej opcji nie ma. Być może tu jest ten właśnie "haczyk". Różnie można rozumieć stan NC, bo nie wiem kiedy u ciebie przekaźnik trzyma a kiedy jest zwolniony? Nie mam tych fotek (ty je masz) i możesz łatwo to sprawdzić w sposób opisany wyżej. Masz tylko dwie możliwości, COM i NC lub COM i NO.
    Boku1 napisał:

    Pyt z innej bajki, naczytalem sie na forach ze aby miec np w garazu przelacznik do otwierania, wystarczy zwykly dzwonkowy

    Co się zaś tyczy przycisku otwierania przewodowego (dzwonkowy) to przyłączasz go pod 1 i 7 (czyli Open A i minus). Można takich przycisków dać kilka w różnych miejscach, aby ułatwić sobie życie. Montowałem najczęściej takie miniaturowe, bo prądy tam płyną znikome. Oczywiście kabelek też cienki, np. telefoniczny 2x0,5mm². Ktoś sobie zażyczył w trzech miejscach. Oczywiście jak chcemy to montujemy zwykły dzwonkowy.
    Faac 740 nie dziala po podłączeniu na zamykanieFaac 740 nie dziala po podłączeniu na zamykanie
    Te widoczne montowałem akurat w istniejących domofonach w domku jednorodzinnym.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Cytat:
    nie po to mam fotki aby sobie na slupkach wisialy, tak ze bede ten temat drazyc.

    Jakie masz fotki? jeśli Faacowskie to na odbiorniku są 2 LEDy - jeden wskazuje zasilanie a drugi - słabo widoczny i trochę z boku - gaśnie po zasłonięciu (no i pstryka przekaźnik w fotce odbiorczej). Jeśli tak jest - szukaj problemu w kablach albo złym podłączeniu do centrali.
    O przycisku przedmówca już napisał.
    Cytat:
    Ustawilem tez logike E ale cos ze spowolnieniami jest nie tak.

    A konkretnie co?
    Możesz mieć wersję ze spowolnieniami przed krańcówkami (na czas) czyli rP w menu - tego nie używaj (ustaw na zero) bo jest niestabilna.
    Podstawowe zwolnienia (których dystans ustawiany jest w menu pod pozycją rA) to zwolnienia po zadziałaniu krańcówki (czyli krańcówka zadziała a brama po niej jeszcze jedzie wolno przez dystans w cm odpowiadający z grubsza wartości rA). To zwolnienie jest króciutkie - max 7 cm - ale wystarczające - i musisz je uwzględnić w ustawieniu krańcówek (czyli ustawić je nieco wcześniej).
  • Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne
    zybex napisał:
    U ciebie FSW CL nie świeci co oznacza , że zadziałało zabezpieczenie.

    Tutaj dodałbym tylko, że mogą być uszkodzone, źle podłączone, uszkodzony przewód itp...
    Wynika to z fotografii, gdzie widać że nie świeci fsw cl ( a powinien aby automat zaczął cykl zamykania), a w "świetle" fotokomórek między słupkami nie ma żadnej przeszkody.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Cytat:
    nie po to mam fotki aby sobie na slupkach wisialy, tak ze bede ten temat drazyc.

    Jakie masz fotki? jeśli Faacowskie to na odbiorniku są 2 LEDy - jeden wskazuje zasilanie a drugi - słabo widoczny i trochę z boku - gaśnie po zasłonięciu (no i pstryka przekaźnik w fotce odbiorczej). Jeśli tak jest - szukaj problemu w kablach albo złym podłączeniu do centrali. Powinna gasnąć też (paląca się na niezasłoniętych fotkach ) dioda FSW_CL.
    O przycisku przedmówca już napisał.
    Cytat:
    Ustawilem tez logike E ale cos ze spowolnieniami jest nie tak.

    A konkretnie co?
    Możesz mieć wersję napędu ze spowolnieniami przed krańcówkami (na czas) czyli rP w menu - tego nie używaj (ustaw na zero) bo jest niestabilna.
    Podstawowe zwolnienia w.każdym 740/41 (których dystans ustawiany jest w menu pod pozycją rA) to zwolnienia po zadziałaniu krańcówki (czyli krańcówka zadziała a brama po niej jeszcze jedzie wolno przez dystans w cm odpowiadający z grubsza wartości rA). To zwolnienie jest króciutkie - max 7 cm - ale wystarczające - i musisz je uwzględnić w ustawieniu krańcówek (czyli ustawić je nieco wcześniej).
  • Poziom 2  
    Dzieki serdeczne wszystkim za pomocne rady. Mam ustawione spowolnienie i przed i za krancowka. Jutro przestawie. Pozostale rzeczy to chyba dopiero od nastepnego piatku bede sie bawic, niestety ale koniec wolnego i pozno z roboty bede wracac a w ciemnosciach to nie robota.
    Rozumiem ze chodzi o polaczenie kabelkiem albo COM z NO albo z NC.
    Uszkodzone kable raczej na 100 procent nie wchodza w gre. Jeszcze raz dzieki i dam znac jak pomajsterkuje przy tym
  • Pomocny dla użytkowników
    Boku1 napisał:

    Rozumiem ze chodzi o polaczenie kabelkiem albo COM z NO albo z NC.

    Podłączasz dwa kabelki. Jeden na COM a drugi na NO lub na NC. Poza tym dwa kabelki na zasilanie (jeden może być wspólny, zgodnie ze schematem).

    W podobnym temacie kotbury Napisał odnośnie fotokomórek takich jak twoje, cyt: "Co do LED - na TX powinna lampić cały czas (zasilanie) , Na RX - powinna się świecić jedna cały czas (zasilanie) a druga świecić jak fotki się widzą a przy zasłanianiu gasnąć. Tak samo powinna się zachowywać dioda FSW CL na centrali. "

    Skoro u ciebie ta FSW CL nie świeci, to masz przerwaną wiązkę światła lub (co bardziej prawdopodobne) przerwę na COM-NO(NC), czyli zamień miejscami jeden kabelek z NC na ON lub odwrotnie. Po prostu w stanie czuwania (fotki się widzą) ma być zwarcie między COM i drugim zaciskiem (tak jak na schemacie nr. 9).
    Nie wiem czy instrukcja od fotek mówi dokładnie o tym szczególe, tzn. kiedy jest NC a kiedy NO. Jak to ustalisz, to daj tu odpowiedź, bo czeka mnie wkrótce podobny montaż.