Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1.9 TDI 94r. szarpie...

09 Sie 2005 17:25 18020 13
  • Poziom 14  
    silnik nierowno chodzi na wolnych obrotach i w trakcie spokojnej stabilnej jazdy szarpie , przyspiesza bez zarzutu, Vag wyswietlil blad=> uszkodzony komputer sterujacy, pompa wtryskowa jest bez linki gazu... , podmienilem komputer od sprawnego auta i ten sam problem szarpie i nie rowno chodzi na wolnych obrotach... czy ktos mial podobny problem ?
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Masz pewnie uszkodzony czujnik wzniosu iglicy - jaki był błąd podczas badania komputrowego?


    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Spec od samochodów
    Pompa wtryskowa jest zaśmiecona.
  • Poziom 14  
    VW TOOL i Vag Andrzeja Kruka (wersja darmowa) wyswietla blad 65535-uszkodzony modul sterujacy, po skasowaniu tego bledu przez dluzsza chwile niema bledow ale po przejechaniu kilku metrow znow wyswietla ten blad, auto przyspiesza znakomicie ale szarpie nawet przy 2000 obr/min podczas spokojnej jazdy tz. kiedy nie przyspieszam ani nie hamuje silnikiem... czy "odsmiecenie" pompy mozna zrobic tylko rozbierajac ja ? czy jest jakis inny sposob ? acha na nierownomiernosc wolnych obrotow poprzedni wlasciciel wkrecil srobke podpierajaca pedal gazu, nieznacznie podnosi to wolne obroty ale silnik pracuje rowno ale niestety nadal szarpie przy spokojnej jezdzie, potencjometr sprawdzony przez Vag-Com 081 i rownomiernie rosnie lub spada wartosc wcisniecia pedalu gazu...
  • Spec od samochodów
    Dokładnie umyć,zachowyjąc chirurgiczną czystość operacji,pomoże.
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Smutna sprawa, w tych pompach jest nastawnik sterowany z komputera. Przy większych przebiegach wyciera się potencjometr wewnątrz tego nastawnika i daje taki właśnie efekt. Nowy nastawnik kosztuje ok 2,5 tyś. Pewnie zaraz ktoś mnie obsmaruje ale taka jest prawda.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Jeszcze jedno, z tego co wiem to się ujawnia przy przebiegu ok 300tyś km. Po 94 roku już coś szwaby zmieniły i juz takich problemów nie było. Podobno można to wyczyścić i na jakis czas może pomóc.
  • Poziom 14  
    a wiec tak, rozebralem calkowicie pompe wtryskowa, umylem itd. zlozylem i przez ok 10 min. bylo dobrze , tz. nie jezdzilem ale silnik chodzil rowno na wolnych obrotach. po okolo 10 min. dodalem gazu i juz niestety praca wolnych obrotow jest nierownomierna i nadal szarpie pzry jezdzie. czasami gdy chodzi na wolnych obrotach jego praca sie stabilizuje... ale wtedy wystarczy wlaczyc np. swiatla i juz zaczyna chodzic nie rowno... , gdy zdjolem gorny dekiel pompy wtryskowej to solenoid regulacyjny wtrysku paliwa drga rytmicznie w rytm nierownej pracy silnika.... posprawdzalem wszystkie masy dochodzace do ECU i zasilanie ECU napiecie nie faluje , masy sa.... czemu gdy wlanczam swiatla to zaczyna sie nierowna praca ?

    VW Golf III 1.9 TDI 94r. szarpie...

    Dodano po 21 [minuty]:

    misza_m napisał:
    Smutna sprawa, w tych pompach jest nastawnik sterowany z komputera. Przy większych przebiegach wyciera się potencjometr wewnątrz tego nastawnika i daje taki właśnie efekt.


    Niestety w pompie niema zadnego potencjometru... wiec niema sie co wytrzec ... na chemacie wyglada to tak : VW Golf III 1.9 TDI 94r. szarpie...

    22 solenoid regulacyjny wtrysku paliwa
    59 czujnik regulatora paliwa
    60 czujnik temperatury paliwa

    i sprawdzilem to organoleptycznie nic sie tam nie dotyka aby mialo sie wytrzec...
  • Poziom 14  
    zle mnie zrozumiales... nie zarzucam ci, ze klamiesz ... dzieki za rade... stwierdzam tylko fakt,ze w moim nastawniku niema sie co wytrzec... sa dwie cewki(jak na rysunku) i dziwne okno ktore zmienia indukcyjnosc cewki lub inne jej parametry...fajnie, ze sie odezwales , poczytalem sobie forum audi i teraz sprobuje zalatwic z innego auta gore pompy i sprawdzic , jezeli to to , TO JESTES WIELKI...
  • Poziom 2  
    witam mam taki sam problem z golfem 1.9 tdi i szarpie przy dodaniu gazu zzaczyna szaarpac od 1800 do 2500 obr i niewiem co jest kazdy mowi co innego moze ty rozwionzałes juz problem to prosiłbym o pomoc.pozdrawiam
  • Poziom 14  
    pomogla wymiana glowicy pompy...
  • Poziom 11  
    *Mialem ten sam problem!Wyczyściłem nastawnik, oczywiście rozbierając go całego (środek był zabrudzony-cewka,wylot czynnika), nalezy zachować ostrożność i czystość.Ponownie go zamontowałem, ustawiłem parametry na compie i samochód ma całkiem inną reakcję na pedał gazu i w trakcie przyśpieszania nie szarpie.Cel został osiągnięty.Acha posprawdzaj jeszcze wszystkie wężyki podciśnieniowe, czy któryś nie jest pęknięty.Hej.Pozdrawiam:D
  • Poziom 10  
    jest to na 90% wina nastawnika na pompie wtryskowie. Ale nie trzeba go wymieniać, wystarczy wyczyścić. Oto link jak to zrobic: http://rapidshare.de/files/22569568/Instrukcja_czyszczenia_nastawnika_pompy_typu_VP_37_by_ADAMM.zip.html
    Ale najpierw odłącz impulsometr od skrzyni biegów - znajduje sie w tylnej części srzyni biegów obok ABSu (stojąc przodem do przodu auta), jest cięzko dostępny. Jak go odłączysz sterwniki przechodzi w tryb awaryjny i wszystko powinno byc ok z szarpaniem,ale nie bedziesz mial predkosciomierza. Jest to znak ze nastawnik jest brudny i trzeba go wyczyscic. Zeby to zrobic potrzebny jest kabel do laczenia auto z komputerem
  • Poziom 10  
    To jest nastawnik dawki, polecam wszystkim [u]http://allegro.pl/show_user.php?uid=1172852; godzina pracy a silnik 1,9 tdi nie dość, ze nie szarpie do przyspiesza na 5 biegu jak kiedyś na 3.