Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyunday i10 - przegub koła przedniego, po wymianie zaczęło stukać po drugiej str

serwek 24 Lis 2017 12:44 687 8
  • #1 24 Lis 2017 12:44
    serwek
    Poziom 25  

    Witam Państwa
    pojazd: Hyundai i10 2008r, 1,1 benzyna, przebieg bardzo mały bo ok: 78 tys.km, pojazd z salonu od początku w jednych rękach. Problem jest następujący. Z prawej strony coś leciutko obcierało. Samochód przy 70-90 km/h wpadał w małe wibracje. Przy skręcie kół w prawo powiększało się. Wymieniłem opony na nowe. Nic to nie dało. Położyłem się pod samochodem, osłuchałem z bliska. Doszedłem do wniosku, że zagadnienie dotyczy przegubu zewnętrznego. Kupiłem całą półośkę prawą (dłuższą) z przegubami (wewnętrzne + zewnętrzne). Wstawiłem autko do Mechanika. Wymienił. Zapłaciłem za wymianę, odebrałem autko od Mechanika. Po wymianie wyjechałem na jezdnię i z przerażeniem stwierdziłem, że podczas jazdy wali coś, tym razem z drugiej, lewej strony (nie szura lub obciera) - po prostu wali!
    Przy skręcie koła podczas jazdy wali bardziej. Czuję się co najmniej "niekomfortowo" (bardzo dyplomatycznie mówiąc). Nadmienię, że przed wstawieniem pojazdu do Mechanika (na wymianę... z prawej strony) nic po lewej stronie nie waliło.

    Co z tym zrobić...?


    Pozdrawiam
    :serwek" ;)

    0 8
  • #2 24 Lis 2017 13:36
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    serwek napisał:
    Nadmienię, że przed wstawieniem pojazdu do Mechanika (na wymianę... z prawej strony) nic po lewej stronie nie waliło.


    Mechanik podnosi pojazd na podnośniku, wskutek tego zawieszenie (i przegub) znajduje się w takim położeniu w którym nie znajdowało się zwykle od dłuzszego czasu, po opuszczeniu może się ujawnić wiele problemów wcześniej niedostrzeganych. Nie ma powodu że przegub po drugiej stronie jest zużyty w innym stopniu...
    Rzecz jasna nie można wykluczył że mechanik coś źle poskładał w okolicy dyferencjału.

    0
  • #3 24 Lis 2017 13:48
    serwek
    Poziom 25  

    jdubowski napisał:
    serwek napisał:
    Nadmienię, że przed wstawieniem pojazdu do Mechanika (na wymianę... z prawej strony) nic po lewej stronie nie waliło.


    ... nie można wykluczył że mechanik coś źle poskładał w okolicy dyferencjału.

    Witam
    Tylko, że Mechanik wymieniał całą półoś wraz z przegubami po prawej stronie, nie po lewej.... Czy wymieniając półoś po prawej mógł coś źle zrobić co dotyczy teraz lewej strony?
    Autko ma ponad 70 tys. przebiegu (niedużo), od początku (od salonu) u nas.
    Oczywiście nie byłem przy "robocie" osobiście tylko już po odbiór auta, więc co się działo, nie wiem :(
    Mógł coś źle poskładać, stuknąć nie tam gdzie trzeba i stąd ten objaw...?

    Pozdrawiam
    "serwek" ;)

    0
  • #4 24 Lis 2017 15:12
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    serwek napisał:

    Tylko, że Mechanik wymieniał całą półoś wraz z przegubami po prawej stronie, nie po lewej....


    Tak, napisałeś w pierwszym poście...

    serwek napisał:
    Czy wymieniając półoś po prawej mógł coś źle zrobić co dotyczy teraz lewej strony?


    Półosie spotykają sie w dyferencjale, w niektórych samochodach bywa tak że miedzy ich końcami są dodatkowe elementy (kulka itp.) i da się to poskładać nie tak jak powinno byc poskładane (nie wiem jak jest u ciebie). Ale jak pisałem to może być ujawniony problem ze stanem drugiego przegubu...

    0
  • #5 24 Lis 2017 15:23
    yogi009
    Poziom 42  

    jdubowski napisał:
    to może być ujawniony problem ze stanem drugiego przegubu...


    I w dobie wyciągających się łańcuchów rozrządu w BMW! to jest jak najbardziej możliwy scenariusz. Wjeżdżaj na kanał, auto w górę i sprawdzaj.

    0
  • #6 24 Lis 2017 15:47
    serwek
    Poziom 25  

    Witam
    1. Rozmawiałem telefonicznie z Panem z serwisu Hyunday-a. Wspomniał, że faktycznie może być źle wmontowany. W wyniku problem może tkwić w dyferencjale.
    Co i jak z tym dyferencjałem...? Czy można coś pomylić, źle założyć, czegoś zapomnieć w Hyundayu, na co należało by zwracać uwagę w tej kwestii?
    2. Auto wróciło do Mechanika, który wymieniał. Podniesione zostało całe przy mnie do góry na podnośniku.
    Na opuszczonych w dół kołach, przy kręceniu ręcznie lewym kołem nic nie słychać. Dziwne, w czasie jazdy hurgot wyraźnie zaczęło być słychać po lewej stronie... :-? (wymiana była z prawej) Atko aż wpada w wibracje. Cuda? :-?

    Za to na podnośniku kręcąc kołem po prawej stronie - słychać równomierne stukanie. (prawe koło = wymieniana półośka) Tak jak by tylko w jednej pozycji koła (raz na obrót /360*), na cały obwód coś raz stuknęło (zaczepiało...?). Nie ma znaczenia czy prawe koło jest skręcone skrajnie w prawo czy w lewo. lub ustawione prosto. Odgłos taki sam, zawsze z taką samą siłą.

    Pan Mechanik sugeruje wadliwe łożysko w kole...

    Co sądzicie Panowie...?

    Pozdrawiam
    "serwek" ;)

    0
  • #7 24 Lis 2017 16:20
    yogi009
    Poziom 42  

    Jeżeli masz możliwość, podjedź z tym autem do innego mechanika, niech obejrzy temat. W takich sytuacjach należy weryfikować ich wiedzę. Wymienić worek sprawnych części to oni potrafią, szczególnie za Twoją kasę...

    0
  • #8 24 Lis 2017 19:08
    manta 5
    Poziom 12  

    Nie napisałeś czy był to nowy przegub,może w tym tkwi błąd.

    0
  • #9 24 Lis 2017 20:06
    serwek
    Poziom 25  

    Witam
    Mechanik właśnie zdemontował montowaną półoś, zamontował starą. Stan pojazdu powrócił do punktu wyjścia. Wniosek: wadliwa półoś. Zostanie zwrócona do Sprzedawcy.

    Dziwnym jest fakt, że opisany objaw pojawiał się po drugiej, lewej stronie auta... :oops:

    Pozdrawiam
    "serwek" ;)

    0