Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Electrolux EWT 10620W - "sprawdzenie" modułu sterownika bez pralki

Spiritchaser 25 Lis 2017 09:30 297 4
  • #1 25 Lis 2017 09:30
    Spiritchaser
    Poziom 15  

Witam!

Sprawa wygląda tak: mam wymontowany moduł sterownika - programatora od pralki Electrolux EWT10620W - PCB, wyświetlacz razem z górną częścią obudowy, przyciskami i pokrętłem. Reszta pralki czeka u znajomych. Do modułu dostała się jakimś sposobem woda. Upaliło dwie ścieżki na złączu J7, którego piny łączą się z dwoma przekaźnikami. Umyłem wszystko z soli, sprawdziłem przekaźniki i włącznik obrotowy, dosztukowałem spalone fragmenty ścieżek. Poza tym nie widać żadnych uszkodzonych elementów. Zanim wyjąłem moduł pralka była bez oznak życia. Podobno wcześniej wybiła różnicówkę w tablicy, eskę pewnie też. I teraz pytanie laika - nie mam doświadczenia w serwisie AGD. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia modułu sterownika - programatora? Chciałbym tylko sprawdzić, czy po podłączeniu zasilania wyświetlacz ożyje, czy nie. Jak to zrobić? Dziękuję za wszelkie wskazówki.

P.S. szukałem też schematu PCB sterownika jak i samej pralki, ale dokładnie tego modelu nie znalazłem, a byłoby to ogromne ułatwienie.

Moderowany przez Mirek Z.:

Zbędne/niewłaściwe spacje przed znakami przestankowymi usunąłem, poprawiłem pisownię nazwy firmy (z dużej litery) itd. https://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php - p.3.1.13.

0 4
  • Katalog Megger
  • Pomocny post
    #2 25 Lis 2017 10:50
    jaszczur1111
    Poziom 32  

Jak podłączysz zasilanie i ustawisz przełącznik w pozycji dowolnej oprócz zera, to powinien zaświecić wyswietlacz. Bez reszty pralki nie sprawdzisz wszystkiego ale przynajmniej tyle. Prąd podłączasz do tego niebieskiego (mam nadzieję u Ciebie też). Na wszelki wypadek wrzuć jakieś zdjęcie.

0
  • Katalog Megger
  • #3 25 Lis 2017 16:50
    Spiritchaser