Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

1.3 CDTI- drgania i duże spalanie po remoncie

pingwin137 26 Nov 2017 16:01 1374 9
  • #1
    pingwin137
    Level 17  
    Witam. Mam problem z silnikiem 1.3 CDTI ecotec 75 KM w Oplu Combo 2007 rok. Miałem pękniętą głowicę, którą wymieniłem na używaną ale sprawną, splanowaną z dotartymi zaworami. Niestety mam pewien problem. Auto w zakresie obrotów 1500-3000 rpm nagle wchodzi w jakieś dziwne wibracje. Chodzi oczywiście o wibracje silnika. Auto słabo przyśpiesza, jest jakieś przymulone... Bardzo wzrosło także spalanie ok 7-8 litrów na 100km. Przy delikatnym zwiększaniu obrotów silnik w miarę wkręca. Dym czarny i gęsty. Jak już się nagrzeje to problem jakby ustępuje. Komputer pokazał mi, że nie działa przepływomierz. Założyłem inny BOSHa o tych samych oznaczeniach ale niestety bez rezultatów. Może ktoś z was spotkał się z takim problemem? Proszę o jakieś wskazówki i pomoc bo rozkładamy już z ojcem ręce.
  • #2
    marcias
    Level 15  
    Błędy przepływomierza mogą wyskakiwać z powodu uszkodzonego EGRu.
  • #3
    pingwin137
    Level 17  
    marcias wrote:
    Błędy przepływomierza mogą wyskakiwać z powodu uszkodzonego EGRu.


    Ale czy uszkodzony zawór EGR miałby takie objawy? Szarpanie, duże spalanie i brak mocy?
  • #4
    Arekst8
    Level 13  
    Pytanie 1. Czy jest błąd przepływomierza
    2. Czy w parametrach jak podłączycie komputer to pokazuje jakiś przepływ powietrza czy 0?
  • #5
    pingwin137
    Level 17  
    Arekst8 wrote:
    Pytanie 1. Czy jest błąd przepływomierza
    2. Czy w parametrach jak podłączycie komputer to pokazuje jakiś przepływ powietrza czy 0?


    Ojciec jeździł podłączyć do kompa do znajomego i mówił że pokazywało wartość 0 volt.
  • #6
    sulof1601
    Level 26  
    Witam.Sprawdź napięcia na wtyczce przepływomierza na włączonym zapłonie.Pin 4=5V Pin 2=12V Pin 3=0V mierzysz pomiędzy pinami we wtyczce a masą akumulatora.
  • #7
    marcias
    Level 15  
    Wrzuć logi bo póki co to jest wróżenie z fusów.

    Rozrząd jest dobrze ustawiony?
  • #8
    pingwin137
    Level 17  
    Logów nie mam bo ojciec był na komputerze u znajomego. Tym bardziej, że ja teraz jestem w Lublinie a ojciec z samochodem w Warszawie. Rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony. Poza tym to nie są objawy rozrządu skoro jak silnik się rozgrzeje to jest w miarę ok.
  • #9
    Arekst8
    Level 13  
    Zmierz napięcie na wtyczce przepływomierza tak jak ci kolega Sulof1601 napisał mi daj znać.
  • #10
    pingwin137
    Level 17  
    Koledzy problem rozwiązany. Okazały się nim podkładki pod wtryskami. Dzięki za wszelkie sugestie :)