Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara I - potrzebny schemat Airbag

cyborg39 26 Lis 2017 19:48 438 4
  • #1 26 Lis 2017 19:48
    cyborg39
    Poziom 24  

    Jak w temacie, poszukuję schematu obwodu poduszek powietrznych do Xsary 1,9D rocznik `99. Albo porady kogoś zorientowanego w temacie. Opiszę problem: od momentu zakupu auta (3 lata) mruga kontrolka poduszek przednich oraz bocznych. Po podpięciu Lexii sterownik ma zapisane dużo różnych błędów których nie da się skasować. W końcu postanowiłem z tym zawalczyć, kupiłem na szrocie inny sterownik o tych samych numerach. Po podłączeniu kontrolki mrugają nadal, sprawdziłem błedy i wykasowałem te które się dało, na tą chwilę kontrolka poduszek bocznych już nie mruga, natomiast przednich mruga cały czas, błąd jaki pozostał brzmi "Defekt stały. Urządzenie zapłonu 1 pasa rozwarcie obwodu". Dokopałem się do napinacza pirotechnicznego pasa kierowcy, wtyczka podłączona, wygląda w porządku. Złącze pod fotelem ktoś już wcześniej polutował. Odłączyłem sterownik, odczytałem oznaczenia przewodów przy wtyczce napinacza i przy wtyczce sterownika, i sprawdziłem na przejście. I tu ciekawostka - przewody wykazują przejście, ale również i zwarcie między sobą (sprawdzałem multimetrem na zakresie buzzera). Postanowiłem sprawdzić to samo dla napinacza pasażera - i tu sytuacja identyczna - zwarcie między przewodami, mimo że Lexia nie wykazała błedu dla napinacza nr 2.. Trochę jestem zdezorientowany, nie wiem czy może między wtyczką sterownika a wtyczką napinacza jest jeszcze jakieś urządzenie? Widziałem gdzieś w necie na sprzedaż sterownik poduszek do Xsary oraz dwa małe sterowniki w zestawie, czy są to jakieś dodatkowe sterowniki od napinaczy? Jak to ugryźć?

    0 4
  • #2 26 Lis 2017 21:25
    eurotips
    Poziom 35  

    A przypatrz się dobrze na schemat. Nie widzisz tam nic dziwnego ? taka zworka jak w starym radiu co odłącza baterie jak podłączysz zasilacz, podobnie jest z airbagami, jak wyciągasz wtyczkę to przewody są zwierane to tak dla bezpieczeństwa aby dzieci nie dały rady niczego zdetonować podłączając pod akumulator, bez specjalnej wtyczki zrobi się tylko zwarcie. Doczytaj resztę sam, ja tylko w skrócie zasygnalizowałem ci gdzie leży problem.

    0
  • #3 26 Lis 2017 21:38
    cyborg39
    Poziom 24  

    eurotips napisał:
    A przypatrz się dobrze na schemat

    No właśnie temat ma tytuł "... potrzebny schemat Airbag" więc nie mogłem tego zauważyć ponieważ go nie posiadam..
    Ale dziękuję za rozjaśnienie sprawy.. W takim razie, jeżeli przewody wykazują przejście po wyjęciu wtyczki, to obydwa mają ciągłość.. Czy to mogłoby oznaczać uszkodzenie napinacza pirotechnicznego? Chyba jutro zamienię miejscami wtyczki i sprawdzę czy błąd zmienił się na napinacz nr 2..

    0
  • #4 27 Lis 2017 20:32
    cyborg39
    Poziom 24  

    Napiszę rozwiązanie ale jeszcze nie zamykam tematu ponieważ auto jest rozłożone i nie jeździ, zamknę po próbach drogowych. Do sedna: zamieniłem miejscami wtyczki napinaczy, okazało się jak przewidywałem, że błąd napinacza przeniósł się z kierowcy na pasażera. Przywiozłem napinacz ze szrotu, po zamontowaniu błędu nie ma, kontrolki zapalają się na czas testu po czym gasną. Wygląda na to że wszystko gra

    0
  • #5 02 Gru 2017 18:31
    cyborg39
    Poziom 24  

    Tak jak pisałem, zamykam temat, Xsara jeździ już kilka dni i wszystko z poduszkami jest w porządku

    0