Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 307 2.0 hdi - swiece grzeją ponad 3 minuty.

darekrb 26 Lis 2017 19:53 387 10
  • #1 26 Lis 2017 19:53
    darekrb
    Poziom 9  

    Witam. Czy ktos miał juz podobny problem? Po odpaleniu swiece zarowe grzeją jeszcze ponad 3 minuty. Alternator robi sie gorący. Po czym wyłącza sie grzanie i temperatura alternatora powoli spada. Według mnie swiece powinny wyłączyc sie po paru sekundach. Peugeot 307 2.0 hdi 2001 rok. Mieliście juz taką usterkę?

    0 10
  • #2 26 Lis 2017 20:03
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Podgląd temp silnika testerem

    0
  • #3 28 Lis 2017 18:35
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    Świece grzeją do określonej temperatury ,z tego co pamiętam jest to około 60 stopni.

    0
  • #5 28 Lis 2017 19:34
    mczapski
    Poziom 38  

    Alternator zagrzewa się przez 3 minuty? Przecież musiałby wytwarzać ze 100 Amperów prądu albo i więcej. W tych silnikach świece grzeją się do czasu stabilizacji pracy silnika i nikogo to nie dziwi a ponadto użytkownik nie jest o tym informowany (bo po co). Zatem problem może być w innym miejscu lub nieobecny.

    0
  • #6 28 Lis 2017 19:41
    leonov
    Poziom 41  

    mczapski napisał:
    Przecież musiałby wytwarzać ze 100 Amperów prądu albo i więcej
    I tak jest, policz 4 świece żarowe po ok. 15-20 A każda + reszta odbiorników, np. elektryczne wspomaganie itp.

    0
  • #7 28 Lis 2017 19:51
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    leonov napisał:
    mczapski napisał:
    Przecież musiałby wytwarzać ze 100 Amperów prądu albo i więcej
    I tak jest, policz 4 świece żarowe po ok. 15-20 A każda + reszta odbiorników, np. elektryczne wspomaganie itp.


    Świeca po kilkudziesięciu sekundach już pobiera koło 5A

    Tak swoja droga to kiedyś robiłem pomiary temperatury alternatorów w autach sprawnych i wychodziło nawet 70 stopni ,(wiem ,ze jest wiele zmiennych) ,ale początkowo ta temperatura wydawała mi się spora ,więc potwierdziłem w kilku egzemplarzach i jest ona raczej normalną temperatura eksploatacji ,więc jaka temp. ma Twój alternator ?

    0
  • #8 28 Lis 2017 22:37
    leonov
    Poziom 41  

    Sama pompa wspomagania np. w Zafira B była zabezpieczona bezpiecznikiem 80 A, przy max skręcie trochę bierze 😁

    0
  • #9 28 Lis 2017 23:03
    Luckskywalker
    Poziom 21  

    leonov napisał:
    Sama pompa wspomagania np. w Zafira B była zabezpieczona bezpiecznikiem 80 A, przy max skręcie trochę bierze 😁


    Pewnie ,ze tak. GEP w 307 też jest bardzo prądożerny ,ale nie jeździ się przecież cały czas po rondzie zaraz po uruchomieniu auta :)

    0
  • #10 28 Lis 2017 23:26
    leonov
    Poziom 41  

    Nie twierdzę że tylko to, ale wszystko razem, tj. świece, wspomaganie, światła, ładowanie tid. dlatego obecnie wydajność alternatorów 120 A to teraz standard, żeby nie powiedzieć minimum.

    0
  • #11 29 Lis 2017 17:41
    darekrb
    Poziom 9  

    Dzięki za pomoc wszystkim. Dopisze ,że temperatura na zimnym siniku pokazuje prawidłową wartość. Podłączyłem tester przed uruchomieniem. Później w czasie pracy powoli wzrasta. Nie było żadnych zapisanych błędów. Wasze wpisy uspokoiły mnie, że tak ma być. Kontrolka świec zapala sie na krótko i gaśnie. Ładowanie mam 14,4V.

    0