Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C4 2005r 1,6HDi - Słabe wspomaganie

golywachock 26 Lis 2017 21:21 786 1
  • #1 26 Lis 2017 21:21
    golywachock
    Poziom 1  

    Cześć, mam problem ze wspomaganiem. Rano po odpaleniu wspomaganie działa, natomiast po dojechaniu do pracy, około 15km, zaczyna go brakować podczas parkowania. Po skręceniu na max w lewo lub w prawo słychać stosunkowo głośne syczenie. Kręciłem kierownicą w C4 z 2009r i zdecydowanie można kręcić jednym palcem, a u mnie niestety na postoju po odpaleniu aż tak delikatnie nie chodzi.
    Obejrzałem pompę, widać na niej delikatne pocenie od góry - tam gdzie przykręcany jest metalowy przewód przy rurce od wlewu. Więcej na zdjęciach.
    Odpiąłem wtyczki i wewnątrz jednej z nich ( 2piny ) jest jakiś smar. Czy on powinien się tam znajdować?
    Nie mam miarki w korku zbiorniczka, ale płyn widać. Jest on w zbiorniczku, natomiast w rurce przez którą się go wlewa jest na wysokości ok 7-8cm od korka.
    Podpinając pod komputer na jednym nic nie wyszło, a na drugim że może jakiś przekaźnik, ale znajomy nie zna się na elektryce/elektronice.
    Pompa nie chodzi głośno, ani nie piszczy. W C4 z 2009r. było słychać piszczenie z pompy.
    Czy ktoś miał podobną sytuację? Może być pompa nieszczelna i płyn dostaje się do wtyczki przez co z czasem zaczął wyglądać jak smar? Czy raczej szukać przyczyny w nieszczelności przewodu wchodzącego od góry do pompy? A może sama pompa już nie daje rady? Jaki powinien być właściwy poziom płynu w zbiorniczku?
    Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi

    0 1
  • #2 27 Lis 2017 11:19
    pepe150
    Poziom 34  

    Smar w gnieździe jest zabezpieczeniem od wody i korozji.
    Jak widać nie dało to efektu, bo we wtyczce masz korozję na stykach.
    A jak pozostała wtyczka? Bo z pompą jest elektronika jeszcze.

    W elektropompach jest ten problem, że potrafią się rozszczelnić i uszkodzić elektronikę. Wtedy całość do naprawy.

    0