Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Atego 1223 2005 - Oświetlenie przestrzeni ładunkowej

Amerykan4444 26 Nov 2017 21:42 1131 16
  • #1
    Amerykan4444
    Level 6  
    Witam wszystkich.
    Kupiłem Mercedesa Atego 1223 z 2005 r. RAMĘ i zamontowalem do niego zabudowę i nie mam oświetlenia na pace i wiec moje pytanie brzmi czy ktoś wie w którym miejscu na ramię znajdę kostkę z prądem do podświetlania przestrzeni ładunkowej a musi gdzieś być bo jest przełącznik w kabinie który działa i jest podłączony. Przeszukałem 3 razy cały samochód ze wszystkich stron i nic. Ktoś pomoże???
  • #2
    onepiotr
    Level 25  
    Jaka była wcześniej zabudowa?
    Czy ten przełącznik ma oryginalne przewody w instalacji, czy dokładane?
    Pokaż jakie jest oznaczenie na przełączniku.
  • #3
    marqqv
    Level 32  
    Zrób jakieś zdjęcia to na pewno pomoże . Może masz te z przed zabudowy . np. ramy czy inne które coś mogą pomóc ?
  • #4
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Wycięg przełącznik podłącz lokalizator przewodów na wyjście przełącznika a sonda lokalizatora wskaże ci koniec kabla do podłączenia oświetlenia skrzyni. Cena około 50 zł
    Moderated By ociz:

    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • #5
    marqqv
    Level 32  
    stanisławpiotr wrote:
    Wycięg przełącznik podłącz lokalizator przewodów na wyjście przełącznika a sonda lokalizatora wskaże ci koniec kabla do podłączenia oświetlenia skrzyni. Cena około 50 zł
    http://allegro.pl/mastech-ms68...e0-d393-11e7-a8d5-246e9680b9e8

    Nie rób sobie kosztów ten lokalizator/generator nic może nie dać , To zabawka i nie potrzebny zakup . Bedzie się nanosił na całą karoserie i nawet wiązkę bez doświadczenia nie znajdziesz nic.
  • #6
    stanisławpiotr
    Level 32  
    "Marggv" widać że nawet nie spróbowałeś tej metody albo korzystałeś z niej bez jakiejkolwiek wiedzy na temat lokalizacji przewodów tą metodą. Ja stosuję ją od paru ładnych lat i nigdy mnie nie zawiodła. To prawda że trzeba nabrać doświadczenia w szukaniu uszkodzeń kabli tą metodą lub że nie da się wyszukać kabla jeśli ma całkowite zwarcie do masy ale w innych przypadkach jest bezbłędna. Wskazałem na najtańsze urządzenie tego typy ale jeśli kogoś stać na coś lepszego to polecam cyfrowe lokalizatory z firmy FLUKE "Lokalizator przewodów FLUKE IntelliTone Pro200". Jest to cena okolo 1200 zł.
  • #7
    marqqv
    Level 32  
    Wystarczy 20 letnie doświadczenie na takim szukaczu Atego 1223 2005 - Oświetlenie przestrzeni ładunkowej . I wiem że proponowanie komuś nie obytemu w pracy na tym rodzaju sprzęcie tym bardziej w proponowanych pieniądzach nie odniesie sukcesu . Większym pożytkiem będzie prosta próbówka na 12V lub prosta żarówka na kabelku byle wiedział gdzie się podpiąć i czego szukać .
  • #8
    Amerykan4444
    Level 6  
    Niemiec mi nie powiedział co miał zamontowane na ramie ale wiem ze coś tam miał.
    A przełącznik jest oryginalny żadna samoróbka. Jutro zdj podeślę

    Dodano po 3 [minuty]:

    A i w instrukcji obsługi obsługi jest napisane że to jest oświetlenie przestrzeni ładunkowej.
  • #9
    onepiotr
    Level 25  
    OK
    Podaj win.
    Sprawdzę i podam Ci lokalizację tego przewodu we wtyce na złączu kabina-podwozie.

    marqqv wrote:
    Zrób jakieś zdjęcia to na pewno pomoże . Może masz te z przed zabudowy . np. ramy czy inne które coś mogą pomóc ?
    .. takie rzeczy to raczej z dokumentacji pod nr win się sprawdza a nie z fotek.

    stanisławpiotr wrote:
    Wycięg przełącznik podłącz lokalizator ...
    serio? Szybciej by doszedł po kablu niż doczeka się na lokalizator. Poza tym zadał tu pytanie na pewno nie oczekując takich podpowiedzi.

    Panowie .. Nie piszcie jeśli nie macie nic konkretnego do powiedzenia. Nie nabijajcie sobie punktów bo to nie wyścig po złote kalesony. Opanujcie się troszkę.
  • #10
    marqqv
    Level 32  
    onepiotr wrote:
    Panowie .. Nie piszcie jeśli nie macie nic konkretnego do powiedzenia. Nie nabijajcie sobie punktów bo to nie wyścig po złote kalesony. Opanujcie się troszkę.

    Kolego zobaczymy co podasz po vinie i czy to rozwiąże problem !!!
    Autor tyle pisze i na tyle się chce mu pomóc . ale widzę i to nie nowość zawsze znajdą się mądrzejsi i nie omylni jak Ty.
  • #11
    onepiotr
    Level 25  
    Jeśli przy przełączniku grube przewody mają kolory czerwono-biały i czerwono-czarny, to wtyczka X7.1 pin 14 (czerwono-czarny przewód). Wtyczka na grodzi pod maską.
    Jeśli jest przewód czerwono-szary i czerwono-czarny w białe prążki to ten drugi powinien być we wtyce X7.1, pin 2.

    marqqv
    kolego - nie myli się ten co nic nie robi. Ja się mylę też czasem. Chodzi mi o to, że po raz milionowy w konkretnym temacie toczy się dyskusja nie w tym temacie.

    Nie róbcie scen. Dajcie chłopakowi konkretne info .. 2, 3 posty i wszyscy zadowoleni. Można szukać kolejnego potrzebującego.
  • #13
    saron22
    Trucks specialist
    To jest włącznik oświetlenia przestrzeni ładunkowej. Wystarczy odkręcić ten panel i zerknąć jakie kable idą do tego przełącznika i poszukać takich samych kolorów na łączeniu rama - kabina i tam się wpiąć w instalację.
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    onepiotr wrote:
    Jeśli przy przełączniku grube przewody mają kolory czerwono-biały i czerwono-czarny, to wtyczka X7.1 pin 14 (czerwono-czarny przewód). Wtyczka na grodzi pod maską.
    Jeśli jest przewód czerwono-szary i czerwono-czarny w białe prążki to ten drugi powinien być we wtyce X7.1, pin 2.

    Ja na mojej rozpisce mam też wtyk X 7.1 pod maską, ale na pinie 1 brązowy (masa) a na pinie 2 czerwono/czarno/biały. Tyle obejmowała instalacja oryginalna jeżeli na desce jest przełacznik ze zdjęcia. Dalej od kostki pod maską musisz sledzic sam.
    P.S. - ale tego VIN-a to mógłbyś jednak podać. Bo np. w 2005 roku wszedł polift, i kwestia zasilania zabudowy jest zupełnie inna. Bez VIN-u trzeba się domyślać.
  • #15
    Amerykan4444
    Level 6  
    Mam i vin

    WDB9702571L057465
  • #16
    Gerri
    Mercedes specialist
    Tak poza tematem - podwyższana kabina, pełne zawieszenie pneumatyczne, klima, szyberdach, webasto, tempomat.
    I 240 tysięcy po dwóch latach eksploatacji.
    Odnośnie lampy potwierdza się tylko to, co jest napisane powyżej: fabryczna instalacja doprowadzona do skrzynki połączeniowej na grodzi pod maską.
  • #17
    Amerykan4444
    Level 6  
    Ok. dzięki za pomoc