Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo XC70 D3 2.4 20V CDI - Wypycha uszczelniacz wałka rozrządu

kubas10 27 Nov 2017 19:28 3384 19
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, przyjechał do mnie na wyciek oleju, po zdjęciu obudowy rozrządu widać było wysunięty całkowicie uszczelniacz wałka rozrządu, poza tym silnik suchy i przebieg 390tyś. Poszedł nowy uszczelniacz + rozrząd i zdemontowana odma ale okazała się drożna. Minął tydzień jazdy i znowu to samo. Co może powodować tą usterkę ?
  • Helpful post
    #2
    Doktorr
    Level 35  
    Z jakich powodów powstaje ciśnienie w przestrzeni między uszczelniaczem a panewką wałka. Np za duży luz między wałkiem a panewką i napływa za dużo oleju.
  • #3
    kubas10
    Level 25  
    Czyli to olej wypycha ten uszczelniacz a nie ciśnienie ze skrzyni korbowej ?
  • #4
    Daro122
    Level 31  
    Od strony uszczelniacza jest zazwyczaj otwór który odprowadza nadmiar oleju , inaczej wypycha uszczelniacz lub tak jak ja miałem nowy poci się .
  • #5
    kubas10
    Level 25  
    A może za wysokie ciśnienie oleju ?
  • #6
    kubas10
    Level 25  
    Po uruchomieniu silnika na manometrze kończy się skala a zakres jest do 6 barów :D
  • #7
    Doktorr
    Level 35  
    Uszkodzony - zacięty regulator w pompie oleju.
  • #8
    kubas10
    Level 25  
    Żeby było zabawniej zawór jest wkręcony w kanał olejowy w misce oleju. W samej pompie nie ma nic. Ale OK.
  • #9
    kubas10
    Level 25  
    W misce olejowej znajdują się dwa zawory, jeden jest na drodze od pompy oleju do filtra natomiast drugi jest na powrocie przez chłodnicę oleju. Wymieniłem miskę na używaną i jest to samo. Jak się silnik nagrzeje ciśnienie wynosi 2bary ale po dodaniu gazu powyżej 3000 obr/min ciśnienie wzrasta ponad skalę manometru. Czy w tym silniku zawór upustowy oleju znajduje się w pompie oleju czy gdzieś indziej ?
  • #10
    kubas10
    Level 25  
    Doktorr wrote:
    Uszkodzony - zacięty regulator w pompie oleju.

    Pompę zdemontowałem, rozebrałem i wyczyściłem starannie zawór ale wszystko chodziło dość płynnie. Żeby otworzy zawór, musiałem dość mocno ugiąć sprężynę na tym zaworze (jest bardzo mocna). Po złożeniu do kupy jest tak samo. Uruchamiam silnik i wali na ponad 6 barów, w miarę rozrzedzenia się oleju ciśnienie spada do 2 barów ale po dodaniu gazu znowu wali do ponad 6 barów. Może tak ma być ?
  • #11
    Daro122
    Level 31  
    Dobrze podajesz pojemność bo D3 widzę tylko 2.0L , podaj rok , moc , kod silnika .
  • #12
    kwok
    Level 39  
    Daro122 wrote:
    Od strony uszczelniacza jest zazwyczaj otwór który odprowadza nadmiar oleju

    A może ten kanał jest zapchany? Silikonów ktoś tam nie stosował?
    Kiedyś mi się takie coś zrobiło ale z powodu starości, simering był tak suchy że można go było palcem wepchnąć ale na wałku uszczelniał ):
  • #13
    kubas10
    Level 25  
    Daro122 wrote:
    Dobrze podajesz pojemność bo D3 widzę tylko 2.0L , podaj rok , moc , kod silnika .


    2.4 D 120kW 2004r.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Simeringi wkładałem 3 nowe, na sucho, na mokro, na szczeliwo itp itd. A co z ciśnieniem oleju nie za wysokie ?
  • #14
    Daro122
    Level 31  
    Dla kodu silnika D 5244T ciśnienie oleju silnik 100 stopni - tak jest podane 1 atm/800 obr i 3,5 atm /4000obr . Wygląda że za wysokie . Zobacz czy w skrzyni korbowej nie ma zbyt wysokiego podciśnienia - czy możesz zdjąć korek wlewu oleju przy pracującym silniku .
  • #15
    kubas10
    Level 25  
    Rozebrałem jeszcze raz koło wałka i zdjąłem simering. Wałek rozrządu ma luz góra / dół i na boki. Czuć i widać po zdjęciu korka wlewu oleju jak pracuje...
  • #17
    kubas10
    Level 25  
    Raczej długie interwał wymiany oleju niż jego brak.
  • #18
    kubas10
    Level 25  
    Doktorr wrote:
    Uszkodzony - zacięty regulator w pompie oleju.


    Niestety nie, w tym silniku takie ma być ciśnienie.
  • #19
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ale uszczelniacz pracuje w ciśnieniu zbliżonym do atmosferycznego, czyli albo odpływ zapchany albo tyle oleju wali z panwewki wałka że odpływ nie wydala odbierać.

    Innej opcji nie ma. Jest to silnik 163KM.
  • #20
    Megawe
    Level 34  
    Są silniki w których wałki rozrządu są na łozyskach igiełkowych a jedno jest kulkowe i ma za zadanie blokować przesuwy wzdłużne wałka.