Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scenic II 2.0 - Przepalona płytka bezpieczników

28 Nov 2017 11:55 3972 12
  • Level 5  
    Witam wszystkich!
    Miałem problem z odpalaniem na beznynie, nie podawało paliwa na wtryski. Rozebrałem skrzynkę z bezpiecznikami spod maski i widzę, że polutowane są niektóre elementy oraz podtopiony jakiś rezystor oraz lutowany od spodu biały przekaźnik.
    Czy ktoś wie za co to wszystko odpowiada, może jakis schemat i czy może to być przyczyną smrodu, który wcześniej czułem gasząc auto i niepodawania paliwa na wtryski...? Będę wdzieczny za jakąkolwiek pomoc, załaczam zdjęcie płytki, zastanawiam się co z nią teraz robić, naprawiać, wymieniać, jeśli tak to na nową czy używaną....?Scenic II 2.0 - Przepalona płytka bezpiecznikówScenic II 2.0 - Przepalona płytka bezpiecznikówScenic II 2.0 - Przepalona płytka bezpieczników
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 30  
    Dla wygody użytkowania polecałbym kupić nowe
    https://www.eurofrance.pl/Modul-UPC-BSI-Scenic-II-Megane-II-8200306033-Renault
    to nie są jakieś astronomicznie drogie rzeczy. Używki chodzą po 200-300zł ale jak to 10 lat chodziło w innym aucie to w niewiele lepszym stanie (od obecnie posiadanej) kupić możesz. Piny pośniedziałe, po tylu latach same odpadają, tylko z tym problem żeby to wskrzesić do działania i nie wiadomo na jak długo wystarczy.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 25  
    Witam.Twój modu jest w strasznym stanie.Oczywiście że zapach brak paliwa czy świateł (tam gdzie przylutowane masz przewody)nie będzie działać prawidłowo na takim module.Z tego co widać to lepiej wyrzuć go w śmietnik i kupić drugi.Ja całkiem nie dawno też wymieniałem bo były problemy to z odpalaniem to ze światłami.....itd.po wymianie jak ręką odjął..... Powodzenia.
  • Level 5  
    i na jaki wymieniłeś, stary nowy? Jakieś konfiguracje później, bo rozumiem, że problemy zniknęły....?
  • Helpful post
    Level 25  
    Tak problemy zginęły.Wymieniłem na używkę żadnych konfiguracji dobrałem po numerach i wszystko hula.
  • Level 5  
    DZIEKI CHOPIE!!!
  • Level 5  
    witam ponownie!
    wracajac do tematu, kupilem, zamontowalem, problem z odpalaniem itp zniknal, natomiast nadal utrzymuje sie smrod spalenizny, spalonego kabla, nie wiem, jakby plastik, czy guma, elektryka jakas ogolnie, wystepuje tylko jak gasze samochod, pytanie skad to...?
  • Level 25  
    A nie jest to przypadkiem zapach palonego oleju może masz gdzieś delikatny wyciek na kolektor lub tłumik i paruje.W czasie jazdy pęd powietrza rozdmuchuje więc nie czuć a po zatrzymaniu dostaje się zapach do środka?Myślę że to bardziej racjonalne niż to że topi się instalacja w aucie bo już by jej do tej pory by jej nie było.
  • Level 5  
    no właśnie nie wiem, ewidentny zapach palonego plastiku, gumy, oleju nie ubywa wszystko jest ok, więc tą opcję raczej odrzucam, myślałem o tym wcześniej jak najbardziej. Natomiast smród pojawia się tylko po zgaszeniu auta i w okolicach własnie kierowcy, lewe nadkole, gdzieś pod kierownicą z tych stron.... po zgaszeniu auta napięcie dostaje coś jeszcze, może immobiliser, ale jak napisałeś, tylko czasu śmierdzi, elektryka powinna się już spalić przez ten czas... coś za kołem, nie wiem, szukam przyczyny i nie mogę znaleźć, a auto jeździ i wszystko jest ok...
  • Level 25  
    Jeśli auto zachowuje się poprawnie i nic nie rozładowuje akumulatora to nie doszukuj się winy w instalacji elektrycznej.Przewód gdyby miał się topić to izolacji by nie było po kilku sekundach
    sprawdź dokładnie z tym olejem bo to że nie ubywa to o niczym nie świadczy bo wystarczy jedna kropla na tłumiku i godzinę będzie śmierdziało,kolejna rzecz to może klocki hamulcowe to znaczy zacisk trzyma.Jak się przejedziesz i rozgrzejesz auto to podnieś maskę i zobacz czy nigdzie nad wyraz nie dymi może coś dostrzeżesz.
  • Level 5  
    ok sprawdze wszystko nawet zaraz, natomiast problem jest w tym, ze to ewidentnie zapach, smrod spalonego plastiku, nie sprzegla, nie klockow, nie oleju wlasnie, sam pracuje w warsztacie i wiem jakie moga byc zapachy, tu ewidentnie cos elektrycznego, tpu wiatraczek od czujnika, kostka przepalona, jakies zwarcie gdzies, nie wiem, rezystor jakis, czy cos przy klimie, nawiewie, moze opornik....
  • Level 25  
    A z licznikiem nie masz problemów?
  • Level 5  
    no wlasnie nie, kiedys z reszta juz byl wymieniany, jak wspomnialem wszystko dziala...