Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Mitsubishi Space Star 1.6 - Przerwy w działaniu szybkościomierza i licznika kil

28 Lis 2017 16:01 2718 9
  • Poziom 10  
    Witam i proszę o pomoc.
    Mam nadzieję że podpowiedzi i rady udzieli mi T5.
    A to krótki opis problemu. Samochód Mitsubishi Space Star 1.6 Familii kupiłem od kolegi z przebiegiem 270000km. Po przejechaniu około 300 km
    zaczęły się problemy z szybkościomierzem i licznikiem kilometrów które przestały jednocześnie działać. Podczas jazdy strzałka szybkościomierza opada do zera i wtedy tez przestaje liczyć licznik kilometrów. Od czasu do czasu objawy te potrafią ustąpić ale nie na długo. Czasem zdarza się że nawet przez 20-30 km objawy ustępują i wszystko działa jak należy, ale jest tez tak że strzałka szybkościomierza "podrywa się" do góry aby natychmiast opaść do zera. Najczęściej licznik i szybkościomierz zaczynają pracować po jakimś postoju. Czasem podczas jazdy nawet zwolnienie niemal do zera potrafi na chwilę "poruszyć wskazówkę szybkościomierza.
    Nie wiem czy problem tkwi w uszkodzonym impulsatorze (zatarty wałek, lub inna przyczyna) i da się go naprawić czy konieczna jest jego wymiana?
    Przypuszczałem że może problem tkwi w przewodach które mogą mieć przerwę lub w kostce, ale kostkę oczyszczałem i spryskałem preparatem
    poprawiającym przewodnictwo, ale bez skutku. Ponieważ jazda po wybojach i drgania tym spowodowane nie powodują ani "wyłączania się" urządzenia i jego wzbudzania wydaje mi się że przewody nie są przyczyną opisywanego problemu.
    Ponieważ przeglądając internet w tym Elektrodę znalazłem zbliżone anie nie identyczne tematy i problemy dotyczące tego modelu samochodu
    i jak mi się wydaje bardzo fachowe odpowiedzi T5 bardzo liczę na zrozumienie mnie i dobrą radę, która pozwoli na rozwiązanie tego problemu.
    Pozdrawiam Andrzej.[/syntax]
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Witam.Wiem że nie mnie spodziewałeś się ale może coś podpowiem.Impulsator jego uszkodzenie mechaniczne spowodowało by stały objaw w tym przypadku brak działania prędkościomierza na stałe.Według mnie przyczyna leży w samym liczniku a dokładniej problem z lutami.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Zasilanie impulsatora to 12V z bezpiecznika oraz masa w przypadku prawidłowego działania na pinie 86 sterownika silnika w zależności od prędkości powinno pojawiać się napięcie od 0 do 5V.Przewód sygnałowy rozchodzi się czyli z czujnika(impulsatora) wychodzi jeden przewód a później się rozgałęzia i jeden biegnie do sterownika silnika właśnie na pin 86 a drugi do licznika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Być może bezpiecznik zaśniedział i brakuje napięcia.
  • Poziom 10  
    Witaj.
    Dziękuję za zainteresowanie się tematem. Jeśli tak jak przypuszczasz problem może być spowodowany zaśniedziałymi gdzieś stykami (bezpiecznik?) to dlaczego jednak od czasu do czasu szybkościomierz "ożywa" i nie powodują tego drgania samochodu na dziurach z nawierzchni.
    Jeśli zaś jak przypuszczasz może to być brak styku czy zimny lut w "liczniku" na desce, to jak się do niego dobrać i czy elektronik może to naprawić?
    Dodaję że obrotomierz działa bez problemów i przerw.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jak przestanie działać prędkościomierz to zdejmij wtyczkę z impulsatora i zobacz czy masz zasilanie na włączonym zapłonie.Niejednokrotnie spotykałem się z nalotem na bezpiecznikach i działy się różne dziwne rzeczy może być też nadpalony pin bezpiecznika.Dziury na drodze to nie jest test miarodajny i jeśli będą padały pytania bez realnych pomiarów będzie ciężko coś wydedukować.Aż jestem sam ciekaw co na to T5......

    Dodano po 6 [minuty]:

    A obrotomierz to jest zupełnie inna sprawa bo czerpie on sygnał z czujnika zapłonu.Jak przestaje Ci działać czujnik temperatury to nie znaczy że wskaźnik poziomu paliwa też ma nie działać.
  • Spec od komputerów
    Witam
    Czy można w związku z tym że objawy występują losowo w czasie jazdy podłączyć do kostki przy impulsatorze trzy przewody i np podłączyć przez jakieś rezystory ograniczające dwie diody led jedną od zasilania a drugą od danych i przeciągnąć do kabiny to by można od razu stwierdzić czy jest napięcie na impulatorze czy nie jak licznik przstanie wskazywać w czasie jazdy. Jeżeli tak to jakiej wartości rezystory żeby przy okazji czegoś nie uszkodzić ?
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Ale w jakim celu tworzyć układy do testu?Należało by np.podłączyć multimetr do przewodu sygnału pod licznikiem i w czasie jazdy obserwować napięcie 0-5V.Wydaje mi się że można w tym aucie wykonać również za pomocą komputera test wskaźników co wykluczyło by uszkodzenie na płycie licznika.
  • Poziom 10  
    sulof1601. Dziękuje za Twoje zaangażowanie i rady, jednak problem polega na tym ( o czym już wspominałem), że zatrzymanie się samochodu potrafi spowodować impuls, który na krótszy lub dłuższy czas potrafi przywrócić działanie szybkościomierza, nie mówiąc o tym że dostęp do kostki "z góry" jest dość trudny i trzeba to robić na wyczucie co przy rozgrzanym silniku może spowodować oparzenie ręki . Natomiast zasugerowane przez linuksa wyprowadzenie dodatkowych przewodów i przeciągnięcie ich do kabiny być może ułatwiłoby sprawdzenie czy w czasie kiedy licznik się zatrzymuje jest na na przewodzie napięcie.

    sweeteck. Przypuszczam że zajmujesz się naprawami elektryki i elektroniki w samochodach w tym w Mitsubishi Space Star i to że nie ma w tym modelu możliwości testowania licznika opierasz na doświadczeniu. Mieszkam zbyt daleko aby podjechać do Ciebie i poprosić Cię bezpośrednią pomoc ale napisz z jakim stopniem prawdopodobieństwa zakładasz że wymiana impulsatora który kosztuje ponad 200zł załatwi sprawę?

    A co na to T5, który jeszcze nie zabrał głosu w tym temacie, może ma inne propozycje bo im więcej głów i przypadków tym łatwiej trafić na właściwą rade i rozwiązanie tego niezbyty często występującego problemu?

    Dziękuję wszystkim którzy dotychczas włączyli się w ten temat i mam nadzieję że otrzymam dalsze rady, które pozwolą w miarę w prosty i pewny sposób stwierdzić przyczynę i rozwiązać problem bez zbędnych kosztów które musiałbym ponieść próbując naprawić problem metoda prób i błędów.


    :shii:
    Jakoś po kilku szybkich odpowiedziach i radach zainteresowanie tematem się urwało.
    Nie doczekałem się odpowiedzi czy rady od T5 na którą liczyłem. W związku z tym że jest zima a ja nie mam warunków do tego aby zająć się
    i wykonać proponowane próby prosiłbym aby jeśli mogą koledzy sulof1601 oraz sweteck podpowiedzieli mi jak dostać się do złącza (kostki) przy liczniku w kabinie bo sprawdzeniem tam styków mógłbym się zająć również w zimowych warunkach, ponieważ od tego zacząłbym badanie przyczyny niesprawności. Nie mam w pobliżu warsztatu który zajmowałby się elektryka i elektroniką samochodową a serwis fabryczny z pewnością zacząłby od wymiany impulsatora i dopiero gdyby to nie przyniosło poprawy zacząłby sprawdzanie "linii" zasilanie-impulsator -licznik, za co policzyłby sobie nie wąsko nie bacząc że już skasował za impulsator wraz z robocizną a to nie poprawiło działania zespołu szybkościomierz-licznik kilometrów.
    Liczę na dobre chęci i wyrozumiałość kolegów oraz dalsze rady i podpowiedzi.
    :please:
  • Poziom 10  
    Założyłem ten temat a ponieważ problem został rozwiązany poprzez wymianę czujnika szybkościomierza tzw. impulsatora zamykam temat. Przepraszam że tak długo to trwało ale robiłem różne próby
    i tylko wymiana impulsatora okazała sie własciwym rozwiazaniem.
    Wszystkim którzy włączyli się podpowiadając jak problem rozwiązac dziękuje i pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Założyłem ten temat a ponieważ problem został rozwiązany poprzez wymianę czujnika szybkościomierza tzw. impulsatora zamykam temat. Przepraszam że tak długo to trwało ale robiłem różne próby
    i tylko wymiana impulsatora okazała sie własciwym rozwiazaniem.
    Wszystkim którzy włączyli się podpowiadając jak problem rozwiązac dziękuje i pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Problem został rozwiązany przez wymianę czujnika szybkościomierza - impulsatora.