Iveco Eurocargo nie odpala na zimnym silniku
- Iveco Eurocargo 180E28
- Rok produkcji 2003
- Typ motoru F4AE0681A (prawdopodobnie TECTOR)
- 202kW, 6 cylindrów, pojemność 5900
- Pompa Bosch Common Rail
- Auto ma tylko 300.000km przebiegu!!!
Od dłuższego czasu mam problem z Iveco. Odpala rano z wielkimi problemami tzn trzeba kręcic rozrusznikiem nawet 2 minuty. Problemy z odpaleniem bez względu na temperaturę otoczenia. Nie ma znaczenia czy jest 0 stopni czy 20 na plusie.
Jesli silnik się nagrzeje nie ma problemu z ponownym odpaleniem.
Pierwsze co mi przyszło na myśl to, ze jest niewystarczające ciśnienie paliwa lub spływa paliwo do zbiornika i dostaje sie powietrze. Podałem paliwo pompką ręczną, która jest przy wstępnym filtrze i auto nie chciało zapalić tak jak poprzednio. Więc nie jest to chyba przyczyną?? Pewnie nie jest to również zawór zwrotny?? I raczej nieszczelność układu tez bym wykluczył, bo nie znalazłem żadnych widocznych nieszczelności.
Podłączył em auto do komputera z programem Delphi i przy 650 Rpm Komputer pokazuje ciśnienie paliwa (ciśnienie rail) 350BAR.
Komputer NIE POKAZUJE błędów. Zrobiłem tez test cylindrów i wg komputera sa OK.
Czy przyczyna porannych problemow może byc:
1) czujnik walu raczej wykluczam (odczepiłem czujnik i auto nie chciało już zapalić wogóle i wyskoczył błąd w programie);
2) pompa zasilająca paliwo (jeśli jest). Wydaje sie, ze nie jest to problem pompy bo po nagrzaniu sie silnika auto odpala bez problemu. Rozumiem, że jeśli jest uszkodzona pompa to przy gorącym silniku również nie odpala;
3) Znalazłem niestety tylko w jez angielskim "Engine preheating resistance 61121". Nie mam pojecia jak to sprawdzić i czy to urządzenie może być przyczyną awarii. Załączam zdjęcie, i na zdjęciu urządzenie jest zaznaczone numerem 12. Wydaje mi sie ze urządzenie to odpowiada za podgrzewanie paliwa.
Proszę o pomoc w rozwiazaniu problemu.
- Iveco Eurocargo 180E28
- Rok produkcji 2003
- Typ motoru F4AE0681A (prawdopodobnie TECTOR)
- 202kW, 6 cylindrów, pojemność 5900
- Pompa Bosch Common Rail
- Auto ma tylko 300.000km przebiegu!!!
Od dłuższego czasu mam problem z Iveco. Odpala rano z wielkimi problemami tzn trzeba kręcic rozrusznikiem nawet 2 minuty. Problemy z odpaleniem bez względu na temperaturę otoczenia. Nie ma znaczenia czy jest 0 stopni czy 20 na plusie.
Jesli silnik się nagrzeje nie ma problemu z ponownym odpaleniem.
Pierwsze co mi przyszło na myśl to, ze jest niewystarczające ciśnienie paliwa lub spływa paliwo do zbiornika i dostaje sie powietrze. Podałem paliwo pompką ręczną, która jest przy wstępnym filtrze i auto nie chciało zapalić tak jak poprzednio. Więc nie jest to chyba przyczyną?? Pewnie nie jest to również zawór zwrotny?? I raczej nieszczelność układu tez bym wykluczył, bo nie znalazłem żadnych widocznych nieszczelności.
Podłączył em auto do komputera z programem Delphi i przy 650 Rpm Komputer pokazuje ciśnienie paliwa (ciśnienie rail) 350BAR.
Komputer NIE POKAZUJE błędów. Zrobiłem tez test cylindrów i wg komputera sa OK.
Czy przyczyna porannych problemow może byc:
1) czujnik walu raczej wykluczam (odczepiłem czujnik i auto nie chciało już zapalić wogóle i wyskoczył błąd w programie);
2) pompa zasilająca paliwo (jeśli jest). Wydaje sie, ze nie jest to problem pompy bo po nagrzaniu sie silnika auto odpala bez problemu. Rozumiem, że jeśli jest uszkodzona pompa to przy gorącym silniku również nie odpala;
3) Znalazłem niestety tylko w jez angielskim "Engine preheating resistance 61121". Nie mam pojecia jak to sprawdzić i czy to urządzenie może być przyczyną awarii. Załączam zdjęcie, i na zdjęciu urządzenie jest zaznaczone numerem 12. Wydaje mi sie ze urządzenie to odpowiada za podgrzewanie paliwa.

Proszę o pomoc w rozwiazaniu problemu.