Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault kangoo 1.42002r lpg - Wysokie obroty. Pomaga restart komputera chwilowo

29 Lis 2017 16:13 615 11
  • Poziom 9  
    Witam. Temat się przewija natomiast przyczyn wiele. Moje auto kangoo 1.4 8v 2002r+lpg. Problemem są wysokie obroty biegu jałowego. Obroty dochodzą do 4-5 tys. Czasem falowanie w granicach 3-4 tysięcy. Silnik krokowy nowy, przepustnica wyczyszczona.
    Ostatnio odłączyłem klemę minusową od aku i zwarłem z drugą, żeby zresetować komputer. Pomogło na ok 1 miesiąc. Dzisiaj znowu wróciły wysokie obroty na "luzie". Ponowiłem czynność resetowania i po odpaleniu po ok minucie samochód jakby się dostroił i obroty trzyma ładnie. Pytanie co zrobić żebym co miesiąc nie musiał odłączać aku i resetować komputer?
  • Poziom 25  
    Witam.Pytanie brzmi czy sterownik zarejestrował jakieś błędy bo kasujesz pamięć nie wiedząc do końca co powoduje taką zmianę parametrów pracy silnika.Ile aut tyle możliwych przyczyn tak więc podłączyć kompa do auta zobaczyć co się dzieje i wtedy zadawać pytania.
  • Poziom 9  
    Nie da rady podłączyć. Byłem w serwisie pogwarancyjnym - zajmują się tylko renówkami. Mechanik stwierdził ze nie może się podpiąć i nie warto szukać bo może gdzieś wiązka przerwana i się nie opłaca....

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dlatego szukam rozwiązania. W zeszłym roku byłem u innego co się zajmuję elektryką i komputerami w autach i też powiedział że nie może się podpiąć bo mu tam coś nie czyta. Jedyne co doradził wtedy to że może zamówić za około 200zł jakąś inną wtyczkę próbować się połączyć bezpośrednio omijając obd. Ale ile dni mu zejdzie to nie wie a dodatkowo za tą wtyczkę to 100 zł za dzień.
    Szukam dlatego rozwiązania

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam, że całe wakacje było ok. Wydaje mi się, że gdy spadły temperatury to zaczęły się dziać te opisane wcześniej rzeczy.
  • Poziom 25  
    To jakaś bzdura czym oni się łączą ELM?Jest możliwość połączenia się z innymi modułami czy też nie?Być może że sam sterownik daje ciała.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Niestety ja się na tym nie znam. Szukam tylko rozwiązania.
    Czy takie wspomniane rzeczy z obrotami może powodować czujnik powietrza zasysanego? Może w tym kierunku trzeba pójść...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czy sam sterownik jak wymienię - posiadam od innego kangurka była to wersja 1.2- to może pomóc. Czy też nie odpale bo immo nie zatrybi?
  • Poziom 25  
    Nie odpalisz.Problem występuje sporadycznie wiec czujników bym nie ruszał.
  • Poziom 9  
    Czy sporadycznie.. hmm. .. tzn. po ok.3-4 tygodniach auto łapie znowu wysokie obroty. nawet na zimno potrafi od razu wyskoczyć na 3-4 tysiące, a nieraz dopiero po rozgrzaniu

    Dodano po 47 [sekundy]:

    po 3-4 tygodniach miałem na myśli po resecie kompa
  • Poziom 9  
    Zauważyłem, że problem znacznie się nasila jak temperatura na zewnątrz spada.tzn jak na zewnątrz spada poniżej zera to już nawet zwarcie klemy nie pomaga i obroty wysokie lecą po odpaleniu do 4 tys przez i trzyma parę sekund po czym lekko spadają i falują 2 -3 tysiące
  • Poziom 13  
    A oringi przy przepusticy w jakim stanie?
    Na logikę skoro przy niskich temperaturach to występuje to guma robi się sztywna i jest nieszczelność.
    Psiknąć plakiem
  • Poziom 9  
    kamreg napisał:
    Silnik krokowy nowy,
    Gniazdo wyczyszczone?
  • Poziom 9  
    Przepustnica szczelna jest wklejona na czerwony silikon. ale dla pewności wczoraj atakowałem plakiem -bez rezultatów.
    Gaz sekwencyjny