Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault kangoo 1.42002r lpg - Wysokie obroty. Pomaga restart komputera chwilowo

kamreg 29 Nov 2017 16:13 1845 11
  • #1
    kamreg
    Level 10  
    Witam. Temat się przewija natomiast przyczyn wiele. Moje auto kangoo 1.4 8v 2002r+lpg. Problemem są wysokie obroty biegu jałowego. Obroty dochodzą do 4-5 tys. Czasem falowanie w granicach 3-4 tysięcy. Silnik krokowy nowy, przepustnica wyczyszczona.
    Ostatnio odłączyłem klemę minusową od aku i zwarłem z drugą, żeby zresetować komputer. Pomogło na ok 1 miesiąc. Dzisiaj znowu wróciły wysokie obroty na "luzie". Ponowiłem czynność resetowania i po odpaleniu po ok minucie samochód jakby się dostroił i obroty trzyma ładnie. Pytanie co zrobić żebym co miesiąc nie musiał odłączać aku i resetować komputer?
  • #2
    sulof1601
    Level 26  
    Witam.Pytanie brzmi czy sterownik zarejestrował jakieś błędy bo kasujesz pamięć nie wiedząc do końca co powoduje taką zmianę parametrów pracy silnika.Ile aut tyle możliwych przyczyn tak więc podłączyć kompa do auta zobaczyć co się dzieje i wtedy zadawać pytania.
  • #3
    kamreg
    Level 10  
    Nie da rady podłączyć. Byłem w serwisie pogwarancyjnym - zajmują się tylko renówkami. Mechanik stwierdził ze nie może się podpiąć i nie warto szukać bo może gdzieś wiązka przerwana i się nie opłaca....

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dlatego szukam rozwiązania. W zeszłym roku byłem u innego co się zajmuję elektryką i komputerami w autach i też powiedział że nie może się podpiąć bo mu tam coś nie czyta. Jedyne co doradził wtedy to że może zamówić za około 200zł jakąś inną wtyczkę próbować się połączyć bezpośrednio omijając obd. Ale ile dni mu zejdzie to nie wie a dodatkowo za tą wtyczkę to 100 zł za dzień.
    Szukam dlatego rozwiązania

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam, że całe wakacje było ok. Wydaje mi się, że gdy spadły temperatury to zaczęły się dziać te opisane wcześniej rzeczy.
  • #4
    sulof1601
    Level 26  
    To jakaś bzdura czym oni się łączą ELM?Jest możliwość połączenia się z innymi modułami czy też nie?Być może że sam sterownik daje ciała.
  • #5
    kamreg
    Level 10  
    Dziękuję za zainteresowanie.
    Niestety ja się na tym nie znam. Szukam tylko rozwiązania.
    Czy takie wspomniane rzeczy z obrotami może powodować czujnik powietrza zasysanego? Może w tym kierunku trzeba pójść...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czy sam sterownik jak wymienię - posiadam od innego kangurka była to wersja 1.2- to może pomóc. Czy też nie odpale bo immo nie zatrybi?
  • #6
    sulof1601
    Level 26  
    Nie odpalisz.Problem występuje sporadycznie wiec czujników bym nie ruszał.
  • #7
    kamreg
    Level 10  
    Czy sporadycznie.. hmm. .. tzn. po ok.3-4 tygodniach auto łapie znowu wysokie obroty. nawet na zimno potrafi od razu wyskoczyć na 3-4 tysiące, a nieraz dopiero po rozgrzaniu

    Dodano po 47 [sekundy]:

    po 3-4 tygodniach miałem na myśli po resecie kompa
  • #8
    kamreg
    Level 10  
    Zauważyłem, że problem znacznie się nasila jak temperatura na zewnątrz spada.tzn jak na zewnątrz spada poniżej zera to już nawet zwarcie klemy nie pomaga i obroty wysokie lecą po odpaleniu do 4 tys przez i trzyma parę sekund po czym lekko spadają i falują 2 -3 tysiące
  • #9
    nikor11
    Level 14  
    A oringi przy przepusticy w jakim stanie?
    Na logikę skoro przy niskich temperaturach to występuje to guma robi się sztywna i jest nieszczelność.
    Psiknąć plakiem
  • #11
    kjbip
    Level 10  
    kamreg wrote:
    Silnik krokowy nowy,
    Gniazdo wyczyszczone?
  • #12
    kamreg
    Level 10  
    Przepustnica szczelna jest wklejona na czerwony silikon. ale dla pewności wczoraj atakowałem plakiem -bez rezultatów.
    Gaz sekwencyjny