Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego

30 Lis 2017 00:00 1866 16
  • Poziom 19  
    Witam, mam uszkodzoną cewkę zapłonową od Robin EC 10, z powodu braku tej części na rynku wtórnym chce to przerobić wg schematu (foto 1):
    Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego
    Myślałem o cewce zapłonowej butelkowej od Simsona:
    Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego
    Wygląd starej cewki:
    Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego
    Pytanie:
    - Jakie jest zasilanie od magneto 6V czy 12V??
    - Czy takie podłączenie wg schematu (foto 1) się sprawdzi?
    Może ktoś robił taką modyfikacje i mi doradzi jak to złożyć poprawnie, ewentualnie z jakich najlepiej części od motocykla by to się zgrywało.
  • Poziom 19  
    Coś takiego, po założeniu i z pomocą wiertarki do napędzenia udało si się wytworzyć trochę volt miernikiem nie mogłem wyłapać ale żarówka od próbnika się świeci a zwykła żarówka 12v/21w to tak nie świeci ale jarzy się
    Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego nie wiem czy to będzie działać i czy to tak po fachowemu
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Za gruby drut, przynajmiej na oko, to raz i za mało zwojów. Czy musisz tak ,,dziko" nawijać ?? :cry: Nawijaj równo, zwój koło zwoju, ścisle, izoluj warstwy papierem izolacyjnym, albo daj jakiemuś ,,przewijaczowi' silników do roboty.
  • Poziom 19  
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Za gruby drut

    Już zmieniłem rzeczywiście był gruby 0,9mm znalazłem inny tak ok 0,4mm
    Krzysztof Kamienski napisał:
    za mało zwojów

    Poprawiono nawinąłem na max ,tyle żeby koło zamachowe nie przycierało
    Krzysztof Kamienski napisał:
    Czy musisz tak ,,dziko" nawijać ??

    Dziś nawijałem z pomocą wkrętarki i na trzeźwo to już mi wyszło nawet nawet :) :) :)
    Krzysztof Kamienski napisał:
    izoluj warstwy papierem izolacyjnym

    Nie miałem nawinąłem bez tego
    Zrobiłem próbę,miernikiem to ciężko zmierzyć mała żarówka od próbnika świeci a raczej mruga teraz muszę kupić cewkę tylko nie wiem czy 6v czy 12v myślę nad 6v bo żarówka 5 watowa to jarzyła tylko, a jakieś "kopniecie" musi być żeby cewka dała rade wytworzyć iskrę
  • Poziom 19  
    Kupiłem cewkę uniwersalna 6/12v. Problem mam teraz chyba z zapłonem są problemy z odpaleniem a jak już odpalił to nie chciał "wejść" na obroty silnik nie równomiernie pracował próbowałem ustawić zapłon to jeszcze pogorszyłem bo teraz odpala i zaraz gaśnie. Co zrobiłem źle?

    - Otwarcie zapłonu ustawione 3mm przed GMP
    Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego
    -Prąd o niskim napięciu z magneta podłączyłem do cewki butelkowej styk 15 do tego styku podłączony jest kondensator, do styku 1 podłączony jest przerywacz (platynka)
    tym podłączeniem mam iskrę bo jak kondensator był podłączony do styku 1 to nie miałem iskry, ciekawostka po odłączeniu od magneta przewodu a podpięcie akumulatora pod styk 15 i kondensator pod styk 1 to była iskra, ale różnicy miedzy iskrami przy pierwszym i drugim sposobem podłączeniu nie zauważyłem
    Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego
    - Regulacje to mam tylko platynką bo nie zauważyłem żeby było można przesunąć zapłon w prawo ale w lewo
    Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego
    Szczerze to już nie mam pomysłu świece też były podmieniane, macie jakieś sugestie?
  • Poziom 43  
    Sprawdź iskre ! Ma być mocna i gruba miedzy elektrodami świecy, pdłaczonej na zewnatrz. Pamietaj, że w cylindrze panuje spore ciśnienie i sprężone pary benzyny trudniej przebić. Jaki jest stan koła magnesowego i jego klina ? ? Pomiar kompresji ? Sprawdzenie gażnika.
  • Moderator Samochody
    Kondensator jest na podstawie cewki, po co drugi ?, spróbuj podpiąć cewkę zasilającą do przerywacza i kondensatora, kabel stamtąd do 1 cewki wn, 15 do masy
  • Poziom 19  
    carrot napisał:
    Sprawdź iskre ! Ma być mocna i gruba miedzy elektrodami świecy,

    Myślę że jest dobra iskra bo by wcale nie odpalił
    carrot napisał:
    Jaki jest stan koła magnesowego i jego klina ? ? Pomiar kompresji ? Sprawdzenie gażnika.

    Tu to szczerze nie mam się czego doczepić
    carrot napisał:
    Kondensator jest na podstawie cewki, po co drugi

    Tamten jest nie sprawny i nie podłączony, nie wywaliłem go dla tego że trzyma filc do czyszczenia wału
    carrot napisał:
    spróbuj podpiąć cewkę zasilającą do przerywacza i kondensatora, kabel stamtąd do 1 cewki wn, 15 do masy

    Nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem to ma tak wyglądać ?
    Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego
  • Poziom 32  
    Zagęszczarka Robin EC 10 -modyfikacja układu zapłonowego

    Schemat od Jawki 50 gdzie taki układ zastosowano
    Zmniejsz przerwę na świecy na 0,35 - 0,40 mm.
  • Moderator Samochody
    Kondensator musi być umieszczony jak najbliżej przerywacza z możliwie jak najkrótszym połączeniem (low esr ;) ), dlatego jest zawsze pakowany w podstawę cewek w środku magneta.
    @Krzysztof Kamieński połączenie cewki zasilającej z przerywaczem to wcale nie jest błąd, wszystkie układy zapłonowe z przerywaczem i własnym zasilaniem (magneto) tak pracują