Witam w moim c330 woda w chłodnicy jest letnia gdy ją spuszczam chłodnicą wszystko zlatuje a z bloku jedynie kilka kropel . Brak termostatu czy pompa do wymiany?
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over thereQuote:Jeśli można dodać w temacie wody i płynu, to praca silnika wyłącznie na płynie!
Bo jeśli ktoś powie że na wodzie może chodzić... To się potem okazuje że:
- Pompa wody do wymiany bo przecieka (pewnie powie że nawet oryginał długo nie wytrzyma).
- Termostat do wymiany.
- Uszczelki i węże do wymiany bo twarde lub się pokruszyły.
- Chłodnica zamulona, obudowa termostatu wyżarta.
- Korek chłodnicy do wymiany bo nieszczelny lub się rozpadł (a po co wymieniać)
Zalanie płynem bloku który pracował na wodzie to w praktyce 2x wymiana płynu gdyż inhibitor korozji wchodzi w reakcję z rdzą w bloku. Płukanie silnika lub odkamienianie niesie ryzyko rozszczelnienia chłodnicy.
Zwykłe płyny do chłodnic (na glikolu etylenowym) są toksyczne i jeśli ktoś obawia się skażenia ziemi lub upraw przez awarię, można zastosować płyn na nietoksycznym glikolu propylenowym. Jest on droższy, nie odparowuje (odparowuje tylko woda), ale wymaga szczelnego układu ze względu na krótszą trwałość (mogą sobie w nim żyć bakterie). Odpad można zużyć jako zabezpieczenie przeciwzamrożeniowe pomp opryskiwaczy, hydroforów itp.
FAB 2002 wrote:Teraz, kiedy już układ chłodzenia jest w pełni sprawny, można pomyśleć o zalaniu układu chłodzenia płynem niezamarzającym. Uniknie się tym samym problemów w przyszłości z zmulaniem układu chłodzenia.