Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T5, 2.5 TDI 4MOTION, 2008, - Szarpniecie autem przy przyspieszaniu

30 Lis 2017 22:12 1983 2
  • Poziom 2  
    Dzien dobry,

    Auto z oznaczeniem silnika kod BNZ, z DPF, turbo ze zmienna geometryczna.

    Mam dwa problemy do rozwiazania:

    1. Szarpanie sporadyczne autem, przewaznie jednorazowe (1 sek)

    Szarpie przy przyspieszaniu. Jedno szarpniecie okolo 1 sekundy przy obrotach okolo 1500 – 2000 obr /min.
    Nie wiadomo czy szarpniecie jest przy jezdzie tzn z ukladu przeniesienia napedu czy szarpie sam silnik.
    Info znalezione na forach:

    Mozliwe przyczyny to: EGR (zabrudzony lub blokujacy sie) – zaslepienie EGR?, nastawnik N75,
    Byc moze szarpie w momencie zalaczenia sie turbiny? Szarpniecie z ukladu przeniesienia napedu?
    Inne objawy to mocniej „zdarta” opona po prawej stronie od przodu (PP) - wyczytalem ze to moze miec cos wspolnego z ukladem przenoszenia napedu.
    Test ukladu napedu – zryw na szutrowej zrodze i sprawdzenie jak wszystkie kola „biora”.
    Szarpnie czesciej jak jest zimny.
    Vacum pompa? (chyba raczej nie).

    2.Dzwoniaca zebatka
    Przy pracujacym silniku na luzie przy lewym przednim kole (LP) slychac jak cos delikatnie dzwoni (zebatka?). Albo to zaczelo dzwonic jak wymienilem pompe wody albo poprostu wczesniej nie zwracalem na to uwagi.
    Ponizej wyrwane watki z forum:
    -kolo kompensacyjne walka rozrzadu kasuje luzy
    -tak jak w 1.9 ustawiasz na listwe zeby siedzialy w odpowiednim miejscu to tu na smieszny trujkacik a co do stopni to ustawiasz krzywke od pompki zeby ja max dociskalo luzujesz kontre i dokrecasz az poczujesz lekki opor i wtedy odkrecasz 180 lub 225stopni to juz wedle uznania ja zawsze robie na 180
    -moze dzwonic 3cie kolo liczac od walka rozrzadu w dol – trzeba napiac kola
    -potrzebny zestaw blokad do rozrzadu

    W aucie wymienione juz bylo:
    -pompa wody
    -sprzeglo
    -regeneracja turbiny (byla przegrzana - fioletowy walek)
    -regeneracja alterantora

    Czy ktos zna sie na tych T5, mial podobne objawy i mogl by naswietlic gdzie szukac?

    Pozdrawiam
    Krzysiek
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Admin grupy Samochody
    Krzysztof Wikierski napisał:
    Przy pracujacym silniku na luzie przy lewym przednim kole (LP) slychac jak cos delikatnie dzwoni

    Tylko zębatki są z drugiej strony silnika.
    Krzysztof Wikierski napisał:
    Szarpie przy przyspieszaniu. Jedno szarpniecie okolo 1 sekundy przy obrotach okolo 1500 – 2000 obr /min.

    Na 99% takich przypadków pomagała wymiana pompy tandem.
  • Poziom 2  
    ok, dzieki
    Pompe tandem warto regenerowac czy nowa?