Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Phantom 4 - kupiłem drona w MEDIA EXPERT, bateria jest popsuta, nie chcą dokonać

30 Lis 2017 22:36 1230 4
  • Poziom 3  
    Cześć wszystkim. Na początku chciałem zaznaczyć, że nie wiedziałem w którym dziale napisać ten temat więc wybrałem ten bo dron to wg mnie taki latający aparat fotograficzny. Z góry przepraszam, jeśli powinienem gdzie indziej opisać swój problem. Ale do rzeczy o co chodzi...

    Wczoraj w Media Expert w Katowicach zakupiłem drona Phantom 4 za 4699zł (wziąłem go na 18 rat, w sumie wychodzi jakieś 5700). Przed jego zakupem, przy panu z obsługi otwierałem pudełko z dronem i sprawdzałem czy wszystko jest. Nie sprawdziłem jednak baterii - po prostu jej nie włączałem. Po powrocie do domu, tak jak na tutorialach z DJI próbuje odpalić baterię - nie da się. Pomyślałem więc, że jest rozładowana. Podłączam do prądu i nic. Później dowiedziałem się, że te baterie tak mają, że jak za długo leżą nie ładowane to się po prostu psują.

    W międzyczasie z ciekawości wszedłem na oryginalną stronę DJI i zobaczyłem, że ten dron w lepszej wersji "Phantom 4 ADVANCED" jest za 4244zł - 1199 dolarów. Nie dość, że jest tańszy, to jeszcze posiada lepszą specyfikację (dodatkowy czujnik ruchu + kamerka 20 mpix zamiast 12 jak w zwykłej 4). Trochę się wkurzyłem jak to zobaczyłem bo nie dość, że sporo przepłaciłem, mogłem mieć o wiele lepszy sprzęt to na dodatek mogłem mieć tego drona z oryginalnej strony producenta.

    Po tym fakcie postanowiłem zwrócić tego drona. Okazało się, że do 14 dni mogę odstąpić od umowy kredytu na raty, a drona mogę zwrócić tylko jeśli się zgodzi kierownik sklepu, bo normalnie nie przyjmują zwrotów. Pomyślałem, że pewnie się zgodzi, bo dostałem felerny egzemplarz. Jednak się pomyliłem. W rozmowie z nim usłyszałem, że nie przyjmują żadnych zwrotów na drony i że już zamówił baterię i do 2 dni będzie do odbioru. Żeby zmienił zdanie, powiedziałem mu, że nie interesuje mnie wymiana lecz zwrot i poparłem to tym, że w sklepie oglądałem dokładnie ten towar sprawdzając go i włączałem tą baterię (okłamałem go akurat z tym sprawdzaniem baterii). Bateria nie zaświeciła się, ale pomyślałem, że to nie jest żaden problem bo po prostu pewnie jest rozładowana, a nie chciałem robić sceny prosząc o podłączenie jej do prądu. Tak mu przekazałem, na co on że rozumie ale zwrotu nie może wykonać i koniec kropka. Zamówił już baterię i za dwa dni mi ją wymienią.

    No i tutaj w końcu pojawia się moja prośba do was, mianowicie czy znacie jakiś sposób, czy jest w ogóle możliwe, żeby jakoś odwołać się od tego i sprawić że będę mógł go oddać a oni zwrócą mi pieniądze za tego drona? Bardzo mi na tym zależy bo dość sporo przepłaciłem, w dodatku za gorszy i popsuty sprzęt. Proszę was o pomoc w tej sprawie i z góry bardzo serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • OptexOptex
  • Poziom 43  
    https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/zwrot-towaru/

    Cytat:
    Jeżeli konsument dokonał zakupu w stacjonarnym sklepie, to zgodnie z polskim prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać.
  • OptexOptex
  • Poziom 3  
    No właśnie ten sprzęt jest przecież wadliwy. Tylko zamiast wymiany chciałbym go zwrócić :( Wiem, że jestem trochę na straconej pozycji bo nie musi mi go przyjmować z powrotem, jednak jeśli jest jakaś możliwość na zmianę tej decyzji to chciałbym z niej skorzystać.
  • Moderator Robotyka
    Zwróć go z tytułu niezgodności towaru z umową. Sprzedaż produktu niesprawnego, jako pełnoprawnego.
    Nie oddawaj go na "gwarancji", bo stawiasz się na straconej pozycji.
    Niestety, sklep ma prawo w pierwszej kolejności wymienić towar na zgodny z umową, zamiast zwrotu.
    Sklep może też próbować wkręcić cię w "gwarancję". Przepisy są wtedy po stronie sklepu.
    Żądaj by powodem zwrotu była "niezgodność towaru z umową". Niezgodnością jest sprzedaż produktu niepełnowartościowego i niesprawnego jako pełnoprawnego.
  • Poziom 30  
    9396264 napisał:

    W międzyczasie z ciekawości wszedłem na oryginalną stronę DJI i zobaczyłem, że ten dron w lepszej wersji "Phantom 4 ADVANCED" jest za 4244zł - 1199 dolarów. Nie dość, że jest tańszy, to jeszcze posiada lepszą specyfikację (dodatkowy czujnik ruchu + kamerka 20 mpix zamiast 12 jak w zwykłej 4). Trochę się wkurzyłem jak to zobaczyłem bo nie dość, że sporo przepłaciłem, mogłem mieć o wiele lepszy sprzęt to na dodatek mogłem mieć tego drona z oryginalnej strony producenta.

    Ja tam widzę 1 399 € czyli prawie 6tys zł https://store.dji.com/product/phantom-4-advanced?from=search-result-v2 ,cena w dolarach to pewnie na rynek kraju gdzie nie ma vat (usa?)
    wybierz Polskę i wtedy sprawdzaj cenę.