Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II - Brak zapłonu , nie odpala .

tomasz sadowski 30 Lis 2017 22:36 1335 15
  • #1 30 Lis 2017 22:36
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Pacjent Laguna II 1.9 dci 120 km rok 2003 . Autko przyjechało na krawacie . Przyczyną usterki jest to że na pracującym silniku został wyjęty przekaźnik systemowy znajdujący się w skrzynce obok akumulatora . Po jego wyjęciu silnik zgasł . Przekaźnik włożony i cisza . Po włożeniu karty zapala się podświetlenie wyświetlacza radia , radio a dioda immo świeci ciągłym światłem . Po wyjęciu karty w/w rzeczy gasną a dioda mruga jak powinna . Podłączony clip i komunikacja tylko z UCH . Reszta systemów oczywiście nie reaguje . Bezpieczniki całe . Komputer pokazuje w uch brak plusa po zapłonie . Czytnik wymieniony na sprawny nie pomogło . Po zmostkowaniu przekażnika w skrzynce bezpieczników pod kierownicą zapłon wrócił i jest komunikacja ale wszędzie błąd sieci multipleksowej . Na zdjęciach widać bloki i zmostkowany przekażnik . Może ktoś z kolegów miał podobną usterkę i podzieli się wiedzą . Osobiście obstawiam skrzynkę bezpieczników pod kierownicą lub uch . Dodam że blokada kierownicy nie jest aktywna . Kierownićą można ruszać . Kartay są dwie w tym jedna nówka sztuka zrobiona dwa dni temu i są sprawne na 100% . Laguna II - Brak zapłonu , nie odpala .Laguna II - Brak zapłonu , nie odpala .Laguna II - Brak zapłonu , nie odpala .Laguna II - Brak zapłonu , nie odpala .

    0 15
  • #2 30 Lis 2017 22:51
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Blokada zapłonu aktywna bo nie masz komunikacji z ECU. Sprawdzaj zasilanie sterownika , że o takim drobiazgu jak bezpieczniki, nie wspomnę. Całkiem możliwe, że masz już usmażony sterownik. Sprawdziłeś czego brakuje Ci na wysterowaniu przekaźnika systemowego? Jeśli plusa, zapodaj zewnętrzny i komunikacja wróci i auto powinno odpalić. Potem szukaj usterki.

    0
  • #3 30 Lis 2017 22:55
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    paweł już piszę . Co do bezpieczników sprawdzone . ( pod maską . koło aku , koło uch ). Co do przekażnika systemowego to jest zasilanie , i jest 1 stały plus . Kolejny pin to bramka ( przejście czy jak tam każdy nazywa ) i kolejny pin to sterowanie . Po zmostkowaniu pinów nadal to samo . Żadnej reakcji .

    0
  • #4 30 Lis 2017 23:02
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Żarówką sprawdzałeś ten plus stały na cewkę przekaźnika? Schemat masz? Rozpiskę bezpieczników i przekaźników też? Zobacz czy po zmostkowaniu, pojawi się plus na przekaźniku pompy paliwa.
    Zobacz czy masz plusik po zapłonie na ECU środkowa kostka M2 i M3 z tego przekaźnika i ważny plusik, ma być na E3 tej samej kostki. Piny masz opisane na kości.

    0
  • #5 01 Gru 2017 11:48
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Rozmawiałem dziś z właścicielem autka i powiedział ,że już wcześniej działy się takie rzeczy . Wchodził do auta wkładał kartę i dioda immo świeciła ciągle , podświetlenie tylko radia i małego wyświetlacza . Do tej pory tak jeżdzili że jak wkładał karte i ciemność to wysiadał czekał od 1godz do kilku , ponowna próba i odpalał jakby nigdy nic . Teraz się to nasiliło i postanowił te jajo mi podrzucić . Jeżeli macie jeszcze jakieś podpowiedzi to chętnie posłucham . Pozdrawiam .

    1
  • #6 01 Gru 2017 19:01
    mar.wo
    Poziom 14  

    Sprawdź kieszeń karty a konkretnie micro styki.

    0
  • #8 01 Gru 2017 20:51
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Możesz podpowiedzieć gdzie ta 15 mi spie.... Bezpieczniki całe jak pisałem . Czytnik wymieniony , skrzynka bezpieczników też . Bez zmian . Według mnie tylko uch albo rygiel . Może macie jeszcze jakieś sugestie co można sprawdzić . Pozdrawiam .

    0
  • #9 01 Gru 2017 21:33
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    tomasz sadowski napisał:
    Możesz podpowiedzieć gdzie ta 15 mi spie....

    Pawel wawa napisał:
    Zobacz czy masz plusik po zapłonie na ECU środkowa kostka M2 i M3 z tego przekaźnika i ważny plusik, ma być na E3 tej samej kostki. Piny masz opisane na kości.

    Przecież masz dokładnie podane, z numerami pinów ECU włącznie.

    0
  • #10 01 Gru 2017 22:54
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Jak zwykle francuskie cuda . Odpiąłem kostki przy sterowniku silnika by sprawdzić to co Paweł wawa napisał . Znalazłem właściwe piny spiąłem do kupy całość z zaznaczonymi przewodami . podłączam klemę akumulatora - zaiskrzyła . Jest dobrze . Autko działa prawidłowo . Poczyszczę styki przy ecu i zobaczymy jak się sprawy mają . Na chwilę obecną zapłon działa , połączenie multipleksu jest , odpala . Sam nie wiem czy to styki ecu czy coś innego . Na chwilę obecną testuje i zobaczymy . o efektach sukcesu lub porażki poinformuję dla potomnych . Dziękuję za pomoc . Tematu nie zamykam czekamy na rozwój wydarzeń .

    0
  • #11 01 Gru 2017 23:19
    Frost160
    Poziom 14  

    Może piny w które wchodza "nogi" od kostek/przekazników ?

    0
  • #12 02 Gru 2017 07:59
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Dziś cała skrzynka bezpieczników koło aku i sterownik silnika idą do przepryskania . Auto zachowuje się jakby przekaźnik skleił styki a po czasie je odpuścił . Tylko pytanie gdzie ???

    0
  • #13 02 Gru 2017 10:27
    Frost160
    Poziom 14  

    Hmm a nie było może myte jakaś myjką ciśnieniową ? Czy podobne historie ?

    0
  • #14 02 Gru 2017 11:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    tomasz sadowski napisał:
    Znalazłem właściwe piny spiąłem do kupy
    A tzeba było sprawdzić, na którym brakuje zasilania.

    1
  • #15 03 Gru 2017 12:44
    genek1000
    Poziom 28  

    A co stanem ET071 Dziewicza zasuwa kolumny "TAK" :?:
    Stan sugeruje że brak kodu w blokadzie kolumny kierownicy lub coś się wysypało w UCH że tak twierdzi . :cry:
    W Lalce II były takie przypadki że system się zwieszał. :cry:
    Najczęściej doraźnie pomagało odłączenie aku , a na dłuższą metę wymiana blokady. Nie pamiętam żebyśmy wymienili UCH z tego powodu :|
    Zasada włączania przekaźnika po zapłonie jest taka że czytnik wysyła kod immo z kart do UCH . UCH do blokady , porównanie kodów i zwrot info o prawidłowym kodzie. Przekaźnik po zapłonie zostaje uruchomiony . ECU silnika otrzymuje zasilanie i wysyła zapytanie do UCH . Jeśli kod się zgadza imo zostaje wyłączone. Wniosek:
    Do włączenia zapłonu nie jest potrzebny ECU silnika. :!:
    - Jesli po włożeniu karty zapłon się nie włącza a kontrolka immo świeci to jest problem z wymianą kodów pomiędzy blokadą kolumny a UCH
    - Jeśli po włożeniu karty kontrolka immo miga a zapłon się nie włącza - to jest problem z porównaniem kodów pomiędzy kartą a UCH
    - Jeśli po włożeniu karty zapłon się włącza a kontrolka immo świeci to jest brak zapytania do UCH ze strony ECU silnika ( ECU silnika się nie zgłasza).
    - Jeśli po włożeniu karty zapłon się włącza a kontrolka immo miga to jest niezgodność w kodach pomiędzy UCH a ECU
    Myślę że się nigdzie nie pomyliłem :D
    Jest to zbiór moich obserwacji z różnych napraw słynnego modelu Laguna II :D
    Może się komuś przydadzą moje wymysły :D
    Mona by jeszcze zerknąć na stan akumulatora czy czasami jego napięcie nie tworzy jakiś stanów nieustalonych w systemie :cry:

    1
  • #16 19 Gru 2017 10:40
    tomasz sadowski
    Spec od samochodów

    Dla potomnych napiszę że kolejna skrzynka bezpieczników podstawiona i to dało zadowalający efekt . Po wymianie skrzynki bezpieczników pod kierownicą wszystko działa prawidłowo . Dziękuję za pomoc .

    0