Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xsara II 2.0 hdi, licznik zawiesił się na 80 km/h i nie odpala

królik666 30 Nov 2017 23:12 2103 13
Suntrack
  • #1
    królik666
    Level 7  
    Witam, mam problem z Xsarą 2.0 hdi, a konkretnie wyjechałem z domu, zrobiłem około 5 kilometrów i nagle zawiesił się licznik na 80 km/h. Zjechałem na parking i zgasiłem silnik po czym chciałem uruchomić ponownie, ale niestety już nie odpalił ale kręcił, nie włączyły się żadne kontrolki tylko prędkościomierz na tych 80 km/h się zawiesił. Odłączyłem akumulator, ale to nic nie dało, ładowanie było bo kręcił też na innym akumulatorze i centralny nawet się naprawił. Olej wszystko miał jak trzeba, bezpieczniki też, czy ktoś może miał podobną sytuację albo wie coś w tym temacie.
  • Suntrack
  • #3
    królik666
    Level 7  
    Ale czy to było by przyczyną że nie odpala?
  • #4
    pepe150
    Level 36  
    Po rozłączeniu akumulatora, wskazówka wróciła na 0?
  • Suntrack
  • #5
    królik666
    Level 7  
    Nie, cały czas jest na 80 km/h, ale licznik to mi w sumie nie przeszkadza że nie chodzi. Najgorsze jest to że auto nie odpala ale kręci i gdzie mógł bym szukać przyczyny ewentualnie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Przypuszczam że to elektryka, ale po sprawdzeniu bezpieczników i parokrotnym odłączaniu akumulatora nie wiem jaki podjąć kolejny krok.
  • #6
    Anonymous
    Level 1  
  • #7
    królik666
    Level 7  
    pompa chodzi tylko 2 z 4 przewodów miały rozciętą izolacje więc zaizolowałem przekaźniki i bezpieczniki prócz paru zaśniedziałych bezpieczników tych dużych (60,40,30) to też bez zarzutów.A mógł byś rozwinąć KotBury2 punkt 2.Zawieszenie się prędkościomierza, czemu byś od tego zaczął?

    Dodano po 9 [minuty]:

    wcześniej napisałem że zawiesił się tylko prędkościomierz nie wiem czy to istotne ale obrotomierz również się zatrzymał na 2000 rpm
  • #8
    kakibara
    Level 34  
    Jeżeli się pytasz , potrzebujesz pomocy - na odległość ciężko jest pomóc szczegolnie podczas usterki elektrycznej - jak już sam zauważyłaś to problem elektryczny - czy to padł Ci komputer czy nie ma zasilania - musiał byś kolego spojrzeć - otworzyć licznik i zastanowić sie - sprawdzic dlaczego brak mu zasilania. Jezeli wtyczki sa ok miernikiem sprawdz czy dociera masa i 12V.
  • #9
    królik666
    Level 7  
    a licznik posiada jakiś bezpiecznik przekaźnik czy coś w tym stylu pytam dla własnej bazy informacji i do czego jest podłączony licznik w sensie do licznika powiedzmy jest kość z której jest wypuszczonych 20 kabelków i powiedzmy 5 kabelków z tej kość idzie do komputera 3 kabelki do skrzyni biegów i tak dalej?

    Dodano po 4 [minuty]:

    przekaźniki można zastąpić przekaźnikami z innego auta np z Vectry lub innego do Xsary lub innego
  • #10
    pepe150
    Level 36  
    Niestety, w tym modelu jest komunikacja cyfrowa pomiędzy zegarami, a BSI.

    Więc jeżeli masz wymieniać przekaźniki na pałę, to lepiej oddaj to komuś kto się zna.
    Bo dla ciebie zapewne BSI, CAN, MUX i inne pojęcia będą obce.

    A jeżeli poleciało BSI, to sam tego na 100% nie ogarniesz.
    BSI odczytuje klucze (immo), steruje BSM pod maską (w tym rozrusznik), komunikuje się z zegarami, wyświetlaczem komputera pokładowego (jeśli jest) i innymi modułami w aucie.
  • #11
    Anonymous
    Level 1  
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie, licznik to sobie można odłączyć, zanieść do domu a auto i tak będzie odpalać. Widać jak na dłoni, że licznik po prostu stracił zasilanie (stąd też wskazówki pozostały w takiej a nie innej pozycji). Prawdopodobnie straciło część zasilania także BSI. Nie mam tu rozpiski, na 99% uszkodzony jest któryś z bezpieczników lub ugnita kostka do BSI. Poza sprawdzeniem właściwym bezpieczników i zasilania na nich, Autor sam nic więcej nie zrobi samodzielnie. Tym bardziej, jeśli BSI napiło się wody.
  • #13
    królik666
    Level 7  
    Pawel wawa a Ty gdzie byś zaczął od czego (Prośba pisz najprościej jak to jest możliwe)
  • #14
    pepe150
    Level 36  
    Ja bym zaczął od sprawdzenia zasileń i mas, dla komputera silnika, i BSI.