Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xsara II 2.0 hdi, licznik zawiesił się na 80 km/h i nie odpala

królik666 30 Nov 2017 23:12 1878 13
IGE-XAO
  • #1
    królik666
    Level 6  
    Witam, mam problem z Xsarą 2.0 hdi, a konkretnie wyjechałem z domu, zrobiłem około 5 kilometrów i nagle zawiesił się licznik na 80 km/h. Zjechałem na parking i zgasiłem silnik po czym chciałem uruchomić ponownie, ale niestety już nie odpalił ale kręcił, nie włączyły się żadne kontrolki tylko prędkościomierz na tych 80 km/h się zawiesił. Odłączyłem akumulator, ale to nic nie dało, ładowanie było bo kręcił też na innym akumulatorze i centralny nawet się naprawił. Olej wszystko miał jak trzeba, bezpieczniki też, czy ktoś może miał podobną sytuację albo wie coś w tym temacie.
  • IGE-XAO
  • #2
    kakibara
    Level 33  
    Cześć , możliwe że wypiela się kostka z tyłu licznika - jeżeli nie ma żadnych kontrolek -brak napięcia, to najtańsza opcja dla ciebie do sprawdzenia bez udziału osob trzecich 😄
  • #3
    królik666
    Level 6  
    Ale czy to było by przyczyną że nie odpala?
  • IGE-XAO
  • #4
    pepe150
    Level 36  
    Po rozłączeniu akumulatora, wskazówka wróciła na 0?
  • #5
    królik666
    Level 6  
    Nie, cały czas jest na 80 km/h, ale licznik to mi w sumie nie przeszkadza że nie chodzi. Najgorsze jest to że auto nie odpala ale kręci i gdzie mógł bym szukać przyczyny ewentualnie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Przypuszczam że to elektryka, ale po sprawdzeniu bezpieczników i parokrotnym odłączaniu akumulatora nie wiem jaki podjąć kolejny krok.
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    królik666
    Level 6  
    pompa chodzi tylko 2 z 4 przewodów miały rozciętą izolacje więc zaizolowałem przekaźniki i bezpieczniki prócz paru zaśniedziałych bezpieczników tych dużych (60,40,30) to też bez zarzutów.A mógł byś rozwinąć KotBury2 punkt 2.Zawieszenie się prędkościomierza, czemu byś od tego zaczął?

    Dodano po 9 [minuty]:

    wcześniej napisałem że zawiesił się tylko prędkościomierz nie wiem czy to istotne ale obrotomierz również się zatrzymał na 2000 rpm
  • #8
    kakibara
    Level 33  
    Jeżeli się pytasz , potrzebujesz pomocy - na odległość ciężko jest pomóc szczegolnie podczas usterki elektrycznej - jak już sam zauważyłaś to problem elektryczny - czy to padł Ci komputer czy nie ma zasilania - musiał byś kolego spojrzeć - otworzyć licznik i zastanowić sie - sprawdzic dlaczego brak mu zasilania. Jezeli wtyczki sa ok miernikiem sprawdz czy dociera masa i 12V.
  • #9
    królik666
    Level 6  
    a licznik posiada jakiś bezpiecznik przekaźnik czy coś w tym stylu pytam dla własnej bazy informacji i do czego jest podłączony licznik w sensie do licznika powiedzmy jest kość z której jest wypuszczonych 20 kabelków i powiedzmy 5 kabelków z tej kość idzie do komputera 3 kabelki do skrzyni biegów i tak dalej?

    Dodano po 4 [minuty]:

    przekaźniki można zastąpić przekaźnikami z innego auta np z Vectry lub innego do Xsary lub innego
  • #10
    pepe150
    Level 36  
    Niestety, w tym modelu jest komunikacja cyfrowa pomiędzy zegarami, a BSI.

    Więc jeżeli masz wymieniać przekaźniki na pałę, to lepiej oddaj to komuś kto się zna.
    Bo dla ciebie zapewne BSI, CAN, MUX i inne pojęcia będą obce.

    A jeżeli poleciało BSI, to sam tego na 100% nie ogarniesz.
    BSI odczytuje klucze (immo), steruje BSM pod maską (w tym rozrusznik), komunikuje się z zegarami, wyświetlaczem komputera pokładowego (jeśli jest) i innymi modułami w aucie.
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Panowie, licznik to sobie można odłączyć, zanieść do domu a auto i tak będzie odpalać. Widać jak na dłoni, że licznik po prostu stracił zasilanie (stąd też wskazówki pozostały w takiej a nie innej pozycji). Prawdopodobnie straciło część zasilania także BSI. Nie mam tu rozpiski, na 99% uszkodzony jest któryś z bezpieczników lub ugnita kostka do BSI. Poza sprawdzeniem właściwym bezpieczników i zasilania na nich, Autor sam nic więcej nie zrobi samodzielnie. Tym bardziej, jeśli BSI napiło się wody.
  • #13
    królik666
    Level 6  
    Pawel wawa a Ty gdzie byś zaczął od czego (Prośba pisz najprościej jak to jest możliwe)
  • #14
    pepe150
    Level 36  
    Ja bym zaczął od sprawdzenia zasileń i mas, dla komputera silnika, i BSI.