Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra F - Wysokie obroty, nierówna praca silnika C14NZ

noidemm 16 Nov 2017 08:51 4554 25
  • #1
    noidemm
    Level 22  
    Witam.
    Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.4 8v 60 KM. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami. Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy oraz silniczek krokowy. Problem z Checkiem zniknął, wcześniej wyrzucało błąd za niskie napięcie na czujniku położenia przepustnicy.
    Auto chodzi dobrze, ale ma za wysokie obroty na biegu jałowym. Kręcąc kopułką ustawian zapłon i silnik pracuje dobrze. Po przejechaniu paru km auto znowu ma wysokie obroty jak by samo się rozstrajało. Czy przy kręceniu kopułką trzeba zwierać piny w złączu diagnostycznym??
    Obroty ustawiam na oko a raczej na ucho, nie posiadam lampy oraz obrotomierza.
    Za wszelką pomoc dziękuje.
  • #3
    noidemm
    Level 22  
    Silnik krokowy GETZ 0817254 dedykowany do mojego silnika. Adaptacji nie robiłem a jest ona konieczna przy tym silniku??
  • #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Zapłon nic nie ma do wolnych, albo masz krokowy z 1,6 albo podsysa ci powietrze pod korpusem przepustnicy.Opel Astra F - Wysokie obroty, nierówna praca silnika C14NZ
  • #6
    noidemm
    Level 22  
    krokowiec jest dedykowany do OPEL ASTRA F (56_, 57_) 1.4 i 09.91 - 09.98 44 60 1389 sedan.
    Najdziwniejsze jest to, że jak zresetuje komputer po przez odłączenie klemy i ponowne podłączenie obroty są w miare dobre. Po jakimś czasie znów się rozjeżdżają.
  • #7
    pusty20
    Level 25  
    noidemm wrote:
    Obroty ustawiam na oko a raczej na ucho,

    A czym kolega ustawia te obroty w tym silniku skoro to monowtrysk?
  • #8
    noidemm
    Level 22  
    Kręcąc rozdzielaczem w lewą strone obroty spadają.
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Opóżniasz zapłon wtedy.
  • #10
    noidemm
    Level 22  
    Czyli zapłon ustawić na lampę na znaki przy 900 obrotach 10 stopni i szukać gdzie indziej przyczyny??
  • #11
    g107r
    Level 40  
    Opel Astra F - Wysokie obroty, nierówna praca silnika C14NZ


    Nie zaznaczyłeś sobie jak przykręcony był aparat ?
    Miałeś błąd TPS, czy po wymianie trzeba go ustawić ? Potrafi zmienić kąt zapłonu.
  • #12
    andrzej20001
    Level 43  
    Pokaż jak to się robi
  • #13
    noidemm
    Level 22  
    Witam.
    Walki ciąg dalszy. Ustawiłem zapłon, TPS też książkowo zamknięta przepustnica 0,56 V. Wyrzuca błąd SONDY ale obroty dalej potrafią się przywiesić. Czy sonda ma jakieś znaczenie przy instalacji LPG Iszej generacji. Co może powodować podwyższone obroty i nierówną pracę silnika ??

    Dodano po 8 [godziny] 39 [minuty]:

    Wymieniłem uszczelkę pod korpusem przepustnicy i troche jest lepiej, ale zapłon chyba jest ustawiony. Z instrukcji wynika że podłączam lampe standardowo Plus do plusa minuis do minusa sygnałowy owijam pierwszy przewód wysokiego napięcia od strony rozrządu.... i co dalej. W który punkt mam świecić lampą i z jakiego miejsca. Rozumiem, że na koło pasowe korbowodu tylko z jakiej pozycji?? Gdzie ustawić stroboskop ??
  • #14
    g107r
    Level 40  
    noidemm wrote:
    TPS też książkowo zamknięta przepustnica 0,56 V
    Tyle ma być ? Masz książkę gdzie to wyraźnie napisano ?
    U mnie odchyłki od napięcia spoczynkowego powodowały podobne objawy. Sterownik przez niewłaściwe napięcie z TPS, nie regulował jałowych obrotów, tylko przyśpieszał zapłon z tych 10 stopni do 25-30 co skutkowało wyższymi np 1,5 czy 2tys obrotami, lub falowaniem na wolnych...
    TPSy mamy podobne, i dzięki ich otworom na śrubki, u mnie jest możliwość regulacji o ok 0,2V poluzowanym lekko TPS.
    Z tajnych źródeł :) , bo książki milczą :( , wiem że u mnie napięcie ma zawierać się w granicy 0,56-0,62V. O podobnym napięciu pisali na forum elektrody, 0,6V.
    Co pisali w Twoim wypadku ?
    np https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic504505.html ttps://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2061563.html#9812229
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1629244.html#7910489 "sposób" kolegi z tego tematu pomaga na obroty ? Mnie pomagał, ale w sumie wyszło że "rozklekotała" się przepustnica. Wymiana na mniej luźną załatwiła problem.
    Nie ciśnienia, podciśnienia, czy inne uszczelki, co chyba do tej pory dokładnie już sprawdziłeś :?:

    Gdzie sprawdzasz napięcie ? Na TPS, czy przy ecm ? Błąd może też dotyczyć instalacji elektrycznej i złego zasilania czujnika. Odjazd od wymaganych cirka 0,6V, do wartości 0,5V lub 0,67V powodował w dłuższym lub krótszym okresie czasu złe wolne obroty. BEZ BŁĘDU 21 lub 22, bo to widocznie za mała odchyłka. Najniżej zszedłem na 0,450V, i błędu dalej nie było. Sprawdzałeś ten stary czujnik ??

    Tyle w kwestii TPS, miałeś jego błąd, i go wymieniałeś. Dlatego pytam po swoich przygodach z "obrotami", czy się go ustawia, i na jakie napięcie. Zużyta przepustnica to raz, ale dwa, to to, że jak sobie w tej dobrej teraz przestawię TPS o 0,1V, to będę, mogę mieć podobnie.
    ----------
    noidemm wrote:
    Czy sonda ma jakieś znaczenie przy instalacji LPG Iszej generacji.

    Do faktu podawania gazu w jakichś tam ilościach nie, ale zła "emulacja sondy", to jak ją widzi sterownik silnika podczas pracy na lpg, może mieć wpływ na późniejszą pracę silnika. Ja emulację sondy mam ustawioną na "zepsutą sondę", stałe napięcie 0,456V czy coś, i sterownik z błędem 13 nie uwzględnia "popsutej" sondy, nie zmienia sobie map paliwa w szkodliwy dla pracy silnika sposób.
    Ten przypadek dość łatwo sprawdzić, reset ecm i jazda tylko na benzynie. Gdy typowy okres wystąpienia usterki minie bez usterki, to wnioski mogą wysuwać się same.
  • #15
    noidemm
    Level 22  
    Co do TPSa próbowałem z 2 orginalnymi i jeden zamiennik (zamiennik sprawdzany voltomierzem działa płynnie), więc czujnik położenia przepustnicy w tym wypadku możemy wykluczyć.
    Dzisiaj auto odmówiło całkowicie posłuszeństwa, nie chciało odpalić jak zgasło, mam wrażenie, że coś odcięło zapłon, ale to inna bajka.
    Nie orientuje się ktoś jak ustawić zapłon na lampe stroboskopową. Ja tam zadnych znaków na kole nie widzę.
  • #16
    noidemm
    Level 22  
    Nadal podobne objawy : Opel Astra F z silnikiem C14NZ brak wolnych obrotów często pali się check.
    Przepustnica wyczyszczona, wymieniony silniczek krokowy firmy GATZ, nowy czujnik położenia przepustnicy, nowa uszczelka pod przepustnicą, nowe przewody wysokiego napięcia BERU, nowe świece BOSCH, nowa kopułka i palec. Problem to brak niskich obrotów oraz falowanie na biegu jałowym.
    Silnik po resecie ustawień łapie wolne obroty ale falują i auto się zaczyna dusić. Potem automatycznie sobie podwyższa, aż do około 2500 i już tak zostaje. Co można jeszcze pomierzyć bądź wymienić?? Układ szczelny na oko.
    Pozdrawiam.
  • #17
    sandamiano
    Level 29  
    noidemm wrote:

    Pacjent Opel Astra F z silnikiem C14NZ brak wolnych obrotów często pali się check.

    Wybłyskaj kody błędów, niezależnie czy ma złącze ALDL czy OBD (w skrzynce bezpieczników) i wtedy będziesz naprowadzony co mu dolega
  • #19
    waski821
    Level 17  
    Zmierz napięcie zasilania oraz wyjściowe czujnika położenia przepustnicy.
  • #20
    zdzichra
    Level 30  
    Nic nie piszesz a to dość ważne-masz LPG?
  • #21
    noidemm
    Level 22  
    LPG jest ale wszystko robie na PB.
    Błąd jaki wybłyskuje to za wysokie napięcie czujnika położenia przepustnicy 22.
    Przy pomiarze Voltomierzem napięcie jest dobre nie ma skoków.
  • #22
    waski821
    Level 17  
    Jest dobre, co to znaczy? Jaka wartość? Powinno być ok 0,5v.
  • #23
    noidemm
    Level 22  
    Przy zamkniętej 0,56-0,57.
  • #24
    sandamiano
    Level 29  
    Mierzysz na czujniku? Nie wiadomo czy taka sama wartość dociera do sterownika silnika (może być przerwa w przewodzie sygnałowym, za duża rezystancja itp) i sterownik nie widzi tej wartości i podaje błąd
  • #25
    pusty20
    Level 25  
    noidemm wrote:
    LPG jest ale wszystko robie na PB.
    Błąd jaki wybłyskuje to za wysokie napięcie czujnika położenia przepustnicy 22.
    Przy pomiarze Voltomierzem napięcie jest dobre nie ma skoków.

    Akurat błąd 22 to z niskie napięcie.
    Albo TPS niesprawny,albo uszkodzona wiązka lub coś ruszane było przy ograniczniku o który opiera się przepustnica(tym z malutką śrubką).
  • #26
    noidemm
    Level 22  
    Ogranicznik był ruszany, ktoś wcześniej przy tym aucie kombinował. Problem rozwiązany, wymieniłem całą przepustnice z czujnikiem położenia przepustnicy oraz krokowcem. Kupiłem na szrocie. Po założeniu jak ręką odjął. Podejżewam, że uszkodzony był nowy krokowiec.
    Temat zamykam.