Golf 5, 1.6 MPI, BSE, 2007r. Mam kabel VAG 002 (e-service) i nie mogę skumać jednej rzeczy. Ten model golfa ma CAN, natomiast kabel łączy się po linii K.
E-service informuje, że w tym modelu nie ma CAN wyprowadzonego na zewnątrz do gniazda OBD II, tylko CAN gateway tj. pomiar po linii K.
Proszę o pomoc w wytłumaczeniu:
1/. Skoro w aucie jest CAN to dlaczego nie jest wyprowadzony do OBD II?, i czy w związku z tym są ograniczone możliwości diagnostyczne?,
2/. Łączenie po linii K jest "uboższe" z jakiś względów?
Na Ali... jest obecnie interfejs jn: (Polski/Angielski) 2017 VCDS VAG COM 17.8 VAGCOM VCDS 17.1.3 Interfejs DO VW AUDI Seat Skoda VAG HEX CAN.
Chciałbym w j.polskim, obecnie używam VCDS 11.8 EN (tylko na potrzeby własne), czy ma ktoś doświadczenie z w/w interfejsem?, Tzok kiedyś pisał, że te w j. polskim pozostawiają dużo do życzenia - tj. tłumaczenie, może coś się zmieniło na dzisiaj?
Z góry dziękuję za wszelkie rady i sugestie.
E-service informuje, że w tym modelu nie ma CAN wyprowadzonego na zewnątrz do gniazda OBD II, tylko CAN gateway tj. pomiar po linii K.
Proszę o pomoc w wytłumaczeniu:
1/. Skoro w aucie jest CAN to dlaczego nie jest wyprowadzony do OBD II?, i czy w związku z tym są ograniczone możliwości diagnostyczne?,
2/. Łączenie po linii K jest "uboższe" z jakiś względów?
Na Ali... jest obecnie interfejs jn: (Polski/Angielski) 2017 VCDS VAG COM 17.8 VAGCOM VCDS 17.1.3 Interfejs DO VW AUDI Seat Skoda VAG HEX CAN.

Chciałbym w j.polskim, obecnie używam VCDS 11.8 EN (tylko na potrzeby własne), czy ma ktoś doświadczenie z w/w interfejsem?, Tzok kiedyś pisał, że te w j. polskim pozostawiają dużo do życzenia - tj. tłumaczenie, może coś się zmieniło na dzisiaj?
Z góry dziękuję za wszelkie rady i sugestie.