Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 2 1,.9 DCI 2006 - Tryb awaryjny

tytan53 02 Dec 2017 12:46 1875 2
  • #1
    tytan53
    Level 6  
    Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post. Mam nadzieje że w dobrym dziale to piszę.
    Szukałem podobnego problemu na forum, jednakże nic nie znalazłem.

    Wszystko zaczęło się od wymiany klocków hamulcowych z tyłu, wymieniłem komplet klocków i gdy zakończyłem prace okazało się że układ hamulcowy jest zapowietrzony, wsiadłem do auta żeby zobaczyć czy wszystko jest ok z klockami czy nie trą itp i okazało się że auto nie chce się wkręcić w obroty. Gdy odpalam auto i dodam gazu obroty idą normalnie np do 3 tys. lecz po kilku sekundach auto traci moc i obroty stoją na 900, gdy dodam gazu obroty idą maksymalnie do 1200 obrotów wygląda na to że włącza się tryb awaryjny tylko nie mogę dojść dlaczego, z tego co wiem to meganka z 2006r nie ma podłączenia komputera z układem hamulcowym. Dodam jeszcze że klocki wymieniałem gdyż miesiąc temu byłem u mechanika MIAŁ mi zrobić cały układ hamulcowy z tyłu a w tamtym tygodniu wracając z zakupów klocek wypadł i tłoczek przyblokował mi tarcze, podniosłem go na lewarku odłączyłem cały prawy tył oraz bezpiecznik od ABS ponieważ piszczał mi w środku, w ten oto sposób dojechałem do domu.

    w aucie wymieniałem klocki i tarcze, aktualnie jestem w trakcie odpowietrzania układu hamulcowego i nie licze że coś się zmieni.
    Gdzieś na forum wyczytałem że może to być też zabrudzony EGR, Gdy ostatnio odłączyłem EGR auto normalnie wkręcało się na obroty i kopciło ale to chyba normalnie że bez EGR będzie kopcić, Jest to mój pierwszy diesel dlatego chcę się was doradzić. Zauważyłem również że membrana stabilizatora ciśnienia zasysa się maksymalnie i zamyka stabilizator ciśnienia czy tak to powinno wyglądać? Czekam na pomoc z góry dziękuje za jakie kolwiek rady lub przypuszczenia. Pozdrawiam Damian.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    woi
    Level 2  
    Czy jesteś pewien że Twój samochód posiada tylko ABS ,a nie jak większość renault z tego rocznika ESP.
    Idea pracy kontroli trakcji zakłada między innymi połączenie (najczęściej magistralą CAN) sterowników silnika i ESP.
    Jeżeli zostanie rozpoznany ewidentny błąd układu hamulcowego (np brak ciśnienia w układzie hamulcowym) auto może w ten sposób reagować.
    Oczywiście istnieje wiele przyczyn wchodzenia sterownika w stan awaryjny (niestety nie zgadnę - tylko diagnoza) ,ale skoro naprawiałeś
    układ hamulcowy....?
  • #3
    tytan53
    Level 6  
    Witam. problem prawdopodobnie rozwiązany wyciągnąłem EGR'a, wyczyściłem go i puki co jest okej. Auto odzyskało moc, normalnie kręci oraz pracuje jak wcześniej przed awarią. Pozdrawiam