Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saeco Exprelia HD8854/16 - błąd E04 / E05

02 Gru 2017 15:05 4419 2
  • Poziom 1  
    Witam,
    mam problem z ekspresem Saeco Exprelia HD8854/16, użytkowany w domu od 5 lat.
    Urządzenie pokazuje bląd E04, czasami E05. Po wyłączeniu z sieci błąd nie znika, ale po dłuższym wyłączeniu - na kilka dni - potrafi zacząć działać prawidłowo. Niestety, po kilku-kilkunastu kawach znów wyskakuje ten błąd.
    Zleciłem naprawę znajomemu serwisantowi, wymienił silnik. Ekspres podziałał dwa dni i znów to samo, serwisant się poddał. Wysłałem maszynę do serwisu Saeco do Warszawy, wymienili mikroprzełącznik. Maszyna działała ze dwa tygodnie i znów E04. Po ponownej wysyłce do Warszawy stwierdzili, że u nich działa i tylko raz pojawił się ten komunikat. Wymienili uszczelkę na bloku i odesłali. Ekspres podziałał dwa dni (może z 6 kaw zrobił).
    Czy ktoś z Was spotkał się z taką usterką i mógłby coś poradzić?

    Pozdrawiam,
    R.

  • Specjalista AGD
    Standardowa przypadłość i nie wiele serwisów może sobie z nią poradzić.

    Winny jest zawór spustowy który cieknie , nie sa to duże wycieki prawie niezauwazalne.
    Jednak odrobinkę wody dostają się na przepływomierz i powoduje to ów defekt.
    Wymiana samego zaworu i przeplywomierza naprawia sytuacje na rok dwa..
    Osobiście zalecam wymianę zaworu ale wersji od starszych konstrukcji które wyraźnie sa wytrzymalsze.
  • Poziom 9  
    Podczas sześcioletniego użytkowania tego ekspresu w ostatnim czasie przydarzyło mi się to po raz trzeci. Sama bym sobie nie poradziła bo bez przerwy wyłączałam i włączałam maszynę ale bez rezultatu. Zdegustowana siadłam do komputera z nadzieją ,że tam coś znajdę na ten błąd (E-05) .Znalazłam przynajmniej taką stronę, gdzie były opisy tych błędów: https://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpindex.p...ERRORCODE_103884&refnr=0103884&scy=PL&slg=POL
    Przy "moim " błędzie znalazłam taki właśnie opis:
    [i]"E05 (miernik przepływu/bojler/pompka):
    Kiedy do systemu dostanie się powietrze, należy wykonać procedurę zalewania urządzenia. W przypadku niepowodzenia na wyświetlaczu pojawi się kod błędu 05. Poniższe rozwiązania mogą pomóc w ręcznym usunięciu powietrza z systemu.
    Kilkakrotnie wyjmij i włóż ponownie zbiornik wody przy włączonym urządzeniu. Upewnij się, że zbiornik wody został włożony prawidłowo.
    Jeśli w zbiorniku wody znajduje się filtr, wyjmij filtr, a następnie włącz urządzenie. " Niestety i to nic nie dało. Mój mąż, który zna się trochę na takich mechanicznych rzeczach poprosił mnie bym mu zrobiła trochę miejsca przy tym ekspresie i dała 5 minut. Wyjęliśmy cały zbiornik z wodą i w to miejsce, gdzie filtr łączy się z blokiem wlał odrobinę, około 10 ml wody. Wstawiony zbiornik, wyświetlacz oznajmił nam,że następuje napełnianie obiegu wodą i........ wszystko zaczęło działać tak jak trzeba!. Ponieważ kod E-05 oznacza : (miernik przepływu/bojler/pompka) okazało się, że po prostu dostało się tam powietrze, zapowietrzyło obieg i nie było reakcji. Chciałabym by ta "procedura" też komus była pomocna. :D