Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Golf 4 1.9 TDI 90km ALH .

02 Gru 2017 15:28 2178 27
  • Poziom 4  
    Witam, bardzo proszę o pomoc, posiadam golfa 4 1.9 tdi ALH, sytuacja wyglada następująco, wydałem już sporo pieniędzy jeżdżąc od magika (mechanika) do magika.hdy przyszła zima autko na zimnym strasznie odpala jak by nie mogło zakręcić, oraz auto nie ma pełnej mocy. Rozrusznik regenerowalem, turbo tak samo, czujniki temperatury wymienione, świece również, sprawdzenie konto wtrysków oraz zapłonu tez było zrobione. Nie mam już pojęcia co to może być a zostawić kolejnych setek u magików nie mam zamiaru.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    A czy świece grzeją?
  • Poziom 23  
    Mapecik1009 napisał:
    jak by nie mogło zakręcić
    Jak to rozumieć?
    Mam obecnie takie autko z takim samym silnikiem. Też mnie to spotkało jak przyszła zima. Spalony bezpiecznik świec żarowych. Piszesz dodatkowo, ze auto nie ma pełnej mocy. Ten brak mocy pojawił się już podczas zabaw mechaników, czy był wcześniej. Często tak bywa, że ktoś zrobi coś nie tak, przestawi, nie podepnie czegoś a u Ciebie coraz gorzej jest z samochodem. Nie piszesz czy nie jest zapowietrzony układ paliwowy, znajomy miał bąbelki powietrza w przewodzie z filtra paliwa (wymiana filtra usterka ustąpiła).
  • Poziom 4  
    Przepraszam nie sprecyzowałem dokładnie, problem zaczął się gdy na zewnątrz temp spadła później 10 stopni, gdy próbowałem uruchomić silnik gdy był zimny strasznie długo mi kręcił po około 15-20 sekundach kręcenia odpalał, na ciepłym silniku a nawet lekko ciepłym już palił może nie od strzała ale za 2-3 zakręceniem. Gdy podjechałem do mechanika zostały wymienione wszystkie filtry, sprawdzone świece, 1 była przepalona wiec została wymieniona, z tego co mówili sprawdzili czy świece się grzeją, wymienili czujnik temperatury płynu chłodniczego, sprawdzili czy układ nie jest zapowietrzony, zregenerowali rozrusznik, sprawdzili kolektor, silnik, podobno przestawiony miałem kat wtrysku oraz zapłon wiec to zrobili, nie wiedzieli już co maja zrobić wiec zaślepili mi egr i odłączyli przewód od czujnika temperatury żeby świece grzały się dluzej, teraz gdy wsiadam do auta świece świecą się około 5-8 sekund gdy doczekam około 15-20 zapalam a auto jak by nie mogło zakręcić obrotu po czym zakręci ale tez jak by chciał a nie mógł i nagle odpali, gdy jest poniżej zera pokręci z 4-5 razy i odpali, co do mocy silnika, tak po zabawie mechaników gdy wcisnę szybciej pedał gazu mam wrażenie jak by szedł bez turbiny rozpędza się jak żółw, a gdy powolutku przyspieszam idzie nieco lepie ale to nie zawsze. Turbinę regenerowalem 8 miesięcy temu
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 23  
    Nie dobrym pomysłem jest odpinanie czujników. Komputer widzi to jako błąd i może ograniczyć moc. Istotna informacja to, że dużo złego zaczęło się dziać po ich działaniach. Nic nie piszesz o błędach. Sprawdzałeś kody błędów? To podstawa. Nie jestem mechanikiem, mam swojego golfa 10 lat i do tej pory sam sobie daje radę. Bez odczytania błędów też bym miał problemy. Poszukaj równolegle pomocy na forach golfa czy passata, może audi (podobne konstrukcje). Ja swoją drogą poszukam informacji w swoim środowisku.
    Pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Mapecik1009 napisał:
    a auto jak by nie mogło zakręcić obrotu po czym zakręci ale tez jak by chciał a nie mógł i nagle odpali, gdy jest poniżej zera pokręci z 4-5 razy i odpali,

    Kręci rozrusznik czy nie.?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są zbyt niskie obroty jakie nadaje rozrusznik zimnemu silnikowi. I niech podłączą czujniki, bo szkoda świec.
  • Poziom 4  
    Panowie bardzo dziękuje za porady, od poniedziałku zaczynam walkę, odnośnie pytania czy sprawdzałem błędy, tak były sprawdzenie na komputerze jedyny jaki wychodzi teraz to właśnie czujnik temperatury który właśnie jest odłączony, odnośnie rozrusznika to kręci normalnie, był zregenerowany jakieś 2 tygodnie temu w firmie która zajmuje się regeneracja, wydaje mi się ze zrobili to dobrze, po prostu na zimnym silniki po zabawach mechaników już nie kręci odrazu po przekręceniu stacyjki tylko tak jak opisałem, za pierwszym kręceniem jak by chciał zakręcić a by nie mógł, później 2 zakręcenie podobne i zazwyczaj już za 3-5 łapie, magicy u których byłem chcieli jeszcze wymieniać rozrząd bo ja po kupnie auta tego nie zrobiłem, kupiłem je od kuzyna i wiem ze wymieniał 21 tys temu, twierdzą jeszcze ze może być przestawiony dlatego tak kiepsko zapala i stracił moc. Oczywiście się nie zgodziłem i szukam na własna rękę. Od poniedziałki po pracy zacznę sprawdzać
  • Poziom 12  
    Miałem kiedyś podobne cyrki w 1,9 tdi. Winna była przycinająca się od nagaru klapa gasząca. Pomogło czyszczenie.
  • Poziom 4  
    https://youtu.be/d7vsXDBGvrU Dziś rano odpalałem i pierwszy raz miałem sytuacje że po odpaleniu silnik wszedł na obroty powyżej 1000, nagrałem krótki filmik, po około 2-3 minutach obroty unormowały się
  • Poziom 23  
    Mapecik1009 napisał:
    Dziś rano odpalałem i pierwszy raz miałem sytuacje że po odpaleniu silnik wszedł na obroty powyżej 1000
    Czujnik temperatury ten odłączony. Dokładnie tak samo miałem przy uszkodzonym czujniku. Czasami po zdjęciu nogi z gazu (stanie na światłach) obroty wędrowały ponad 1000, wymiana czujnika wszystko idealnie pracuje. Podłącz odpięty czujnik.
  • Poziom 4  
    Witam, z góry przepraszam za tak długą zwłokę, niestety mojego problemu nie rozwiązali ani mechanicy ani elektromechanicy, jeździłem już nawet do innego miasta i dalej nikt nie wie co mu dolega, po prostu na zimnym kręci bardzo bardzo długo oraz moc auta nie jest taka jak powinna, gdy mechanik odłączył mi 2 z 4 kabelków podłączonych do czujnika temperatury auto przy przekręceniu stacyjki pokazywało świecę żarowe przez 5-7 sekund, i gdy przekręciłem sam zapłon z 3 razy auto odpalało po około 3-6 sekundach kręcenia jednak auto wyraźnie więcej paliło więc podjechałem aby mechanik ponownie zlutował mi te 2 przewody wychodzące z kostki, auto zaczęło wyraźnie mniej palić lecz kręcę go około minuty ;/ Panowie ręce mi opadają ponieważ nikt nie jest w stanie mi pomóc, macie może jakiś pomysł ??
  • Poziom 4  
    Sam nie robię autka, nie mam niestety na to czasu, tak wszystko co było wyżej wymienione zostało sprawdzone, wszystkie pomysły podsuwałem mechanikom oraz elektromechanikom, nieszczęsny ten golf, dodam że nie bierze oleju, nie dymi ani nie szarpie podczas jazdy, jedyne co zauważyłem jeszcze to jeśli odpali jak jest temp na minusie, dziwnie popracuje silnik około 30 sekund do minut oraz obroty wchodzą na 1000 i utrzymują się około 2 minut tylko jeśłi uda mi się odpalić na minusowej temperaturze
  • Poziom 38  
    Mapecik1009 napisał:
    Sam nie robię autka, nie mam niestety na to czasu, tak wszystko co było wyżej wymienione zostało sprawdzone, wszystkie pomysły podsuwałem mechanikom oraz elektromechanikom

    A ja sądzę że nic nie zostało porządnie sprawdzone, to ze komuś mówiłeś a czy ktoś wiedział jak to sprawdzić to dwie różne rzeczy.
  • Moderator Samochody
    Przecież po objawach to wybitnie brak grzania świec, plus dawka pompy? Rozrusznika pewnie tez nikt nie ruszył, pewnie ledwo miauczy. Obawiam się, że nie byłeś u żadnego mechanika, sądząc po tym co wypisujesz do tej pory - sam grzebiesz i nawet nie wiesz w czym.
  • Poziom 4  
    Sprostowując, byłem u 3 różnych mechaników, pierwszy mechanik grzebał, (z tego co mówił) dał rozrusznik do regeneracji, wymienił przepalone świecę, sprawdził przewody paliwowe, sprawdził auto komputerem, wyregulował kąt wtrysku oraz zapłon, dał turbinę do regeneracji. Po odebraniu auta pojechałem na reklamacje ponieważ nie chciał mi odpalić dopiero po 10 minutach męczenia się odpalił, po otrzymaniu autka (po reklamacji) mechanik stwierdził iż nie podłączył pewnej wtyczki, oraz stwierdził że nie jest w stanie nic zrobić, pojechałem do kolejnego mechanika który skasował mnie za diagnozę i stwierdził że według niego wtryski nie pracują poprawnie i trzeba wymienić wtryski ale lepiej żebym sprawdził to u innego mechanika ponieważ on się tym nie zajmuje, pojechałem więc do kolejnego mechanika który sprawdził wtryski, oraz kompresje, według niego wtryski są ok, lekko jeden kuleje ale nie powinno mieć to wpływu na rozruch oraz ciśnienie w tłokach odpowiedni 24,25,25,26, też stwierdził że powinno być ok, polecił wlać preparat aby uszczelnić jeszcze silnik, nie pamiętam nazwy mam na kartce w aucie, oraz zrobił to co pisałem wcześniej, odłączył 2 z 4 kabli od kostki idącej do czujnika temp. aby świece grzały się cały czas, lecz jak autko zaczęło mi palić jak smok postanowiłem wrócić aby znów zrobił jak było czego skutkiem jest jeszcze gorsze odpalanie autka, podpowiedział mi że jest to sprawa dla elektryka, wiec tak zrobiłem podjechałem do elektromechanika, zostawiłem auto na 2 dni, elektryk stwierdził że nie to nie jest robota dla niego tylko dla mechanika ale nie wie co mu dolega.
  • Moderator Samochody
    Kabaretem to zajeżdża. W tej chwili to już nie wiadomo czego się czepić, skoro wszędzie ktoś ręce wkładał. Sam nie jestes w stanie zrobić nic, proponuję szukać polecanego warsztatu od diesli i tam oddać auto. Nie rozumiem co ma np. turbina do uruchamiania. Stan wtryskiwaczy daje się bez problemu ocenić po uruchomieniu auta - jest w urządzeniach diagnostycznych widoczny parametr " korekta dawki" dla poszczególnych wtrysków, można zrobić test przelewowy, dający miarodajną informację o ich stanie, w końcu widać prędkość obrotową rozrusznika, widzianą przez sterownik temperaturę silnika itd, urządzenie grzewcze właczone/wyłaczone itd. Masz czym i jak sprawdzić wymienione przeze mnie rzeczy?
  • Poziom 4  
    Racja kabaret, niestety osobiście nie mam jak tego zrobić, jeśli chodzi o turbo to stwierdził pierwszy mechanik że jest do regeneracji bo przyszedłem z problemem odpalania oraz słabej mocy auta (autko jak nie miało pełnej mocy tak dalej nie ma). Poszukam w mojej miejscowości warsztatu który zajmuje się ropniakami, przedstawię im wszystko co było robione oraz wszystkie podpowiedzi jakie uzyskałem, bardzo dziękuje za odpowiedzi, jeśli uzyskam jakikolwiek efekt od razu napiszę na forum,
    Specyfik który polecił mi mechanik to ceramizer
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Nigdy nie pozwalaj sobie, aby ktoś wcisnął Ci taki kit. Te badziejewo do uszczelniania silnika możesz spokojnie wlać do takiego otworu, gdzie siada się ze spuszczonymi majtkami. Mechanik jest od fizycznej naprawy auta, a nie stosowania homeopatii.

    Nie pozwalaj sobie również na bezcelowe naprawy podzespołów, po których stan auta się nie zmienia. To nawet nie jest strzelanie do kaczek.

    Dostałeś kilka wskazówek od nas i nie odniosłeś się jeszcze do nich.

    Turbina do regeneracji? Na jakiej podstawie? Dostałeś kartkę gwarancyjną wraz z potwierdzeniem dokonania wyważenia, kompresji itp.? Pytam, bo są różne praktyki.

    Sprawdź ten nieszczęsny zawór klapy gaszącej.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Mapecik1009 gdzie mieszkasz?
  • Poziom 4  
    piotrekwoj1 mieszkam w Elblągu, jalop jutro z samego rana podjadę do mechanika aby to sprawdził co napisałeś, nie wspomniałem o tym żadnemu, gdybym potrafił sam sam sprawdzić zajął bym się tym jeszcze dzisiaj niestety nie potrafię, mechanik stwierdził uszkodzenie turbo dlatego auto nie ma pełnej mocy, przyszedłem z usterką odpalania oraz niepełnej mocy silnika, miałem inne auta z silnikiem 1.9 tdi, z pewnością zbierały się o niebo lepiej niż golf, postanowiłem więc zostać przy TDI jednak mam teraz problem.Mam fakturę oraz wszystkie dokumenty odnośnie regeneracji, nie dostałem dokumentu potwierdzającego sprawdzenie kompresji, macie Panowie rację z pewnością dałem sobie powymieniać zbędne podzespoły, nauczyłem się na błędzie i więcej tego nie powtórzę.
  • Poziom 4  
    Jalop tak jak mówiłeś, nie uporałem się ze wszystkim z powodu braku czasu a teraz niestety muszę na 2 tygodnie wyjechać ale podjechałem na diagnostykę komputerową do mechanika, na komputerze nic nie wykryło żadnych błędów, nie dawało mi to jednak spokoju więc postanowiłem pojechać na szrot i zdobyć zaworek n239 i n75, po wymianie zaworka n239 auto dostało mocy, oraz o wiele lepiej odpala, nie kręcę już minute a 15-20 sekund, oczywiście to nie jest rozwiązanie problemu ale gdy wrócę postaram się osobiście wymienić EGR możliwe że tam jakis bakcyl siedzi i dam znać jak wyszło. Jeszcze raz dziękuje za podpowiedzi.
  • Poziom 4  
    Panowie zajęło mi to bardzo dużo czasu z powodu jego braku, tak jak wyżej wszystko opisane wymieniłem wszystko, co okazuje się niepotrzebnie, problem był w pompie wtryskowej, była nieszczelna, ropa uciekała w takim miejscu że żaden mechanik ani nawet elektryk u którego byłem do tej pory tego nie zauważył. Oddałem pompę do pompiarza i na całe szczęście jest już po problemie.