Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 5 - Blokada kierownicy-pomijany temat.

03 Gru 2017 13:07 2706 26
  • Poziom 26  
    Może dziwnie zabrzmi ale dlaczego temat blokady kierownicy (fabryczny) jest pomijany nie tylko na Elektrodzie ale także w google? - oczywiście chodzi o aspekt antykradzieżowy.
    Czy nie ma technicznej możliwości zastosowania takich materiałów/rozwiązań, które oprą się klasycznej sile "wyrwania/przełamania" itd.?
    Może czegoś nie wiem :( , z góry dzięki za wszelkie sugestie.

    cytat z neta: ..."Cała impreza kosztowała mnie prawie 800 - a (pip...) nawet nie zabrali się dobrze do roboty - ostatecznie widać, że zastopowała ich fabryczna blokada kierownicy"...
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Ależ blokady się opierają czasem.
    Jednak sterowana jest dość słabym konstrukcyjnie elementem, stacyjką.
    A czy stacyjka się oprze łamakowi zależy głównie od szerokości kluczyka.
    Im węższy kluczyk jest stosowany tym większe prawdopodobieństwo że pęknie łamak, a nie stacyjka.

    Np swojego czasu bardzo odporne na kradzież były mercedesy W201, choć ich większy brat W124 ginął namiętnie. W201 miał cholernie wąski kluczyk, a 124 szeroki... Był średnio 2x węższy niż dzisiejsze kluczyki.
    Czemu dziś nie stosują takich kluczy?!
  • Poziom 26  
    Karaczan napisał:
    A czy stacyjka się oprze łamakowi zależy głównie od szerokości kluczyka.
    Karaczan napisał:
    Im węższy kluczyk jest stosowany tym większe prawdopodobieństwo że pęknie łamak, a nie stacyjka.

    Czyli golf ogólnie mający klasyczny scyzoryk (szeroki kluczyk) jest raczej podatny ...niedobrze :( , wcześniej miałem forda (kluczyk jak gwóźdź) pewnie jest bardziej odporny?
    Zatem w tej kwestii za dużo nie da się zrobić :(, aby zniechęcić amatorów cudzej własności, szkoda.
    Może jakaś nakładkę na stacyjkę ???
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 40  
    Ze stacyjką nic nie zrobisz. Ale auto zabezpiecza jeszcze immobiliser.
    Można odciąć fabryczne gniazdo diagnostyczne i przenieść je w inne ukryte miejsce.
    Dla jaj można w starym gnieździe w odcięte linie komunikacyjne podpiąć +12V i masy.
    Jest szansa że złodziej sobie spali interface ;)

    Na 12V większość faceów jest jeszcze zabezpieczona.
    Kiedyś experymentowaliśmy z nudów z przetwornicami.
    48V ubijało wszystko :D
    Łącznie z tym że jeden face wpięty pod tak zmodyfikowane złącze ubił nie tylko siebie ale i laptopa ;)
  • Poziom 26  
    Karaczan napisał:
    Dla jaj można w starym gnieździe w odcięte linie komunikacyjne podpiąć +12V i masy.
    Karaczan napisał:
    Jest szansa że złodziej sobie spali interface

    Ale wiesz jak to jest w życiu , trafi auto do mechanika i on uwali sprzęt :( , nie zawsze zdążysz poinformować, są różne przypadki. Ja mam akurat 2 golfy5 w rodzinie (kobitka) i jak to baby zapomni powiedzieć mechanikowi...

    Chcę to oryginalne podwiesić wyżej w bok a w gniazdo włożyć puste OBD2, wcześniej myślałem o odcięciu +12V z OBD2 ale złodziej ma własne zasilanie z laptopa...
    Co odciąć (która linię?) OBD2 zamiast zasilania, aby nie można było podłączyć
    interfejsu/złodziej?

    Karaczan napisał:
    Łącznie z tym że jeden face wpięty pod tak zmodyfikowane złącze ubił nie tylko siebie ale i laptopa

    Aby mieć pewność, że sprzęt złodzieja a nie diagnosty/mechanika ;)
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Jedyne co w takim przypadku to dobrze ukryte, a co najważniejsze solidnie zamontowane "customowe" odcięcie.

    Bo co ci da alarm, skoro puszka wisi w zasięgu wzroku, albo widać niefabryczne kable gdzie się wpinają w instalację, lub przełącznik jest jest we w miarę standardowym miejscu?

    Mistrzostwo widziałem kiedyś w Golfie3 którzy ruscy przyprowadzili "na cośtam".
    Włącznik ukryty w regulację nawiewu kierowcy! Trzeba było zamknąć i otworzyć nawiew, to rozłączało blokadę... Hit!
  • Poziom 26  
    Karaczan napisał:
    Jedyne co w takim przypadku to dobrze ukryte, a co najważniejsze solidnie zamontowane "customowe" odcięcie.

    Najprostsze-najlepsze :) .
    Karaczan napisał:
    Włącznik ukryty w regulację nawiewu kierowcy! Trzeba było zamknąć i otworzyć nawiew, to rozłączało blokadę... Hit!

    Tutaj:
    Golf 5 - Blokada kierownicy-pomijany temat.
    Jeżeli w tę kratkę to co?, mechaniczny nacisk na przełącznik zamontowany od wewnątrz a obrót kółka: wł/wył.?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Tak.
    Nie zgłębiałem konstrukcji, bo nie na to auto przyjechało.
    Prawdopodobnie wmontowany microswitch albo pod pokrętło albo pod klapę.
    Jak dla mnie mistrzostwo. W końcu to typowo mechaniczny element. Nikt by się tam nie spodziewał odcięcia (i hiszpańskiej inkwizycji ;) )

    Do tego zakładając że ktoś cię obserwuje, no gmeranie przy nawiewie raczej nie wzbudza podejrzeń.
    Jest praktyczny, łatwy dostęp. Jak i ew u kombinatorów nie wzbudza ciekawości, jak np czasem stosowane zdublowane włączniki, np ogrzewania szyby czy coś (zależnie od auta). A włączniki w mieszkach, pod deską, czy kontaktrony na magnesik są łatwe do wyczajenia.
    A znów patenty typu dotknij np masy i którejś śrubki tapicerki wymagają już elektroniki która może zawieść, jak i nie obsłużysz np w rękawiczkach.
  • Poziom 26  
    Tylko w takim przypadku trzeba uważać, bo pożyczysz samochód komuś, kto na autostradzie będzie chciał zmienić nawiew i może być nieszczęście w zależności co odetnie :( .
    To już może lepiej wykorzystać wył. lampki sufitowej, jeżeli jest ich kilka jak np. w golfie 5?

    A jeszcze pochwal się co preferujesz z "customowych" odcięć, - który obwód?, bo jeżeli coś wysoko-prądowe to zapewne na przekaźniku?
  • Poziom 40  
    To nie działa typu ON-OFF. To była chwilówka. Po unieszkodliwieniu blokady można się nią bawić cały czas, bez wpływu na działanie. Do wyłączenia zapłonu.
    Obwód? Ja lubię czujniki. Np przecięcie informacji z czujnika wału lub wałka rozrządu = brak iskry, wtrysków.
    Zależnie od możliwości
    Pompa, zasilania, są zbyt łatwe do wychwycenia i obejścia.
  • Poziom 26  
    Karaczan napisał:
    Po unieszkodliwieniu blokady można się nią bawić cały czas, bez wpływu na działanie. Do wyłączenia zapłonu.

    No, chyba że tak :)
    Karaczan napisał:
    Np przecięcie informacji z czujnika wału lub wałka rozrządu = brak iskry, wtrysków.

    Rzekomo czujnik wału w niektórych furach - uruchomi się silnik tylko nierówno chodzi ale nie wiem na pewno.
    Karaczan napisał:
    Pompa, zasilania, są zbyt łatwe do wychwycenia i obejścia.

    Zbyt popularne, no i jeszcze sterowanie rozrusznika/elektromagnes chyba też łatwy.

    Odcięcie: "multiblock", "1 cm z wyłącznikiem?, inne?
  • Poziom 40  
    Nie dłubę od dłuższego czasu VAG, więc nie pomogę co można a czego nie, żeby nie wywalał namiętnie CheckEngine.
    W swoim fiacie mam odcięty czujnik wałka za pomocą radia ;)
    Nie ma panelu, nie ma jazdy ;)
  • Poziom 26  
    Karaczan napisał:
    Nie dłubę od dłuższego czasu VAG, więc nie pomogę co można a czego nie, żeby nie wywalał namiętnie CheckEngine.

    hmm, no tak tutaj jeszcze może być zagwozdka :( .
    Ale jeżeli załączenie ukrytym przeł. będzie przed włączeniem stacyjki to chyba nie wywali...
    Karaczan napisał:
    Nie ma panelu, nie ma jazdy

    Mało kto teraz ma panelowe radia - heheh, a jednak warto, dobrze skumałeś :)
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Witam,

    Karaczan napisał:
    Włącznik ukryty w regulację nawiewu kierowcy! Trzeba było zamknąć i otworzyć nawiew, to rozłączało blokadę... Hit!


    I co z tego, że hit...? Jeśli przy każdorazowym pozostawianiu auta u mechanika musisz go informować o istniejącej blokadzie i sposobie jej dezaktywacji?
    Dobre zabezpieczenie to takie, które posiada tryb serwisowy, który możemy aktywować (i pamiętamy aby to zrobić!) w przypadku pozostawienia auta w obcych rękach. Jeśli jest to autoalarm to koniecznie z dodatkowym pilotem (który odpinamy zostawiając auto u mechanika). Alarmy bazujące na fabrycznym pilocie - kluczyku są nic nie warte.

    Warto też mechanicznie zabezpieczyć ECU samochodu przed ewentualną podmianą na "wolny" od immo.

    Karaczan napisał:
    Pompa, zasilania, są zbyt łatwe do wychwycenia i obejścia.


    Dlaczego sądzisz, że odcięcie zasilania pompy paliwa jest łatwe do obejścia?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    bhtom napisał:
    I co z tego, że hit...? Jeśli przy każdorazowym pozostawianiu auta u mechanika musisz go informować o istniejącej blokadzie i sposobie jej dezaktywacji?

    Można na czas naprawy zrobić zworkę, akurat łatwo dostępne miejsce to jest.
    bhtom napisał:
    Warto też mechanicznie zabezpieczyć ECU samochodu przed ewentualną podmianą na "wolny" od immo.

    No własnie spotkałem się już z taką opinią ale w przypadku golfa5 jeżeli złodziej podmieni ECU to jest mocny ;), latem wyciągałem --> wycieraczki, atrapa, blacha na podszybiu itd ... , co innego w Polo, tam jest na wierzchu... :(
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    MM2X napisał:
    w przypadku golfa5 jeżeli złodziej podmieni ECU

    Tylko który złodziej i po co ma w tych autach podmieniać ECU.
    To są takie proste auta do kradzieży, że robią to zupełnie inaczej...
  • Poziom 26  
    CameR napisał:
    To są takie proste auta do kradzieży, że robią to zupełnie inaczej...

    A może jakieś antidotum polecisz ;) , podejrzewam, że najlepszy będzie jakiś "szczur" zamiast "markowych" alarmów. A może mechaniczna blokada pedałów?, bo kierownicy chyba nie?
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Ten samochód należy tak zabezpieczyć aby usunięcie immo lub dopisanie nowego transpondera nie pozwoliło na uruchomienie silnika.
    Nie napiszę co odciąć,
    ale mogę powiedzieć, że dla "fachowca" któremu zależy na Twoim samochodzie nie wystarczy odcięcie zasilania pompy paliwa, zasilania ECU, plusa po stacyjce (15) na ECU, czujnika hamulca przy automacie, sterowania rozrusznikiem.
    To są miejsca , które łatwo "zdiagnozować" i pominąć kawałkiem przewodu z dwoma "krokodylkami".
    Oczywiście wszystko zależy od determinacji , wiedzy, umiejętności i czasu złodzieja.
    Zazwyczaj wystarczy "cokolwiek" i skoro nie zapala, to odchodzi ... albo wróci z lawetą... .
  • Poziom 26  
    CameR napisał:
    Ten samochód należy tak zabezpieczyć aby usunięcie immo lub dopisanie nowego transpondera nie pozwoliło na uruchomienie silnika.

    Czy dobrze rozumiem - ingerencja w oprogramowanie ECU?

    CameR napisał:
    Zazwyczaj wystarczy "cokolwiek" i skoro nie zapala, to odchodzi ... albo wróci z lawetą... .

    No tak, szukam tego "cokolwiek" od pewnego czasu i dochodzę do wniosku, że jestem przynajmniej o krok w tyle za złodziejem, natomiast pocieszam się, że 10 letni golf 5 raczej na lawecie nie pojedzie ;) .
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    MM2X napisał:
    ingerencja w oprogramowanie ECU?

    Nie podczas zabezpieczania.
    To złodziej "grzebie" w sofcie samochodu...
    MM2X napisał:
    10 letni golf 5 raczej na lawecie nie pojedzie

    Zdziwiłbyś się jakie stare auta znikają...
  • Poziom 26  
    @Camer zęby zjadłeś na zabezpieczeniach, może z okazji św.Mikołaja (hehehe) przybliżyłbyś:
    CameR napisał:
    tak zabezpieczyć aby usunięcie immo lub dopisanie nowego transpondera nie pozwoliło na uruchomienie silnika.

    Czy to jest takie niestandardowe zabezpieczenie - na indywidualne zlecenie?, bo wcześniej nikt tego nie sugerował, jak to wygląda kosztowo?. Mam teraz "Ampio can" (odstraszanie gimnazjalistów, hehehe) no i chciałem odciąć jeszcze jakiś obwód jak w #6 ale widzę, że nie ma sensu.
    W rodzinie jeszcze jest drugi golf 5 bez żadnego zabezpieczenia, najbardziej w^^^^^^^ce dla mnie byłoby szukanie kolejnego auta w przypadku ew. kradzieży, tego cholernie nie lubię :( , autocasco jest :) .

    CameR napisał:
    Zdziwiłbyś się jakie stare auta znikają...

    Ale w realu ile złodzieje mogą wyciągnąć kasy z takiej 10 letniej 5-tki?, silnik - 1 tys.., skrzynia 500 zł., koła/felgi - kilka stów...blachy --> warte ryzyka z lawetą?
    Mój golf jest jeszcze znakowany (co prawda w Szwecji ale to chyba zniechęci do używania go w całości ;) ) .
    Znajomy ma Volvo (10 letni) bez żadnego alarmu, jak wyjeżdża poza miejsce zamieszkania zawsze zakłada blokadę na pedały (zrobił sam, podobna do tej
    na fotce). Raz nad morzem wyłamali zamek w drzwiach potem w stolicy ale odpuścili w obydwu przypadkach, nie grzebiąc nawet przy stacyjce, blokada kierownicy w całości, --->może tędy droga?
    Golf 5 - Blokada kierownicy-pomijany temat.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Witam,

    CameR napisał:
    ... nie wystarczy odcięcie zasilania pompy paliwa... ...To są miejsca , które łatwo "zdiagnozować" i pominąć kawałkiem przewodu z dwoma "krokodylkami".


    Dlaczego twierdzisz, że dobrze zrobione odcięcie pompy paliwa można łatwo obejść podając, jak rozumiem, zasilanie "na krótko"?

    Pozdrawiam.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    bhtom napisał:
    Dlaczego twierdzisz, że dobrze zrobione odcięcie pompy paliwa można łatwo obejść podając, jak rozumiem, zasilanie "na krótko"?

    Oczywiście!
    nie raz odtwarzałem "elektrykę" w autach po kradzieży i w dwóch golfach znalazłem 5m przewodu z wtyczką zapalniczki z jednej strony a wtykiem do pompy paliwa z drugiej strony.
    MM2X napisał:
    może z okazji św.Mikołaja (hehehe) przybliżyłbyś:


    Należy odciąć pompę, prowadząc przewody pod samochodem i zanitować pokrywę osłaniającą dojście rewizyjne do pompy pod tylną kanapą lub zabezpieczyć tylną kanapę przed podniesieniem.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9062727#9062727
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Tak naprawdę to nie da się w 100% zabezpieczyć samochodu, wszystkie te zabezpieczenia to tylko utrudnienie dla złodzieja, w dobie tej całej elektroniki, sprzęt ich to laptop lub jakieś inne ustrojstwa typu immo off, i chyba najmniej są przygotowani na forsowanie mechanicznych zabezpieczeń, chyba że idą po konkretny egzemplarz i wiedzą że ma mechaniczną blokadę i jaką to będą przygotowani, ale w takim przypadku to nic nie pomoże ;-)

    Golf 5 - Blokada kierownicy-pomijany temat.

    Można też tak :D

    Golf 5 - Blokada kierownicy-pomijany temat.
  • Poziom 40  
    Nawet mechaniczne blokady to tylko małe utrudnienie.
    Ale pamiętajmy że oni działają pod dużą presją.
    Każdy nietypowy rodzaj blokady, czy elektryczny czy mechaniczny może uratować auto.
    Oni nie mają na ogół czasu na diagnozy czy dłubania.
    Proste elementy mają opanowane. Pompy, zasilania ecu, itp. Jak nie ogarną tego szybko to na ogół odpuszczają, lub ktoś ich spłoszy.
  • Poziom 26  
    CameR napisał:
    Należy odciąć pompę, prowadząc przewody pod samochodem i zanitować pokrywę osłaniającą dojście rewizyjne do pompy pod tylną kanapą lub zabezpieczyć tylną kanapę przed podniesieniem.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9062727#9062727

    Dzięki bardzo sorry, że teraz dopiero odpowiadam, rozwaliłem nogę wpadając do kanału :( . Masz doświadczenie ... :)

    leonov napisał:
    Tak naprawdę to nie da się w 100% zabezpieczyć samochodu

    Mnie się marzy tak, aby na 50-70% - hehehe. Te żółte blokady kątówką traktują,
    ale tego gada to już nie .... ;)

    Karaczan napisał:
    Ale pamiętajmy że oni działają pod dużą presją.

    Też jestem tego zdania i dlatego szukam czegoś nietypowego, aby te parę minut im uciąć ...