Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie kupić kable rozruchowe?

03 Gru 2017 14:16 4689 39
  • Poziom 3  
    Cześć.
    Nadchodzi zima, więc postanowiłem zaopatrzyć się w jakieś kable rozruchowe. Tylko niestety nie mam pojęcia na ten temat nic. Najlepsze jest to, że w domu są 4 auta, a w żadnym nie ma kabli. Jakoś przez ostatnie 4 lata nigdy nie było problemu z odpalaniem, ale czas najwyższy zakupić jakieś 2 pary niech bd na czarną godzinę.
    Ogólnie mam 2 braci stąd tyle pojazdów w domu. Są tak
    1. Audi a3 1.9 tdi 2003
    2. Golf III 1.6 Benzyna 1999 jak dobrze pamiętam
    3. VW Polo 1.0 Benzyna 1999
    4. Opel Corsa 1.2 Benzyna 1998
    Stare ale wszystko na chodzie.
    Nie znam się kompletnie na kablach, więc poszukałem na allegro i metodą "dużo osób kupiło, więc pewnie dobre" padło na zakup konkretnie tych kabli.
    Code:
    kable-przewody-rozruchowe-800-a-2x4-metry-jakosc-i6809562639

    Te powyższe są 4 metrowe, ale też mogę kupić 6 metrowe, ale myślę, że 4 metry są w sam raz.
    natężenie [A]: 800.
    Może ktoś ma pojęcie. Warto te powyższe kupić, czy szukać coś innego?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Poczytaj:http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/testujemy-kable/jxyg4
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    Kolego. Przewodów rozruchowych nie kupuje się na zasadzie randki w ciemno. Musisz udać się do sklepu i "pomacać" przed zakupem.
    Na co należy zwracać uwagę:
    - przekrój żyły miedzianej (bez izolacji) powinien wynosić co najmniej 16mm2 (mniej więcej grubość ołówka)
    - zaciski powinny być wykonane z grubej blachy, elementy plastikowe powinny pełnić tylko funkcję izolacyjną.
    W handlu spotyka się najróżniejszą chińską tandetę, typowe "numery" to:
    - cienki przewód o przekroju ca.4mm2 pokryty grubą warstwą izolacji
    - żyła wykonana z omiedziowanego aluminium
    - zaciski wykonane z plastiku z wkładkami z cienkiej blachy.
    Pierwszym dzwonkiem alarmowym powinna być niska waga przewodów (cienka żyła lub omiedziowane aluminium)
    Cena ca.35,-PLN też nie świadczy o wysokiej jakości wyrobu. Cena takich przewodów dobrej jakości to ca. 70 - 100,-PLN.
  • Poziom 12  
    Idź do sklepu elektrycznego, kup kable spawalnicze tak z 5 mm2, do tego zaciski, mają różne do wyboru i polutuj to u kogoś kto potrafi. I będzie Pan zadowolony :-).

    Moderowany przez gulson:

    Raport: Pierwsze słyszę o przekroju 5mm2. 1, 2.5, 4, 6, 10, 16, itd

  • Poziom 38  
    kefir66 napisał:
    Idź do sklepu elektrycznego

    Jak najbardziej.
    kefir66 napisał:
    kup kable spawalnicze tak z 5 mm2,

    Raczej 10 lub 16 mm²
    kefir66 napisał:
    do tego zaciski, mają różne do wyboru

    Coś solidnego nie sam plastik co się rozleci od ściśnięcia. Mają mieć śruby do mocowania przewodu.
    kefir66 napisał:
    polutuj to u kogoś kto potrafi

    Nie lutuj. Kup końcówki oczkowe pod dany przekrój kabla i średnicę śruby mocującej w zacisku. Zaprasuj u znajomego elektryka. Następnie naciągnij koszulkę termokurczliwą i obkurcz.
    Tak przygotowane kable przykręć śrubami do zacisków
  • Poziom 34  
    Nie lepiej wymienić akumulatory które już niedomagają . Ciągłe odpalanie od kabelków prędzej czy później może spowodować usterkę modułów przejściową lub stałą . Ja bym raczej zaopatrzył się w nowe akumulatory i porządny prostownik do ich awaryjnego ładowania .
  • Moderator Samochody
    Niemniej kable lub "jump-starter" mimo wszystko warto mieć, bo nawet nowy akumulator można rozładować. Marketowe kable są cienkie i dzięki temu "idioto-odporne". Starsi kierowcy, przyzwyczajeni do syrenek i starych maluchów z prądnicami przyzwyczajeni byli do tego, że "dawca" musiał być trzymany "na obrotach" podczas próby rozruchu "biorcy" i tak też doradzają młodym... niestety na dobrych przewodach we współczesnym samochodzie skończyłoby się to ze sporym prawdopodobieństwem uszkodzeniem alternatora "dawcy".
  • Poziom 38  
    Uważam że po połączeniu dawcy i biorcy należy dać sobie 10 minut by auto dawcy doładowało akumulator biorcy i dopiero kręcić.
    Tandetne kable wymuszają taki sposób postępowania a próba kręcenia od razu po połączeniu kończy się ich spaleniem.
    Można by powiedzieć że to nie kable rozruchowe tylko wspomagające rozruch.
  • Poziom 31  
    kefir66 napisał:
    Idź do sklepu elektrycznego, kup kable spawalnicze tak z 5 mm2, do tego zaciski, mają różne do wyboru i polutuj to u kogoś kto potraf

    Też jestem tego zdania. Lub te kupne od razu polutować, jeżeli nie są (ale nie spotkałem się z polutowanymi). Mam wspomnianą wyżej metodą zrobione i nie ma problemu z nimi. Natomiast te kupione gotowe już dwa komplety wyszły. :D Dlatego polutowałem i to się sprawdza..
  • Poziom 29  
    W pracy na warsztacie mieliśmy różne sklepowe przeważnie jedna zima lub nawet nie dożywały wiosny
    Spróbowali moich z kabla spawalniczego i do pracy również kupli kabel żabki i polecenie służbowe -weź zalutuj i są już 3 zimę
    Każdy w szoku że odpala auto od kopa
  • Poziom 43  
    Kable sie robi. 4 zaciski masy spawalnicze z taśmą i 6 m grubego kabla spawalniczego min. 35mm2. Na wieki i do wszystkiego. Koszt ok 150zł.
  • Poziom 3  
    Od 4 lat nie miałem problemu z odpalaniem samochodu... Po prostu chcę się zabezpieczyć. Mieszkam na wsi i do nabliższego miasta większego mam 32 km. Wolałbym jakiegoś gotowca z allegro.
  • Poziom 22  
    To tym bardziej nie kupuj gotowca z allegro.
  • Poziom 43  
    To lepiej kup browary. Kup na all... towar i zrob je sam
  • Poziom 14  
    Napisz mi jak te kable podłączysz, a powiem jakie kable masz kupić.
    Twierdze że większość nie ma pojęcia.
  • Poziom 43  
    Oczka z tulejką zaklepujesz jak nie masz prasy i na końcu zabijasz przecinakiem. Skrecasz na sruby. Izolujesz naciagnietym wczesniej kawalkiem węża gumowego. I spijasz browarka
  • Poziom 34  
    Na bazarze można kupić bardzo dobrze wykonane uchwyty masy od spawarek o prądzie pracy około 180A w cenie 5 zł za 1 szt.Taki uchwyt posiada obydwa swoje szczęki połączone ze sobą plecionką miedzianą Mocowanie kabla do ww uchwytu następuje śrubowo a końcówki kabla powinny mieć zaprasowane lub zalutowane końcówki oczkowe.W zależności od pojazdu przekrój kabla jaki można zakupić w każdej hurtowni na metry dla samochodów nasilanych benzyną stosuję 16 mm2 a dla diesli kable o przekroju 25mm2 Przez około 20 lat nie miałem problemu z odpalaniem samochodu na tak wykonanych kablach rozruchowych odpalając samochody gdzie nie powiodła się próba odpalenia na gotowych kablach zakupionych w sklepach.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Kupujesz przewód w powłoce silikonowej AWG odpowiedniej grubości, reszta osprzętu według uznania. Sam miałem takie kable przez siebie zrobione jak posiadałem auto, podarowałem je koledze i służą do dziś. Drogo ale za to wiesz co masz i nie są sztywne. Różne źródła podają różną powierzchnie mm2

    AWG (mm) (inch) (mm2)

    1 | 7.3481 | 0.2893 | 42.4077
    2 | 6.5437 | 0.2576 | 33.6308
    3 | 5.8273 | 0.2294 | 26.6705
    4 | 5.1894 | 0.2043 | 21.1506
    5 | 4.6213 | 0.1819 | 16.7732
    6 | 4.1154 | 0.1620 | 13.3018
    7 | 3.6649 | 0.1443 | 10.5488
    8 | 3.2636 | 0.1285 | 8.3656
  • Poziom 40  
    Za te 39zł to chyba żabki do kabli. Skutera by może na nich odpalił.
  • Poziom 26  
    Według mnie nie ma co przesadzać z przekrojem przewodów - im większy przekrój tym większy prąd wyrównawczy pomiędzy akumulatorami.
  • Poziom 35  
    pawlik118 napisał:
    Według mnie nie ma co przesadzać z przekrojem przewodów - im większy przekrój tym większy prąd wyrównawczy pomiędzy akumulatorami

    Szczególnie w sytuacji, kiedy akumulator zdążył się rozładować do zera.
    Czyli kilka mΩ wręcz zalecane?
  • Warunkowo odblokowany
    kpp_jacek napisał:
    Swoją drogą - dawno dawno temu odpalaliśmy poczciwego ŻUKa spawarką prostownikową. Nie wiedziałem że rozrusznik może wejść na takie obroty.
    Kiedyś miałem "kaszla" z wydmuchaną uszczelką. Chciałem dojechać na warsztat w celu jej wymiany ale odpalić nie chciał. Słaba kompresja. Sąsiad (elektromechanik) miał prostownik z funkcją rozruchu (taki na wózku). Po podaniu 24V "kaszlak" odpalił od strzała ;-)
    A co do kabli. Może by tak poszukać Power Banka z możliwością rozruchu? Ktoś to testował?
  • Poziom 43  
    Testował w tvn turbo, odpalił.
  • Warunkowo odblokowany
    andrzej20001 napisał:
    Testował w tvn turbo, odpalił.
    Telewizja kłamie ;-) Oglądałem te testy. Na YouTube też są. Interesuje mnie czy ktoś z forumowiczów testował.
  • Poziom 38  
    Rozbierałem taki wynalazek. W środku akumulator żelowy 10Ah. Trafiło to do mnie bo nie chciało auta odpalać a kiedyś odpalało(tak twierdzi właściciel. Diagnoza - kompletnie zniszczony akumulator (stracił pojemność).

    kierbedz4 napisał:
    Na bazarze można kupić bardzo dobrze wykonane uchwyty masy od spawarek o prądzie pracy około 180A w cenie 5 zł za 1 szt.

    Mocowo się sprawdzają niestety te które widziałem nie mają izolacji na zewnątrz więc o przypadkowe zwarcie nie trudno.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 3  
    to może po prostu kupie te?

    Code:
    kable-przewody-rozruchowe-1200a-2x4-5-metra-profi