Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie kupić kable rozruchowe?

Tomki9333 03 Gru 2017 14:16 2700 39
  • #1 03 Gru 2017 14:16
    Tomki9333
    Poziom 3  

    Cześć.
    Nadchodzi zima, więc postanowiłem zaopatrzyć się w jakieś kable rozruchowe. Tylko niestety nie mam pojęcia na ten temat nic. Najlepsze jest to, że w domu są 4 auta, a w żadnym nie ma kabli. Jakoś przez ostatnie 4 lata nigdy nie było problemu z odpalaniem, ale czas najwyższy zakupić jakieś 2 pary niech bd na czarną godzinę.
    Ogólnie mam 2 braci stąd tyle pojazdów w domu. Są tak
    1. Audi a3 1.9 tdi 2003
    2. Golf III 1.6 Benzyna 1999 jak dobrze pamiętam
    3. VW Polo 1.0 Benzyna 1999
    4. Opel Corsa 1.2 Benzyna 1998
    Stare ale wszystko na chodzie.
    Nie znam się kompletnie na kablach, więc poszukałem na allegro i metodą "dużo osób kupiło, więc pewnie dobre" padło na zakup konkretnie tych kabli.

    Code:
    kable-przewody-rozruchowe-800-a-2x4-metry-jakosc-i6809562639

    Te powyższe są 4 metrowe, ale też mogę kupić 6 metrowe, ale myślę, że 4 metry są w sam raz.
    natężenie [A]: 800.
    Może ktoś ma pojęcie. Warto te powyższe kupić, czy szukać coś innego?

    0 29
  • #2 03 Gru 2017 14:28
    baset
    Poziom 12  

    Poczytaj:http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/testujemy-kable/jxyg4

    0
  • #3 03 Gru 2017 14:54
    zetdeel
    Poziom 38  

    Kolego. Przewodów rozruchowych nie kupuje się na zasadzie randki w ciemno. Musisz udać się do sklepu i "pomacać" przed zakupem.
    Na co należy zwracać uwagę:
    - przekrój żyły miedzianej (bez izolacji) powinien wynosić co najmniej 16mm2 (mniej więcej grubość ołówka)
    - zaciski powinny być wykonane z grubej blachy, elementy plastikowe powinny pełnić tylko funkcję izolacyjną.
    W handlu spotyka się najróżniejszą chińską tandetę, typowe "numery" to:
    - cienki przewód o przekroju ca.4mm2 pokryty grubą warstwą izolacji
    - żyła wykonana z omiedziowanego aluminium
    - zaciski wykonane z plastiku z wkładkami z cienkiej blachy.
    Pierwszym dzwonkiem alarmowym powinna być niska waga przewodów (cienka żyła lub omiedziowane aluminium)
    Cena ca.35,-PLN też nie świadczy o wysokiej jakości wyrobu. Cena takich przewodów dobrej jakości to ca. 70 - 100,-PLN.

    1
  • #4 03 Gru 2017 15:11
    kefir66
    Poziom 11  

    Idź do sklepu elektrycznego, kup kable spawalnicze tak z 5 mm2, do tego zaciski, mają różne do wyboru i polutuj to u kogoś kto potrafi. I będzie Pan zadowolony :-).

    Moderowany przez gulson:

    Raport: Pierwsze słyszę o przekroju 5mm2. 1, 2.5, 4, 6, 10, 16, itd

    1
  • #5 03 Gru 2017 15:21
    tos18
    Poziom 36  

    kefir66 napisał:
    Idź do sklepu elektrycznego

    Jak najbardziej.
    kefir66 napisał:
    kup kable spawalnicze tak z 5 mm2,

    Raczej 10 lub 16 mm²
    kefir66 napisał:
    do tego zaciski, mają różne do wyboru

    Coś solidnego nie sam plastik co się rozleci od ściśnięcia. Mają mieć śruby do mocowania przewodu.
    kefir66 napisał:
    polutuj to u kogoś kto potrafi

    Nie lutuj. Kup końcówki oczkowe pod dany przekrój kabla i średnicę śruby mocującej w zacisku. Zaprasuj u znajomego elektryka. Następnie naciągnij koszulkę termokurczliwą i obkurcz.
    Tak przygotowane kable przykręć śrubami do zacisków

    0
  • #7 03 Gru 2017 15:37
    kamyczek
    Poziom 34  

    Nie lepiej wymienić akumulatory które już niedomagają . Ciągłe odpalanie od kabelków prędzej czy później może spowodować usterkę modułów przejściową lub stałą . Ja bym raczej zaopatrzył się w nowe akumulatory i porządny prostownik do ich awaryjnego ładowania .

    0
  • #8 03 Gru 2017 17:40
    tzok
    Moderator Samochody

    Niemniej kable lub "jump-starter" mimo wszystko warto mieć, bo nawet nowy akumulator można rozładować. Marketowe kable są cienkie i dzięki temu "idioto-odporne". Starsi kierowcy, przyzwyczajeni do syrenek i starych maluchów z prądnicami przyzwyczajeni byli do tego, że "dawca" musiał być trzymany "na obrotach" podczas próby rozruchu "biorcy" i tak też doradzają młodym... niestety na dobrych przewodach we współczesnym samochodzie skończyłoby się to ze sporym prawdopodobieństwem uszkodzeniem alternatora "dawcy".

    2
  • #9 03 Gru 2017 17:48
    tos18
    Poziom 36  

    Uważam że po połączeniu dawcy i biorcy należy dać sobie 10 minut by auto dawcy doładowało akumulator biorcy i dopiero kręcić.
    Tandetne kable wymuszają taki sposób postępowania a próba kręcenia od razu po połączeniu kończy się ich spaleniem.
    Można by powiedzieć że to nie kable rozruchowe tylko wspomagające rozruch.

    0
  • #10 03 Gru 2017 17:58
    marqqv
    Poziom 31  

    kefir66 napisał:
    Idź do sklepu elektrycznego, kup kable spawalnicze tak z 5 mm2, do tego zaciski, mają różne do wyboru i polutuj to u kogoś kto potraf

    Też jestem tego zdania. Lub te kupne od razu polutować, jeżeli nie są (ale nie spotkałem się z polutowanymi). Mam wspomnianą wyżej metodą zrobione i nie ma problemu z nimi. Natomiast te kupione gotowe już dwa komplety wyszły. :D Dlatego polutowałem i to się sprawdza..

    0
  • #11 03 Gru 2017 18:34
    bizon_126
    Poziom 28  

    W pracy na warsztacie mieliśmy różne sklepowe przeważnie jedna zima lub nawet nie dożywały wiosny
    Spróbowali moich z kabla spawalniczego i do pracy również kupli kabel żabki i polecenie służbowe -weź zalutuj i są już 3 zimę
    Każdy w szoku że odpala auto od kopa

    1
  • #12 03 Gru 2017 18:39
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Kable sie robi. 4 zaciski masy spawalnicze z taśmą i 6 m grubego kabla spawalniczego min. 35mm2. Na wieki i do wszystkiego. Koszt ok 150zł.

    0
  • #13 03 Gru 2017 19:45
    Tomki9333
    Poziom 3  

    Od 4 lat nie miałem problemu z odpalaniem samochodu... Po prostu chcę się zabezpieczyć. Mieszkam na wsi i do nabliższego miasta większego mam 32 km. Wolałbym jakiegoś gotowca z allegro.

    0
  • #14 03 Gru 2017 19:47
    Krzys55
    Poziom 19  

    To tym bardziej nie kupuj gotowca z allegro.

    0
  • #15 03 Gru 2017 19:58
    andrzej20001
    Poziom 42  

    To lepiej kup browary. Kup na all... towar i zrob je sam

    1
  • #16 03 Gru 2017 20:13
    Harley883
    Poziom 13  

    Napisz mi jak te kable podłączysz, a powiem jakie kable masz kupić.
    Twierdze że większość nie ma pojęcia.

    0
  • #17 03 Gru 2017 20:19
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Oczka z tulejką zaklepujesz jak nie masz prasy i na końcu zabijasz przecinakiem. Skrecasz na sruby. Izolujesz naciagnietym wczesniej kawalkiem węża gumowego. I spijasz browarka

    0
  • #18 03 Gru 2017 20:36
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Na bazarze można kupić bardzo dobrze wykonane uchwyty masy od spawarek o prądzie pracy około 180A w cenie 5 zł za 1 szt.Taki uchwyt posiada obydwa swoje szczęki połączone ze sobą plecionką miedzianą Mocowanie kabla do ww uchwytu następuje śrubowo a końcówki kabla powinny mieć zaprasowane lub zalutowane końcówki oczkowe.W zależności od pojazdu przekrój kabla jaki można zakupić w każdej hurtowni na metry dla samochodów nasilanych benzyną stosuję 16 mm2 a dla diesli kable o przekroju 25mm2 Przez około 20 lat nie miałem problemu z odpalaniem samochodu na tak wykonanych kablach rozruchowych odpalając samochody gdzie nie powiodła się próba odpalenia na gotowych kablach zakupionych w sklepach.

    0
  • #19 03 Gru 2017 22:00
    563113
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 03 Gru 2017 23:23
    Marco_zg
    Poziom 17  

    Kupujesz przewód w powłoce silikonowej AWG odpowiedniej grubości, reszta osprzętu według uznania. Sam miałem takie kable przez siebie zrobione jak posiadałem auto, podarowałem je koledze i służą do dziś. Drogo ale za to wiesz co masz i nie są sztywne. Różne źródła podają różną powierzchnie mm2

    AWG (mm) (inch) (mm2)

    1 | 7.3481 | 0.2893 | 42.4077
    2 | 6.5437 | 0.2576 | 33.6308
    3 | 5.8273 | 0.2294 | 26.6705
    4 | 5.1894 | 0.2043 | 21.1506
    5 | 4.6213 | 0.1819 | 16.7732
    6 | 4.1154 | 0.1620 | 13.3018
    7 | 3.6649 | 0.1443 | 10.5488
    8 | 3.2636 | 0.1285 | 8.3656

    0
  • #21 04 Gru 2017 00:16
    sebap
    Poziom 40  

    Za te 39zł to chyba żabki do kabli. Skutera by może na nich odpalił.

    0
  • #22 04 Gru 2017 10:15
    pawlik118
    Poziom 23  

    Według mnie nie ma co przesadzać z przekrojem przewodów - im większy przekrój tym większy prąd wyrównawczy pomiędzy akumulatorami.

    0
  • #23 04 Gru 2017 10:50
    Adamcyn
    Poziom 34  

    pawlik118 napisał:
    Według mnie nie ma co przesadzać z przekrojem przewodów - im większy przekrój tym większy prąd wyrównawczy pomiędzy akumulatorami

    Szczególnie w sytuacji, kiedy akumulator zdążył się rozładować do zera.
    Czyli kilka mΩ wręcz zalecane?

    0
  • #24 04 Gru 2017 11:27
    maurycy123
    Warunkowo odblokowany

    kpp_jacek napisał:
    Swoją drogą - dawno dawno temu odpalaliśmy poczciwego ŻUKa spawarką prostownikową. Nie wiedziałem że rozrusznik może wejść na takie obroty.
    Kiedyś miałem "kaszla" z wydmuchaną uszczelką. Chciałem dojechać na warsztat w celu jej wymiany ale odpalić nie chciał. Słaba kompresja. Sąsiad (elektromechanik) miał prostownik z funkcją rozruchu (taki na wózku). Po podaniu 24V "kaszlak" odpalił od strzała ;-)
    A co do kabli. Może by tak poszukać Power Banka z możliwością rozruchu? Ktoś to testował?

    0
  • #25 04 Gru 2017 11:47
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Testował w tvn turbo, odpalił.

    1
  • #26 04 Gru 2017 11:55
    maurycy123
    Warunkowo odblokowany

    andrzej20001 napisał:
    Testował w tvn turbo, odpalił.
    Telewizja kłamie ;-) Oglądałem te testy. Na YouTube też są. Interesuje mnie czy ktoś z forumowiczów testował.

    0
  • #27 04 Gru 2017 12:05
    tos18
    Poziom 36  

    Rozbierałem taki wynalazek. W środku akumulator żelowy 10Ah. Trafiło to do mnie bo nie chciało auta odpalać a kiedyś odpalało(tak twierdzi właściciel. Diagnoza - kompletnie zniszczony akumulator (stracił pojemność).

    kierbedz4 napisał:
    Na bazarze można kupić bardzo dobrze wykonane uchwyty masy od spawarek o prądzie pracy około 180A w cenie 5 zł za 1 szt.

    Mocowo się sprawdzają niestety te które widziałem nie mają izolacji na zewnątrz więc o przypadkowe zwarcie nie trudno.

    0
  • #28 04 Gru 2017 13:27
    2834736
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 04 Gru 2017 18:19
    Art.B
    Specjalista Automatyk

    Przymierzałem się do zrobienia porządnych przewodów rozruchowych przez kilka lat, ale lenistwo wzięło górę. Za to odpalałem 3,5L benzynę z użyciem zarobionych przewodów 50mm² przyłożonych na żywca do klem. Zatem porządnie okuty przewód 25mm² z przykręconymi porządnymi klamrami (np. masowe spawalnicze) odpali nawet ciężarówkę, o ile dawca prądu wydoli.

    0
  • #30 04 Gru 2017 18:51
    Tomki9333
    Poziom 3  

    to może po prostu kupie te?

    Code:
    kable-przewody-rozruchowe-1200a-2x4-5-metra-profi

    0