Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Premium 420 dci - brak mocy, m³otkuje

piotrek045 03 Dec 2017 15:51 1056 3
  • #1
    piotrek045
    Level 2  
    Witam szanownych kolegów, jestem nowy na forum. Auto spêdzaj±ce sen z powiek jak w tytule, ale do rzeczy. Auto jak kupi³em mia³o problem z odpalaniem po postoju ze stanem paliwa poni¿ej pó³ zbiornika, jak by³o na full to mog³o i miesi±c staæ i odpala³o na strza³a. Druga kwestia to, ¿e od niedawna pojawi³ siê kolejny problem i dziwne zachowanie. Auto na pusto jest bardzo s³abe, silnik pracuje nierówno, za³adowane chodzi o wiele lepiej. Chocia¿ zachowuje siê tak, jakby nie mia³o momentu, nie myliæ z moc±, nie widzi górki a ju¿ zaczyna zwalniaæ i to niezale¿nie od tego czy przed wzniesieniem jest rozpêdzone na full i gaz w pod³odze, czy lekkim gazem to samo. ; ( Auto nie dymi na czarno, proszê o pomoc, dodam ¿e filtry wymienione na oryginalne, auto pod³±czane pod komputer lecz z zerowym skutkiem. Niby siê ³±czy, lecz po wej¶ciu w któr±kolwiek grupê wszystkie parametry "stoj±". Gniazdo diagnostyczne sprawdzone, masa i zasilanie jest sprawdzone, kontrolka, druga sprawa to to ¿e przy sprawdzaniu miernikiem niezale¿nie od w³±czonego zap³onu pokazuje na K i L napiêcie 21v z haczykiem? Prawid³owo czy zwarcie gdzie¶ jest? Z góry dziêkuje za wszelkie pomocne rady.
  • #2
    bobytempelton
    Level 17  
    Je¿eli raz chodzi, raz nie, nie mo¿na siê nim po³±czyæ to zapewne kable. Je¿eli obci±¿ony lepiej chodzi to na pewno kable. A dok³adniej w ciemno pisze,wi±zka od kabiny do sterownika silnika, jedyna ruchoma która ma na to wp³yw. Rozetnij peszle i zobacz czy nie ma ponadrywanych kabli, w wi±zce silnika bli¿ej sterownika równie¿, to norma w tych silnikach. Co do schodzenia paliwa to trzeba popatrzeæ.
  • #3
    piotrek045
    Level 2  
    Dziêkujê kolego za pomoc w weekend bêdê to ogarnia³ w razie jakich¶ w±tpliwo¶ci bêdê siê odzywa³
  • #4
    edmundsosnowski
    Level 9  
    Kolega ma racjê z tymi kablami, najczê¶ciej pod nogami zmiennika jest problem. Przechodz± tam tak trochê dziwnie zamocowane ¿e lubi± tam siê przecieraæ. Chocia¿ ja kiedy¶ te¿ siê namêczy³em i dopiero po rozciêciu wi±zki kasety silnika za rozrusznikiem okaza³o siê ¿e komu¶ siê wcze¶niej tam spali³a pewnie przez rozrusznik i niezbyt siê przy³o¿y³ do jej naprawy. A k³opot z odpalaniem to bol±czka dci i tu mo¿e byæ kilka mo¿liwo¶ci, np. uszkodzony ssak w zbiorniku paliwa, tam jest zaworek i sitko. Czêsto padaj± pompki wstêpne, warto te¿ dok³adnie obejrzeæ szkie³ko odstojnika przy pompce rêcznej, mia³em przypadek ¿e paliwo nie lecia³o na zewn±trz a powietrze ci±g³o i jak posta³a to bez plaka nie podchod¼. Ale najpierw ogarnij te kable to mo¿e komputer rozja¶ni trochê sprawê, powodzenia.