Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pendrive Sony 32GB - brak możliwości zapisu i odczytu

pawelek1991k 03 Gru 2017 16:23 1221 22
  • #1 03 Gru 2017 16:23
    pawelek1991k
    Poziom 5  

Witam, na wstępie zaznaczę, że jestem laikiem w sprawach komputerowych (nie moja dziedzina), a także nie było podobnego tematu z podobnym problemem i jego rozwiązaniem. Do rzeczy.

Problematyczny pendrive to Sony 32 GB (i tyle mi wiadomo co do tego modelu - gdyby potrzeba było więcej informacji to proszę o pokierowanie).
    O taki: Sony-Microvault-32GB-Drive-Black (na amazonie taki właśnie sprzedają obecnie).
    Kupiony w oryginalnym opakowaniu w MediaMarkt albo MediaExpert (jakiś z tego rodzaju sklepów) ok.3 lat temu. Od początku zmieniłem mu format plików na NTFS, bo duże pliki (jak filmy, które oglądałem na TV - nie wchodziły). Do niedawna pendrive sprawował się bardzo dobrze, szybko przenoszenie na i z pendrive'a. Oznakami pracy jest pomarańczowa dioda, która bardzo szybko mruga w czasie odczytu i kopiowania lub przenoszenia plików. Zdarzało mi się kilkukrotnie (raptem z 5-6 razy w ciągu dość częstego przez ten czas użytkowania sprzętu) wyciągnąć go za szybko z komputera, tzn z pominięciem "Bezpiecznego usuwania sprzętu". Jednakże ostatnio coś się 'uszkodziło'(?).

Po pierwsze: w trakcie przeglądania jednego katalogu ze zdjęciami potrzebnymi mi w pracy wyciągnąłem pendrive i podpiąłem go ponownie, ale ten dalej już tylko zaciął się i zawiesił przy okazji explorer.exe. Pomarańczowa dioda zaczęła bardzo powoli 'napełniać się' i powoli gasnąć.