Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przerobienie ładowarki - czy jest możliwość przerobienia ładowarki ze 110na220?

04 Gru 2017 12:50 987 9
  • Poziom 1  
    Witam,

    kupując elektyczny samochód w USA Nissan Leaf otrzymałem w zestawie ładowarkę 110V, czy jest możliwość przerobienia jej na 220V?

    dziękuję Przerobienie ładowarki - czy jest możliwość przerobienia ładowarki ze 110na220?za pomocPrzerobienie ładowarki - czy jest możliwość przerobienia ładowarki ze 110na220?Przerobienie ładowarki - czy jest możliwość przerobienia ładowarki ze 110na220?
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 29  
    Trochę dziwna ta ładowarka, która na wejściu ma to co na wyjściu... Bardziej to przypomina jakiś układ ograniczający prąd ładowania.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 2  
    Czy sprawa przerobienia ładowarki do Nissan Leaf z 110V na 230V jest aktualna?
  • Poziom 11  
    Na zdjęciach jest moja ładowarka europejska do Nissan Leaf generacji 1.
    Ta konkretna sztuka nie uruchamia się i jak przypuszczam jest to związane z czymś, co jest zabudowane we wtyczce zasilającej ładowarkę (biała złączka z krótkiego kabla zasilającego, niezależnie od przewodów L-N-PE), co z kolei podawane jest na płytę elektroniki (zalaną czarnym "glutem") i powoduje start ładowarki. Na razie nie mam pomysłu jak działa ten "starter" i jak go naprawić...
  • Poziom 2  
    daniels2 napisał:
    Na zdjęciach jest moja ładowarka europejska do Nissan Leaf generacji 1.
    Ta konkretna sztuka nie uruchamia się i jak przypuszczam jest to związane z czymś, co jest zabudowane we wtyczce zasilającej ładowarkę (biała złączka z krótkiego kabla zasilającego, niezależnie od przewodów L-N-PE), co z kolei podawane jest na płytę elektroniki (zalaną czarnym "glutem") i powoduje start ładowarki. Na razie nie mam pomysłu jak działa ten "starter" i jak go naprawić...


    Spróbuje pan z moją? Moge podesłąc zdjecia
    Antoni Stachura
  • Poziom 11  
    Do eksperymentu jestem skłonny zawsze. A jaki objaw ma pańska ładowarka? To ten sam model, co moje europejskie, czy 110V?

    Ta moja ze zdjęć to "gratis" do samochodu - mam identyczną w pełni sprawną, ale na razie wolałbym jej nie rozwiercać, żeby zajrzeć do środka.
    Jak znajdę trochę czasu to miałem w planach rozgrzebać wtyczkę, żeby zobaczyć do czego są te dwa białe przewody. W powyższym linku do instructables jest mowa o warystorach, które jak rozumiem miały "wystrzelić" bezpiecznik, gdyby amerykańską ładowarkę na 110V ktoś zechciał podłączyć do 230V (nie bardzo zrozumiałem instructables - warystor 110V musi być usunięty, ale na innym zdjęciu są dwa niebieskie warystory; muszę się wczytać).

    Dodano po 38 [minuty]:

    Zacząłem grzebać w ładowarce zastanawiając się gdzie tu jest przetwarzanie 230V na to co ona podaje na wyjście i w zasadzie dochodzę do wniosku, że nazywanie tego pudełka ładowarką jest grubą przesadą - wygląda jakby to był układ załączania zasilania AC 230V (lub 110V w USA) na wyjście poprzez dwa przekaźniki, których cewki są sterowane sygnałem z samochodu przez wtyczkę J1772 Przerobienie ładowarki - czy jest możliwość przerobienia ładowarki ze 110na220?J1772-..jpg Download (108.37 kB) (type 1). Zasadnicza ładowarka i tak jest zabudowana w samochodzie (dla Leaf'a generacji 1 możliwe są wersje 3kW, lub 6kW) - z niej zasilany jest balancer zabudowany w baterii trakcyjnej, który ładuje poszczególne ogniwa.
  • Poziom 2  
    Ja mam ładowarkę na 110V. Chciałbym ją przerobić na 230v
  • Poziom 11  
    Poczytałem dziś nieco i podtrzymuje to, co napisałem wczoraj - pudełka z kablem J1772 zasilane 110V/230V nie są ładowarkami, a jedynie sterowanymi przez samochód (zabudowaną ładowarkę zasilającą balancer) "stycznikami" (samochód podaje PWM na pin 4 "PILOT" wtyczki J1772, co przy odpowiednim wypełnieniu jest odczytywane jako sygnał gotowości i powoduje załączenie przekaźników, czyli podanie zasilania AC do ładowarki samochodu).

    Zatem w kwestii pytania o modyfikację 110V na 230V - nie ma czego przerabiać! Tam nie ma żadnego przetwarzania napięcia. Proponowałbym wykorzystać kabel i wtyk J1772 i dołożyć do tego np. taki produkt: http://evracing.cz/simple-evse
    Przerobienie ładowarki - czy jest możliwość przerobienia ładowarki ze 110na220?