Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proszę o sprawdzenie mojej instalacji C.O i C.W.U

skoru123 04 Gru 2017 14:30 2142 45
  • #1 04 Gru 2017 14:30
    skoru123
    Poziom 7  

    Proszę o sprawdzenie mojej instalacji C.O i C.W.U
    Witam,
    zamierzam sie do samodzielnej instalacji wodnej w domu
    prośba do was byście sprawdzili i pomogli mi skorygować ewentualne błędy.
    całą instalacje bede robił z systemu zgrzewanego PP stabi glass firmy sigma-li (od rozdzielaczy podłogowych pex/al/pex )
    czy średnica rur jest odpowiednia ? w dobrych miejscach sa zawory? i najważniejsze instalacja wody użytkowej bedzie w warstwie styropianu zalana wylewką czy niema przeciwskazań do zgrzewania rur w podłodze? co sądzicie o zaworach systemowych zgrzewanych ?
    jakie naczynie przepompowe bedzie odpowiednie do tej instalacji?( jaka pojemność)
    Czy potrzeba sprzegło hydrauliczne ???
    i czy jedna pompa w (wbudowana w kotle kondensacyjnym) wystarczy na pociagniecie 2 rozdzielaczy podłogowych? czy moze przy kazdym rozdzielaczu po jednej pompie ?jak tak to jakiej( góra 45m2 dól 40m2)

    z góry wielkie dzięki za pomoc :)

    0 29
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 04 Gru 2017 16:36
    lasl
    Poziom 13  

    Witaj
    Takie spostrzeżenia na szybko:
    1 zaworu bezpieczeństwa nie odcina się zaworem od układu
    2 jeżeli kocioł nie ma naczynia na co.-trzeba zainstalować
    3 jeżeli jest duża odległość między kotłem a przyborami cwu-warto pomyśleć o cyrkulacji
    4 jeżeli jest kanalizacja miejska-warto wodomierz na ogródek
    5 woda użytkowa-do gałązek wystarczy rura 20
    6 Pompa w kotle pociągnie układ
    7 zawory zgrzewane można owszem ale osobiście wolę metalowe z możliwością wymiany - śrubune
    8 sprzęgło nie potrzebne
    9 rury w otulinie
    10 naczynie dobrać do ilości wody
    11 Powodzenia :)

    0
  • Pomocny post
    #3 04 Gru 2017 16:58
    wada

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pomyśl o Sigma-Li Rura pp Stabi Glass - odrobinę droższa ale wzmocniona włóknem szklanym i ma mniejszą wydłużalność termiczną o czym trzeba pamiętać nim zakryjesz styropianem i wylewką betonową.

    Jak dobrze poszukasz to za:
    SIGMA-LI rura STABI GLASS PN20 RSG20 L=4m zapłacisz 16zł
    SIGMA-LI rura STABI GLASS PN20 RSG25 L=4m zapłacisz 22zł

    Plastikowe zawory też bym unikał.
    A te grubości rur też bym dawał mniejsze
    główny pion może być pp32 do pierwszego rozdziału góra / dół
    ale potem do wanny PP25 i dalej PP20
    u dołu do zlewu może lecieć PP25 ale potem PP20
    Te rury Glass mają cienkie ścianki i dużą przepustowość, przy rurze PP25 przy zlewie nie raz zostaniesz oblany wodą przy szybkim odkręcaniu kranu :D znam to z autopsji - teraz u siebie to większość bym robił tylko z PP20 i dałbym powrót cyrkulacji z alupeksa.

    Przy tak grubych rurach jakie ty chcesz dać i bez cyrkulacji to bardzo dużo wody będziesz musiał spuścić zanim poleci ciepła woda, sporo ludzi jak nie daje cyrkulacji to ciepłą wodę ciągną tylko cienkim PP20.

    0
  • Pomocny post
    #4 05 Gru 2017 07:22
    gersik
    Poziom 31  

    Grupa bezpieczeństwa do CO jest zbędna. Natomiast grupa bez. na CWU powinna być na zimnej wodzie. Przede wszystkim najpierw wypatrz sobie kocioł a później rysuj. Prawdopodobnie w nowym kotle dobijanie wody do instalacji będzie zamontowane.

    0
  • #5 05 Gru 2017 08:27
    skoru123
    Poziom 7  

    dzięki za podpowiedzi
    a wiec jak kolega podpowiedział
    - filt bedzie za trójnikiem na ogród
    - długosci rur od zasobnika kuchnia 6-7m , wanna 3m, umywalka dół 2m ,umywalka góra 4-5m, prysznic 3m.

    -co do kotła to niewiem jaki bedzie dobry do domu 90m2 (dom przy cyprysowej 34) dwufunkcyjny słyszałem ze ma za dużą moc(kw) i przy ogrzewaniu podłogowym tak małego domu co chwile by sie wyłączał co niejest dobre dla ekonomi i dla samego kotła.
    a jedno funkcyjny hmm tyle ich jest na rynku ze az głowa boli
    może pomoglibyście dobrać odpowiedni kocioł dla danej instalacji i domu ?

    -a co do cyrkulacji wody słyszałem ze sam koszt pompy i prądu przez czas który cały czas pompuje wode mija sie z sensem. gdyż to samo wyjdzie (finansowo) jak troche zimnej wody wyleje do zlewu) niewiem co o tym myśleć (dodatkowe rury w podłodze, a i pompa napewno z czasem siądzie i bedzie trzeba nową ) czy to wszystko jest warte zachodu ?

    - niezabardzo rozumiem jak kolega gersik napisał " Natomiast grupa bez. na CWU powinna być na powrocie" czyli gdzie w którym miejscu?

    0
  • #6 05 Gru 2017 09:15
    hajtaler
    Poziom 18  

    Grupa bezpieczeństwa CWU na dolocie zimnej wody do zasobnika z sieci.
    W cyrkulacji CWU bardziej chodzi o komfort niż oszczędności. Sam decydujesz czy wolisz ciepłą wodę od razu po odkręceniu czy wolisz poczekać pół minuty.

    0
  • Pomocny post
    #7 05 Gru 2017 09:19
    gersik
    Poziom 31  

    skoru123 napisał:
    niezabardzo rozumiem jak kolega gersik napisał " Natomiast grupa bez. na CWU powinna być na powrocie" czyli gdzie w którym miejscu?

    Poprawiłem. Przepraszam.

    0
  • Pomocny post
    #9 05 Gru 2017 09:48
    hajtaler
    Poziom 18  

    Zapotrzebowanie przybliżone policz sobie na cieplowlasciwe.pl Na 90mkw co tam będziesz miał- z 5kw. Chyba że dom typu "durszlak".
    Naczynie przeponowe CO kocioł będzie miał wbudowane. Naczynie do CWU to osobny temat. Do zasobnika 120-150l to 12-18l oczywiście z atestem do wody pitnej i zb 6bar

    0
  • Relpol
  • Pomocny post
    #11 05 Gru 2017 10:37
    hajtaler
    Poziom 18  

    1. Wejdź na stronę którą Ci podałem albo poszukaj innego tego typu kalkulatora i zobacz jakie poda zapotrzebowanie
    2. Rozpiętość mocy rozpoczyna się od 3kw. Poszukaj dobrze, do Ciebie należy decyzja
    Dodano po 15 [minuty]:
    Poszukaj w necie, poczytaj opinie. Zwróć uwagę na dostęp do serwisu. Uważaj na chwyty 10 lat gwarancji bo prawdopodobnie dodatkowy warunek to przegląd coroczny za 500zl itp. Nie pytaj o kocioł instalatora bo wciśnie Ci kocioł na którym on najwięcej zarobi a nie ten który jest najlepszy

    0
  • #12 05 Gru 2017 12:57
    skoru123
    Poziom 7  

    wiec przeanalizowałem wasze wskazówki i tak :

    -wybrałem De Dietrich kocioł MCR3 Plus 24 T + wymiennik BS 150 L + regulator ISense
    jak producent pisze ma naczynie 8l. i zawór regulacja mocny (zakres modulacji 6,1-24,8 kW)
    mi z obliczeń wyszło 5,5kw max moc grzewcza jaka bede potrzebował zimą przy -20stop. + 4 kw dodatkowa moc potrzebna do grzania CWU.

    - napełnienie C.O zostawiłem gdyż nic nie pisze zeby kocioł nabijał wode do CO.

    - grupe bezpieczenstwa zmieniłem na dolocie zimnej wody do zasobnika ( choć niewiem czemu to ma służyć przy zimnej wodzie ? wydaje mi sie ze jak kocioł podgrzewa wode to zmienia sie obietość i wtedy potrzeba grupe bezpieczenstwa tak jak miałem naszkicowane na poczatku?ale to tylko moje spostrzezenie)prosze o wytłumaczenie :)

    - czy i przy takim kotle wbudowana pompa obiegowa pociągnie podłogówke bez dodatkowych pomp przy rozdzielaczach podłogowych?(Moduł hydrauliczny zawierający pompę modulowaną kl. A o efektywności energetycznej EEI<0,23, zawór przełączający c.o./ c.w.u. w wersji "T", zawór bezpieczeństwa c.o. 3 bar, ogranicznik przepływ)

    - jeszcze raz rzućcie okiem na schemat (średnice rur, zawory itp.)
    Proszę o sprawdzenie mojej instalacji C.O i C.W.U

    0
  • #13 05 Gru 2017 15:18
    hajtaler
    Poziom 18  

    Moim zdaniem troszkę źle wybrałeś - dolny zakres 6kw a ty potrzebujesz 5kw i to w największe mrozy. Przez większość sezonu grzewczego będziesz potrzebował 2-3kw. Mocy CWU nie dodawaj bo kocioł działa tak że gdy trzeba grzać CWU to przełącza na CWU, jak dogrzeje przełącza na CO - nie grzeje jednocześnie CO/CWU.
    Naczynie przeponowe przejmuje wzrost ciśnienia a nie temperatury. Jeżeli ciśnienie wzrasta to jest ono takie samo w całym układzie a na wejściu z sieci ma lepsze warunki pracy (niższa temperatura) .
    Czy pompa kotłowa da radę trzeba wiedzieć ile jest pętli podłogówki i jakie są długie pętle (czy nie przekraczają 80-90m)

    0
  • #14 05 Gru 2017 16:31
    skoru123
    Poziom 7  

    hajtaler napisał:
    Moim zdaniem troszkę źle wybrałeś - dolny zakres 6kw a ty potrzebujesz 5kw i to w największe mrozy. Przez większość sezonu grzewczego będziesz potrzebował 2-3kw. Mocy CWU nie dodawaj bo kocioł 2f działa tak że gdy trzeba grzać CWU to przełącza na CWU, jak dogrzeje przełącza na CO - nie grzeje jednocześnie CO/CWU.
    Naczynie przeponowe przejmuje wzrost ciśnienia a nie temperatury. Jeżeli ciśnienie wzrasta to jest ono takie samo w całym układzie a na wejściu z sieci ma lepsze warunki pracy (niższa temperatura) .
    Czy pompa kotłowa da radę trzeba wiedzieć ile jest pętli podłogówki i jakie są długie pętle (czy nie przekraczają 80-90m)






    Yhy czyli nie sumować Kw na CO i CWU wiec moim faworytem jest

    nr1. Vaillant kocioł ecoTEC VC Plus 146/5-5 + VIH R 120/6 B + eRelax

    nr2 Junkers Kocioł Cerapur Compact ZSB 14-1DE kondensacyjny jednofunkcyjny

    nr3 Immergas kocioł kondensacyjny VICTRIX 12 X TT 2 ERP jednofunkcyjny

    nr 4 VICTRIX 12 (1,9 ÷ 12,0kW) ECO PLUS 100 - zestaw: kocioł + zasobnik 100 l.

    po głowie strasznie chodzi mi ten junkers ale dlaczego taka różnica cenowa miedzy vissmann-em a resztą ?


    a takto oprócz zbyt dużego kotła reszta instalacji jest juz dobrze poprawiona ?

    0
  • Pomocny post
    #15 05 Gru 2017 17:08
    hajtaler
    Poziom 18  

    Nie sumujesz mocy. Zresztą górny zakres mocy to 24kw więc nie ma problemu. Celujesz w najniższy dolny zakres mocy.
    Pytasz czemu Valliant tyle droższy od reszty a nie Viessmann? To opcja z zasobnikiem i jakimiś innymi bajerami więc może dlatego.
    Co do reszty instalacji to pisali koledzy odnośnie przekrojów na odbiory CWU.
    Do rozdzielaczy poprowadził bym odpowiednik prześwitu Cu28. Nie wiem ile PP32 ma wewnątrz- może sama rura ok ale jak ze złączkami/kolanami?

    Dodano po 1 [minuty]:

    W poprzednim poście chodziło mi oczywiście o kocioł 1f(poprawilem)- taki chcesz wybrać to dobrze z uwagi na wiele punktów odbioru CWU

    0
  • #16 05 Gru 2017 17:34
    skoru123
    Poziom 7  

    hajtaler napisał:

    Do rozdzielaczy poprowadził bym odpowiednik prześwitu Cu28. Nie wiem ile PP32 ma wewnątrz- może sama rura ok ale jak ze złączkami/kolanami?

    Dodano po 1 [minuty]:

    W poprzednim poście chodziło mi oczywiście o kocioł 1f(poprawilem)- taki chcesz wybrać to dobrze z uwagi na wiele punktów odbioru CWU


    a czy rozdzielacz niema juz Zestawu odpowietrzająco-spustowego?? (jeśli o to chodzi)

    a złączki i kolanka bedą jedego producenta (sigma-li) zrzewane np.( zawór kulowy MO/PP 32, kolanka PP ,itp Proszę o sprawdzenie mojej instalacji C.O i C.W.U

    0
  • #17 05 Gru 2017 18:58
    lasl
    Poziom 13  

    Kolego
    Taniej wyniosą Cie zawory metalowe ,nawet ze śrubunkiem plus złączki pp
    W Cu się nie pchaj -nie ma takiej potrzeby pp 32 jak najbardziej ok.
    Sugerowałem są kotły z wbudowanym zasobnikiem i działa to świetnie ( przepływowe to porażka)
    Podłączenie grupy bezpieczeństwa na cwu nie jest błędem ( chodzi tu o wulkanizację gumy w naczyniu ale przy ,,kawałku'' rury między kotłem a naczyniem nie występują takie temperatury)
    Przy odcinku 7m cwu ,nie zakładałbym cyrkulacji

    0
  • #18 05 Gru 2017 20:26
    skoru123
    Poziom 7  

    lasl napisał:
    Kolego
    Taniej wyniosą Cie zawory metalowe ,nawet ze śrubunkiem plus złączki pp
    W Cu się nie pchaj -nie ma takiej potrzeby pp 32 jak najbardziej ok.
    Sugerowałem są kotły z wbudowanym zasobnikiem i działa to świetnie ( przepływowe to porażka)
    Podłączenie grupy bezpieczeństwa na cwu nie jest błędem ( chodzi tu o wulkanizację gumy w naczyniu ale przy ,,kawałku'' rury między kotłem a naczyniem nie występują takie temperatury)
    Przy odcinku 7m cwu ,nie zakładałbym cyrkulacji



    czyli taki model Viessmann Kocioł Vitodens 222-W 19 kW ze zintegrowanym zasobnikiem c.w.u. byłby dobry do mojego domu pisza ze min moc to 3,2KW jak to jest z CWU jest tam wbudowany 46l zbiornik (czy wystarczy na 4os rodzine?) a schemat instalacji przy takim kotle wygladał by tak (obrazek)

    i nie było by taktowania przy tym kotle( co chwile by sie wyłączał) ?Proszę o sprawdzenie mojej instalacji C.O i C.W.U

    0
  • #20 05 Gru 2017 20:55
    skoru123
    Poziom 7  

    lasl napisał:



    Aha nie za duzo moc? U mnie zapotrzebowanie przy -20stopniach wynosi 5kw a na tym kotlety jest 4,7÷21,0 kW ale wiekszaść pewnie bedzie potrzeba 3-4 kW

    A ten schemat przy kotle 2funkcyjnym tak bedzie wygladało??

    0
  • #21 05 Gru 2017 21:30
    lasl
    Poziom 13  

    Moc kotła po modulacji nie powinna być za duża
    Najlepiej będzie Ci doradzać (co do schematów ) jak zdecydujesz się na konkretny model kotła-jak wspomniał kolega wyżej

    0
  • #22 05 Gru 2017 21:45
    skoru123
    Poziom 7  

    lasl napisał:
    Moc kotła po modulacji nie powinna być za duża
    Najlepiej będzie Ci doradzać (co do schematów ) jak zdecydujesz się na konkretny model kotła-jak wspomniał kolega wyżej


    A czym by sie róznił schemat miedzy piecemViessmann Kocioł Vitodens 222-W 19 kW ze zintegrowanym zasobnikiem c.w.u a VICTRIX ZEUS SUPERIOR 26 2 ERP ktory proponuje kolega??

    0
  • Pomocny post
    #24 05 Gru 2017 23:32
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    lasl napisał:
    Moja propozycja
    https://www.immergas.pl/Produkty,7304/SERIA VICTRIX ZEUS SUPERIOR ERP?dest=1

    Za 7,5 koła moza kupic dwa kotły bardziej dopasowane do potrzeb autora.
    skoru123 napisał:
    nr1. Vaillant kocioł ecoTEC VC Plus 146/5-5 + VIH R 120/6 B + eRelax

    nr2 Junkers Kocioł Cerapur Compact ZSB 14-1DE kondensacyjny jednofunkcyjny

    nr3 Immergas kocioł kondensacyjny VICTRIX 12 X TT 2 ERP jednofunkcyjny

    nr 4 VICTRIX 12 (1,9 ÷ 12,0kW) ECO PLUS 100 - zestaw: kocioł + zasobnik 100 l.

    po głowie strasznie chodzi mi ten junkers ale dlaczego taka różnica cenowa miedzy vissmann-em a resztą ?


    Zarabiacie w euro , to kupujcie "zachodnie" kotły, zwłaszcza wieśmany (taki sam szmelc jak inne za kupę kasy) Niemiec nic od nas nie kupi jak się dowie, że coś jest polskie, a my na odwrót...
    Jak coś padnie to każda część za 1-2 tys. Głupie naczynie do starego junkersa 700zł???? Ostatnio znajomy zapłącił 2100 za serwis10-letniego vaillanta, no normalne jak ktoś powie, dla mnie nie, bo mam 13-letniego koreańskiego urlicha i wymieniłem z 5 razy tylko silikon :!: na nowy podczas przegladu.
    Założenie dla dzisiejszych kotłów jest takie by podziałały z 10 lat max i wymiana, więc nie ma co kupować "marek" tylko proste i jak najtańsze rozwiązania, bo wydane 2-3 tys więcej na markowe NIGDY sie nie zwrócą.
    Moja propozycja na 90m2 , ( anie jak niektórzy proponują na 300m) to termet silver 20kW za 3100+ zasobnik 150- 200l za 1100-1500zł i za 4,5 tys masz wodę nie do przebrania. Dla szczególnie wymagających dużych ilości wody polecam zbiornik 200-250l duo i połączenie dwóch wężownic szeregowo.
    Moduluje od 15% mocy max. co do podłogówki jest wystarczające i nie bardzo widze sens w inwestycję w kotły bardzo małej mocy:
    skoru123 napisał:
    nr3 Immergas kocioł kondensacyjny VICTRIX 12 X TT 2 ERP jednofunkcyjny

    nr 4 VICTRIX 12 (1,9 ÷ 12,0kW) ECO PLUS 100 - zestaw: kocioł + zasobnik 100 l.


    , to nie radze z zasobnikiem 100l , bo będzie użytkowa lipa, a nie CWU.

    0
  • Pomocny post
    #25 06 Gru 2017 00:21
    wada

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co do rur Sigma-Li Glass
    Z zimną wodą wchodzisz pp32, przed filtrem dałbym odejście na ogród
    pp32 do pierwszego rozgałęzienia góra/dół , potem pp25 na górę, na dół i do kotła
    Tylko do wanny możesz też dać pp25 , cała reszta wystarczy pp20.
    Z ciepłą wodą jak wchodzisz do pieca z pp25 to i wychodzisz z pp25 lecisz z nią do rozejścia góra/dół i do wanny, a pp20 od tego rozejścia na dół i pozostałe to tylko pp20.

    Rury na jeden metr mieszczą:
    pp20 - 0,162 litra
    pp25 - 0,25 litra
    pp32 - 0,42 litra
    Do tego trzeba dodać około 20% na ogrzanie rur i inne straty, A krany z dobrym perlatorem mają przepływ 1litr na 15-20sekund .
    Teraz policz sobie ile masz metrów do jakiś kranów ile litrów tam jest i ile czasu musisz czekać (zmarnować czas i wodę) aby opłukać szklankę, lub ręce po toalecie.
    Z tego powodu warto dawać luźniejszą izolację na rury, aby spokojnie mogły się wydłużać i były dobrze izolowane powietrzem.
    Warto też zastanowić się nad cyrkulacją która będzie załączana na 2min co 30min w godzinach przebywania w domu, dobrze to zdaje egzamin jak masz kocioł od razu z małym zasobnikiem około 20-40 litrów - wygoda i komfort olbrzymi,

    Przykładowo twoje 7 metrów do zlewu czyli około 2 litry jeśli najpierw odkręcisz wajchę w kierunku ciepłej wody i potem przesuniesz na mieszanie, ale standardowo każdy tylko ją unosi czyli zmarnujesz około 6 litrów wody i grubo ponad minutę czekania :roll:
    Powrót cyrkulacji to najprościej Alupeks 16mm - groszowa sprawa, do tego chińska pompa za około 100zł , pracując cyklicznie to na pewno pochodzi do 10 lat, zużycie prądu - też groszowe.

    Druga rzecz co ułatwia życie i obniża koszty paliwa, to założenie siłowników termicznych w rozdzielaczach podłogówki i w każdym pomieszczeniu regulator temperatury połączone cienkim kabelkiem i w każdym pomieszczeniu ustawiasz sobie dowolną temperaturę jaką w danej chwili chcesz.

    0
  • #26 06 Gru 2017 17:07
    skoru123
    Poziom 7  

    juz mysle ze wszystko jest KOREKT :)
    piec termet silver 20kW (2,7-20KW) plus zasobnik 150, cyrkujacje jednak zrobie bo dokładnie to jest 8 m od zasobnika do kranu
    Panowie wielkie dzięki za pomoc :) poczekam jeszcze 2-3dni jak by ktoś jeszcze widział jakies ulepszenie instalacji
    rozdzielacze beda takie
    http://www.kupgrzejniki.pl/rozdzielacz-do-podlogowki-6-obwodow-id-190.html

    rury podłogówki beda SIGMA-LI RURA PE-RT/AL/PE-RT 16X2MM RP16-2 końcówki skręcane

    każdy obów bedzie miał dół 5x(61m, 58m, 50m, 60m, 60m, i grzejnik na reczniki)
    góra 4x60m i grzejnik na reczniki

    obrazek z poprawionymi srednicami rur, filtrami,Proszę o sprawdzenie mojej instalacji C.O i C.W.U itp

    jeszcze raz dzieki za pomoc :)

    0
  • #27 06 Gru 2017 21:02
    gersik
    Poziom 31  

    Obrazek piękny tylko pomyliłeś zasilanie z powrotem przy kotle.
    Ile przewidujesz litrów wody w instalacji bo to też jest ważne dla tego kotła.

    0
  • #28 06 Gru 2017 21:44
    skoru123
    Poziom 7  

    gersik napisał:
    Obrazek piękny tylko pomyliłeś zasilanie z powrotem przy kotle.
    Ile przewidujesz litrów wody w instalacji bo to też jest ważne dla tego kotła.


    Bedzie jakies 550mb podłogówki w pex 16
    550x0,133=73litry plus pare metrów do rozdzielaczy

    Jeszcze pytanko jak to jest z podłączeniem całej instalacji wodnej do pieca i zasobnika
    -Kupuje piec z zasobnikiem i skrecam cała instalacje do urządzeń?
    - Czy jakoś "przerywam" instalacje w pobliżu pieca, a instalator podłącza Gaz i moje niedociągniete rury?

    0
  • #29 06 Gru 2017 22:35
    wada

    VIP Zasłużony dla elektroda

    te pętle podłogówki są w ilu i w jakich pomieszczeniach?
    bo warto pomyśleć nad tym

    wada napisał:

    Druga rzecz co ułatwia życie i obniża koszty paliwa, to założenie siłowników termicznych w rozdzielaczach podłogówki i w każdym pomieszczeniu regulator temperatury połączone cienkim kabelkiem i w każdym pomieszczeniu ustawiasz sobie dowolną temperaturę jaką w danej chwili chcesz.

    I bez problemu montujesz do tych rozdzielaczy co planujesz kupić. Nie będziesz musiał latać i kręcić tymi gałkami w rozdzielaczu w zależności od mrozów.
    Cytat:
    Belka górna wyposażona w rotametry , które pozwalają na precyzyjne wyregulowanie przepływów w pętlach grzewczych. Zakres regulacji rotametrów: 0-5 litrów cieczy na minutę.

    Belka dolna wyposażona w zawory termostatyczne, które umożliwiają zamontowanie siłowników termicznych. Po zamontowaniu takich siłowników każda sekcja może być sterowana automatycznie. Biały kapturek umożliwia ręczną regulację wkładek (aż do całkowitego zamknięcia obwodu). Dodatkowo belki rozdzielacza są wyposażone w nyple 3/4" z gwintem zewnętrznym, odpowietrznik automatyczny i zawór spustowy
    Koszt to siłownik - około 30-40zł i do tego regulator pokojowy około 20zł. koszt nie tak wielki ale wygoda i oszczędności w przyszłości są olbrzymie.

    0
  • #30 07 Gru 2017 08:20
    hajtaler
    Poziom 18  

    wada napisał:
    Nie będziesz musiał latać i kręcić tymi gałkami w rozdzielaczu w zależności od mrozów..

    O jakim kręceniu piszesz? Przy pogodówce?

    0
  Szukaj w 5mln produktów