Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siemens SF55T550EU/21-zwiększony prąd w module sterowania

kynek13 04 Gru 2017 21:00 321 6
  • #1 04 Gru 2017 21:00
    kynek13
    Poziom 2  

    Witam.
    W zmywarce Siemens SF55T550EU/21, FD8410 (13 lat eksploatacji) uszkodzeniu uległ moduł sterowania. Przed jego uszkodzeniem przez kilka myć był wyczuwalny zapach przegrzewanej izolacji, do momentu zwarcia i wyłączenia bezpiecznika instalacyjnego (nastąpiło to ok. 30 min. przed zakończeniem prog. 70°C).

    Zainstalowałem nowy moduł (używany). Wszystko wyglądało pozytywnie. Przy płukaniu ok, przy prog. 70°C znów było czuć podgrzaną izolację? Zmywarka zakończyła program wg. planu. Obejrzałem nowy moduł (nie widać przegrzanych lutów). Stawiałem na silnik myjący. Wymontowałem go, wizualnie ok, uzwojenia ok , przecieków brak, obraca się bez oporów, w środku czysty (jak nówka z fabryki). Miałem drugi egzemplarz więc założyłem go na podmianę. Po włączeniu krótkiego mycia znów czuć izolację?

    Proszę o informację czy jest jakiś element, który może powodować zwiększony pobór prądu i przegrzewanie modułu? Czy ktoś może zetknął się z takim problemem? Załączam zdjęcia uszkodzonego modułu, wszystko wskazuje, że zaczęło się od wskazanego stycznika (fot. moduł druga strona), potem zwarcie przeniosło się na połączenie taśmowe. Czy to może stycznik grzałki? Czy przy grzałce jest kolejny stycznik, który może być przyczyną tej usterki?
    Proszę uprzejmie o pomoc.

    0 6
  • SterControl
  • #2 04 Gru 2017 21:14
    Ture11
    Poziom 34  

    To urządzenie jest w PL, w sieci 230V?

    0
  • SterControl
  • #3 04 Gru 2017 21:19
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Wygląda na to że PTC się pali, więc jest gdzieś przeciążenie.

    0
  • #4 05 Gru 2017 01:32
    peter falk
    Specjalista AGD

    Nowa i stara plytka jest do niczego. Sprawdz, czy grzalka nie zwiera minimalnie do masy w trakcie grzania. Zrob wiecej zdjec modulu.

    0
  • #5 05 Gru 2017 23:32
    kynek13
    Poziom 2  

    Ture11 napisał:
    To urządzenie jest w PL, w sieci 230V?
    Tak, jest w PL , napięcie z sieci ok. 235V.
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Wygląda na to, że PTC się pali, więc jest gdzieś przeciążenie.
    Tego się właśnie obawiam. Jest na tyle małe, ze nie powoduje uszkodzenia w krótkim czasie, a przy tym zmywarka funkcjonuję przeprowadzając program do końca. Wczoraj wybrałem najkrótszy program z grzaniem, tj. 45°C - ok. 30min. Zdjąłem panel zewnętrzny, tak, że mogę nosem dotknąć modułu :) Lekko było czuć izolację z płytki. Teraz testuję ją na programie auto 55/60°C - ok. 125min. i jestem pewien, że czuję ciepły, bardzo ciepły zapach elementów modułu. Zostało ok. 50 min. do końca.
    Rozważam możliwość uruchomienia zmywarki przy otwartym module i sprawdzenia pirometrem poszczególnych elementów. Tylko jest problem bo nie mam schematu i tak naprawdę nie wiem w jakim obwodzie dane elementy pracują.
    peter falk napisał:
    Nowa i stara płytka jest do niczego. Sprawdź, czy grzałka nie zwiera minimalnie do masy w trakcie grzania. Zrób więcej zdjęć modułu.

    Czy w takim przypadku tj. zwierania grzałki nie zadziałała by różnicówka w instalacji? Co do starego modułu, to zwarciu faktycznie nie wygląda najlepiej. "Nowy" jest moim zdaniem bez zarzutu, przynajmniej płytka, bo trudno mi mówić o parametrach elementów jeśli nie były sprawdzane. Ale skoro programy idą bez zarzutu? Zastanawiam się czy przy grzałce może być zainstalowany drugi przekaźnik (wykonawczy), bo tego nie jeszcze nie sprawdzałem i jeśli tak to czy on może powodować to zwiększone obciążenie w obwodach modułu?

    0
  • #6 06 Gru 2017 00:18
    nares
    Specjalista AGD

    Coś kolega za dużo kombinuje. Istnieje taki wynalazek, jak miernik cęgowy - proponuję go użyć podczas pracy maszyny, a jeżeli kolega go nie posiada, to du.a blada :|

    0
  • #7 06 Gru 2017 08:51
    cezet
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak właśnie wyglądają te moduły po wypaleniu ścieżki a raczej przelotki pod przekaźnikiem od grzałki. Konstruktor popełnił błąd zasilając grzałkę niejako poprzez tą właśnie przelotkę. Kupiłeś "nowy" , używany moduł , na którym była ona już przegrzana.

    Nie ma co szukać dziury w całym , tylko kupić nowy moduł i ew. zabezpieczyć go dodatkowym przekaźnikiem.

    0