Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf XF 95 480 - Nie można uruchomić silnika po kradzieży auta

edmundsosnowski 05 Gru 2017 07:19 612 4
  • #1 05 Gru 2017 07:19
    edmundsosnowski
    Poziom 7  

    Witam, tak jak w temacie auto nie odpala. Po odzyskaniu okazało się że zniknęło kilka części m.in. cała deska bezpiecznikowa została wycięta, poza tym brak alternatora, turbiny, skrzyni biegów i jeszcze paru innych. Kłopot polega na tym że teraz auto trafiło do mnie i za nic nie chce się odezwać. Nie wiem czy nie jest podmieniony VIC albo kaseta silnika. Na desce nie ma błędu konfiguracji, ale auto milczy. Opis VICa który znalazłem na forum nie pasuje do tego dafa. Poproszę o wszelkie info na temat pozycji kabli w kasecie i w Vicu oraz ich opisu w celu sprawdzenia. W tym dafie jest VIC D-78052 11/2003 version 1.2 VIN auta XLRTE47XS0E630890. Dziękuję za wszelką pomoc.

    0 4
  • Pomocny post
    #2 06 Gru 2017 13:41
    Anjei
    Poziom 12  

    Witam.Ma byc VIC 1 DAF nummer 1364166.

    0
  • #3 07 Gru 2017 00:04
    edmundsosnowski
    Poziom 7  

    Dzięki za zainteresowanie. Na dziś jest tak że daf podczas kręcenia rozrusznikiem (na krótko) jakby miał chęć łapać, nawet trochę dymi, ale wciąż nie chce zapalić. Błędy ma trzy: czujnik poziomu cieczy chłodzącej - zwarcie lub przerwa w obwodzie, zwarcie do masy przekażnika hamulca silnikowego daf oraz zwarcie lub uszkodzony czujnik temperatury paliwa i po nim jest pusta kostka. Czy któryś z tych błędów może powodować że silnik nie chce odpalić? Na wyświetlaczu w desce na czerwono wyświetla się ebs, na żółto engine warring poziom cieczy i też jakiś abs. Może dać sobie już spokój z kablami i poszukać w paliwie? Jak sprawdzić czy z pomp wychodzi dość duże ciśnienie paliwa na wtryski? Każda pomoc mile widziana. A gdyby była uszkodzona kaseta silnika to na wyświetlaczu pokaże się problem z elektroniką silnika?

    0
  • #4 08 Gru 2017 06:27
    edmundsosnowski
    Poziom 7  

    Witam. Na teraz jest tak: był gość z texą, bo myślałem że znajdzie coś więcej niż ja, ale okazało się że nic nie pomieszałem i w kablach jest wszystko ok. To znaczy że chyba trzeba szukać problemu w paliwie i po wymianie fitra i gruntownym czyszczeniu jego obudowy dalej nic. W obudowie filtra na wężyku od powrotu paliwa do zbiornika był zaworek, okazuje się, że powinna być śruba, wymieniłem, odpowietrzyłem i NIC. Poprawiłem regulację zaworów - nic. Wymyśliłem sobie, że jak tyle rozebrane to sprawdzę wtryskiwacze i tak: jeden przelewa do powrotu, dwa tak leją, że nie można stworzyć nawet średniego ciśnienia bo już w okolicach 100bar paliwo po nich kapie. pozostałe trzy też leją ale przy ponad 200. Dzisiaj wtryskiwacze jadą do remontu. Jak wrócą to zamontuję i zobaczymy co będzie.

    0
  • #5 13 Sty 2018 00:20
    edmundsosnowski
    Poziom 7  

    Daf naprawiony, pojechał. Problemem była tak śmieszna bzdura że wstyd opisywać. Temat zamykam.

    1