Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes/w201 - Podgrzewanie kolektora ssącego /paliwa

05 Gru 2017 12:33 1554 19
  • Poziom 9  
    Mercedes/w201 - Podgrzewanie kolektora ssącego /paliwaMercedes/w201 - Podgrzewanie kolektora ssącego /paliwa
    Witam wszystkich.
    Mam problem z podgrzewanym kolektorem. Dokładnie interesuje mnie opis. Element 16 i 17 niby jest opisany ale nie znajduje mi tego Google.
    Problem polega na tym że na pinie 86 przekaźnika nr 26 są dwa przewody. Jeden z nich idzie do bezpiecznika, a drugi do elementu 17 i to właśnie na tym przewodzie jest problem bo jest masa. Po zapłonie od razu pali bezpiecznik. Tymczasowo odciąłem problemowy przewód ale coś do tego podłączone jest i wolałbym by to działało.
    Przewód znika w grubszej wiązce przewodów, idzie pod szybą ta wiązka w stronę akumulatora i nie ma tam wtyczki z takim kolorem kabelka. Wolałbym uniknąć prucia fabrycznej izolacji, dlatego pytam Was albo o nazwę po której wyszuka mi ten element, nr części, ewentualnie o lokalizację 16 i 17.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 9  
    1.8 m102.910
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 9  
    To są gaźniki. U mnie jest mechaniczny wtrysk. Grzałka jest między kolektorem a głowicą Mercedes/w201 - Podgrzewanie kolektora ssącego /paliwaMercedes/w201 - Podgrzewanie kolektora ssącego /paliwaMercedes/w201 - Podgrzewanie kolektora ssącego /paliwa
    Na zdjęciach grzałka, przekaźnik i czujnik który tym steruje.
  • Poziom 9  
    Ale innego nie mam a tak samo mam dwa kabelki w przekaźniku w pinie 86 z których jeden idzie w bezpiecznik a drugi gdzieś ... różni się kolorem kabli i temperaturą wyłączania grzałki, jest to ogólny schemat , są w książce dodatkowe schematy dla zasilania wtryskiem ale już na żadnym grzałka nie jest uwzględniona.
    Jak też wspomniałem kabel od pinu 86 chowa się w grubej wiązce w podszybiu, w komorze silnika nie zlokalizowałem tego przewodu,
  • Spec od Mercedesów
    Można dodać, ze podgrzewanie kolektora ma na swoje potrzeby zupełnie osobny styk w stacyjce oznaczony „15T”. Napięcie pojawia się na nim dopiero PO PUSZCZENIU KLUCZYKA Z POZYCJI „ROZRUCH”
  • Poziom 9  
    Po tej stronie bezpiecznika jest wszystko ok, problem jest w tym przewodzie od pinu 86 do elementu 17, nie chcę pruć wiązki i rozbebeszać pół auta ale pewnie będzie to nieuniknione, bo nikt nie wie co to jest te ogrzewanie kombinowane i zawór pul down, element 17 jest podłączony do masy M1 podstawowe połączenie za zestawem wskaźników, więc muszę szukać tego w środku w kabinie
  • Spec od Mercedesów
    Podgrzewanie kolektora to „19” - dochodzi jak widać gruby przewód 2,5
  • Poziom 9  
    Zwarcie nawet bez czujnika, bez grzałki, bez przekaźnika Jak już napisałem w pierwszym poście problem tkwi w przewodzie idącym od Pinu 86 przekaźnika nr 26 do elementu 17. Został odcięty tymczasowo i grzałka kolektora ssącego działa. Ale problem dalej jest bo fabrycznie coś tam powinno być. Jest masa na przewodzie który ma mieć plus po zapłonie. Zastanawiam się że 16 może być jakimś zaworem bezpieczeństwa choć to tylko moje domysły i spekulacje. Mało logiczne by było zabezpieczenie wysadzające bezpiecznik.
  • Admin grupy komputery
    Ze schematu wynika, że po włączeniu zapłonu zasila przekaźnik i elementy 16, 17.
    16 - to zawór (możliwe, że paliwowy - odcina dopływ paliwa po wyłączeniu zapłonu)
    17 - to jakiś podgrzewacz paliwa.
    Oba elementy muszą się znajdować w układzie paliwowym.

    16 może to być zawór A1040700046
  • Poziom 9  
    Nr który podałeś jest to wtryskiwacz rozruchowy, sterowanie ma ze sterownika poprzez przekaźniki pompy i srebrny
  • Admin grupy komputery
    Nazywa się Valve - zawór.
    Wtryskiwacz obok ma numer A0000785623.

    Oczywiście nie mam auta przed nosem i nie widzę tego na żywo. :-)
    W KE-JETRONIC był jeszcze zawór powietrza dodatkowego 8 - nie wiem, czy sterowany elektrycznie.
    Mercedes/w201 - Podgrzewanie kolektora ssącego /paliwa

    PS. Podaj dokładne dane pojazdu.
    Rocznik, manual/automat, klima, ABS, tempomat itd.
    Ewentualnie numer VIN.
  • Poziom 9  
    jest elektrycznie ale tak samo sygnał ze sterownika i działa ok
    wtryskiwacz rozruchowy jest na środku kolektora i tak jak podałeś drugi nr wtryskiwaczy jest ich 4 plus rozruchowy sterowany z czujnika temperatury 4 pinowego poprzez sterownik silnika i przekaźniki ... nie ma tego w komorze silnika, bo dolot rozbierałem już kilka razy
  • Poziom 9  
    Przy silniku napewno nie ma tego.
    Do rozdzielacza paliwa idzie przewód paliwowy plus drugi powrót. W zespole pompki też tego nie ma pod autem. A czy skrzynia automatyczna miała jakiś podgrzewacz? To idzie pod wycieraczką szyby albo do kabiny albo może pod auto. Już od prawie roku to nie działało i niby bez tego też silnik pracuje. Grzałka sama w sobie po odcięciu tego przewodu od 17 działa ale moje zboczenie nie daje mi spokoju. Jak wiem że coś jest i nie działa a powinno to muszę to zrobić. Bo odcięcie kabla uważam za pół środek.
  • Admin grupy komputery
    Compaq615 napisał:
    Grzałka sama w sobie po odcięciu tego przewodu od 17 działa
    Ją włącza przekaźnik - tam nie ma potrzeby szukać problemu.
    Compaq615 napisał:
    A czy skrzynia automatyczna miała jakiś podgrzewacz?
    Raczej nie, ale może mieć ścisły związek z układem wtrysku.
    Sąsiad ma 190E na wtrysku i może jutro go złapie, to zapytam o detale. Wiem, że też długo walczył z jakimś problemem przy wtrysku, może temat już opanował. :-)
  • Poziom 9  
    Nr 17 jest to grzana dysza spryskiwaczy, 16 zapewne druga strona