Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NFON - Nowoczesna centrala telefoniczna w chmurze

gulson 01 Sty 2018 11:39 7500 87
  • #61
    szwagros
    Poziom 31  
    R-MIK napisał:
    Nic mi nie wiadomo o choćby jednej z wymienionych przeze mnie instytucji, aby działały na VoIP.

    Uwierz mi, są. Nie twierdzę że to jest dla nich dobre, ale
    1) kasa
    2) warunki techniczne
    sprawiają, że takie rozwiązania są preferowane. Voip w państwowej instytucji działający na linku radiowym też mnie już nie dziwi.
  • SterControl
  • #62
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #63
    szwagros
    Poziom 31  
    R-MIK napisał:
    Parę lat juz nie jestem w temacie, ale w warunkach przetargu było ISDN.

    To dotyczy tylko wejścia do centrali klienta. Kto Ci zabroni przed centralą postawić bramę voip->isdn (czy nawet analog). Zresztą i tak klient nie wie jakim medium i technologią dalej to leci.
  • SterControl
  • #64
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #65
    szwagros
    Poziom 31  
    R-MIK napisał:
    Analog odpada. W CPR musi byc CLIPO.
    Nie jestem pewnien czy tez nie musi byc COLPO, a na VoIP nie ma COLP.

    Nie rozumiem, sugerujesz że wszystkie przetargi dla instytucji publicznych mają wyszczególnione te ficzery w SIWZ? Jeśli tak to się mylisz.
    R-MIK napisał:
    Pytanie do przedstawiciela NFON. Oferujecie CLIRO?

    Daj spokój, przecież to Asterisk z dopisanym GUI.
  • #66
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #67
    TechEkspert
    Redaktor
    trebuch1 napisał:
    Ta usługa nie nadaje się dla biznesu. Jak wyobrażacie sobie bezpieczeństwo IT?
    Dodano po 1 [minuty]:
    Ta usługa nie nadaje się dla biznesu. Jak wyobrażacie sobie bezpieczeństwo IT?


    Bezpieczeństwo IT to temat bardzo szeroki, czy to że usługa jest wyniesiona na zewnątrz przekreśla bezpieczeństwo? a co z innymi skalowalnymi usługami chmurowymi (zasoby CPU/RAM/storage pod VM a nawet całe bazy danych np. S3) albo np. Office 365, lub hostingiem WWW, usługami typu cloudflare lub scrubbing center?

    Właściwie ISDN lub dostawca dostępu do internetu także jest usługą zewnętrzną, ale czy to przekreśla bezpieczeństwo?
  • #68
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #69
    TechEkspert
    Redaktor
    Ja to widzę jako kwestię skali, można udostępnić ftp/www i inne usługi na:
    -domowym routerze,
    -można uruchomić serwer wirtualny lub dedykowany wewnątrz firmy i "wypuścić" to przez firmowe łącze,
    -można zlokalizować nasz sprzęt w zewnętrznej serwerowni zapewniającej zasilanie/chłodzenie/sieć,
    -kupić hosting
    -kupić serwery wirtualne jako usługę w chmurze, na których umieszczona jest nasza usługa + automatyczne skalowanie zasobów w zależności od obciążenia do tego CDN i usługi anty DDoS (te funkcjonalności wykikujemy w interfejsie...).

    Każde z tych rozwiązań daje inny poziom:
    -bezpieczeństwa
    -kosztu
    -dostępności
    -wydajności
    -skalowalności

    Wszystko zależy od potrzeb.
  • #70
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #71
    Zutket
    Poziom 33  
    R-MIK napisał:

    Nic mi nie wiadomo o choćby jednej z wymienionych przeze mnie instytucji, aby działały na VoIP.

    A tu Ciebie zaskoczę, ale tylko pewnie trochę.
    Obecnie sieć łączności w Komendach Straży Pożarnej jest modernizowana i polega na wymianie istniejących central DGT. Początkowo CARO-2 na Mimi-Milenium i Milenium, a obecnie na nowy system oparty na VoIP. Więcej nie mogę napisać. Jedynie mogę powiedzieć, że centrale CARO-2 w straży to była jedna wielka porażka.
  • #72
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #73
    Zutket
    Poziom 33  
    R-MIK napisał:

    I połączenie ze światem będzie po VoIP? Czy po VoIP tylko połączenia pomiędzy strażą a MSWiA, pogotowiem, innymi jednostkami straży?

    Jednostki Straży Pożarnej to też MSWiA. Połączenia jak to określiłeś ,,ze światem" odbywa się po łączu ISDN przeważnie 2B+D z zakresem DDI podłączonym do lokalnej centrali w danej miejscowości.
    R-MIK napisał:

    Dokładniej, wybieram 998 i trafiam do straży po VoIP czy ISDN, lub światłowód zakończony modem z np ISDN?

    Po ISDN, póki co. Mam nadzieję, że tak zostanie.
  • #74
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #75
    Zutket
    Poziom 33  
    R-MIK napisał:
    No właśnie o to mi chodzi. Czy jakikolwiek CPR itp używa w tym celu VoIP? Jak nie, to NFON to kolejny gadżet dla ubogich.

    Co się dzieje w CPR-rach, tego nie wiem. Przeraża mnie co innego. To, że łącza do ,,świata" (Orange) zostaną zmigrowane do VoIP, to tylko kwestia czasu. Tym bardziej, że Orange obecnie intensywnie likwiduje lokalne hosty. Całe szczęście, że do jednostek SP doprowadza się łącza światłowodowe od innego operatora. Problem jest gdzie indziej. Jak oglądam te obiekty, to mnie przeraża, co będzie /jak nie daj Boże / dojdzie do sytuacji kryzysowej. Tylko tyle mogę powiedzieć...
  • #76
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #77
    szwagros
    Poziom 31  
    R-MIK napisał:
    Czy jakikolwiek CPR itp używa w tym celu VoIP? Jak nie, to NFON to kolejny gadżet dla ubogich.

    Z tego można wywnioskować, że CPR to jedyny rynek zbytu na usługi telefoniczne w tym kraju, a co najmniej największy. To dziwne, bo CPR systematycznie są likwidowane i konsolidowane dla coraz większych obszarów.
    Zutket napisał:
    To, że łącza do ,,świata" (Orange) zostaną zmigrowane do VoIP, to tylko kwestia czasu.

    Potwierdzam. Do voip migrowane są już łącza innych dużych dostawców, szczególnie te po SS7.
  • #78
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #79
    kangyooni
    Poziom 17  
    R-MIK napisał:
    Oni CLIPO nie dostaną.


    Na marginesie - przez lata jeden z operatorów (Tartel, obecnie znany jako Halonet) dawał CLIPO każdemu. Jakoś dopiero z dwa lata temu się zorientowali że coś jest nie tak. No ale to pokazuje że możliwości są.
  • #80
    szwagros
    Poziom 31  
    R-MIK napisał:
    Straż pożarna, pogotowie itp też?

    Tak. Od kilku lat dostaję z UKE wykazy numerów AUS AL, za każdym razem zmiana polega na konsolidacji mniejszych obszarów, np teraz, jeśli dobrze pamiętam, Tarnów podlega pod Kraków. I nie wiem co w tym dziwnego - przecież CPR to nie jest punkt, z którego wysyła się karetkę, ta jest zawsze (teoretycznie) wysyłana z pogotowia najbliższego poszkodowanemu.
  • #81
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #82
    szwagros
    Poziom 31  
    Uważasz że miejsce, gdzie dodzwonisz się po wybraniu np 999 to to samo miejsce, skąd wysyłana jest karetka?
  • #83
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #84
    szwagros
    Poziom 31  
    R-MIK napisał:
    To zależy. Przeważnie 99x to alias w ramach jednej centrali a 112 nie. Może byc oczywiście inaczej ale to zależy od miejscowości, dzielnicy.
    Ja akurat nie spotkałem sie z sytuacją, ze 99x byłby w innym mieście/innej centrali.

    Zapoznaj się więc np z
    https://archiwum.uke.gov.pl/files/?id_plik=12431
    Po lewej masz lokalizację abonenta, zaś po prawej - gdzie się dodzwoni wybierając 999.
    (dobrze pamiętałem z Tarnowem - wiersz 947).
  • #85
    yild
    Poziom 14  
    R-MIK napisał:

    Ja akurat nie spotkałem sie z sytuacją, ze 99x byłby w innym mieście/innej centrali.

    Obecnie wprowadzając SWD PRM zlikwidowano małe lokalne dyspozytornie pogotowia ratunkowego (które obsługiwały nawet AŻ po jednym zespole), jest teraz max 2 dyspozytornie na województwo (1 dyspo na 2mln mieszkańców) - docelowo ma być 18. Więc jak dzwonisz na 999 to dyspozytor odbiera nawet 50km od punktu wezwania.
  • #86
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #87
    yild
    Poziom 14  
    R-MIK napisał:
    yild napisał:
    R-MIK napisał:

    Ja akurat nie spotkałem sie z sytuacją, ze 99x byłby w innym mieście/innej centrali.

    Obecnie wprowadzając SWD PRM zlikwidowano małe lokalne dyspozytornie pogotowia ratunkowego (które obsługiwały nawet AŻ po jednym zespole), jest teraz max 2 dyspozytornie na województwo (1 dyspo na 2mln mieszkańców) - docelowo ma być 18. Więc jak dzwonisz na 999 to dyspozytor odbiera nawet 50km od punktu wezwania.

    Mylisz się. Sprawdziłem jak to wygląda tam gdzie mieszkam i jest to tylko 120km ale łącze na świat ISDN.


    W którym miejscu się niby mylę, moje województwo - 2 regiony dzwoniąc z mojego regionu czy to na 112 czy 999 zostaje przekierowane na numer podkładowy do centrali w drugim rejonie, stamtąd już wszystko po voip do drugiej dyspozytorni.

    Co ma do tego czy centrala obsługuje ISDN - oczywiście że obsługuje bo jest taki wymóg.
  • #88
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto