Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

honda civic VI - radio nie trzyma pamięci - brak napiecia 12v

monuai 05 Dec 2017 19:03 4974 13
  • #1
    monuai
    Level 15  
    Hej - jak tam?. Mam nadzieję, że uda mi się dostać do przyczyny z forum.
    Załączam opis bezpieczników co by nie szukać

    Nie bardzo wiem, jak zadać konkretnie pytanie, dlatego opiszę wszystko od początku.
    Od zakupu auta (honda civic VI liftback), radio nie trzyma pamięci. Po wyciągnięciu kluczyka radio się resetuje. Radio to pioneer 1400ub. Według manuala, doczytałem, że z radia żółty pierwszy przewód jest właśnie od pamięci - do którego to trzeba doprowadzić 12v bez kluczyka.

    Więc biorąc miernik w dłoń, zacząłem poszukiwania przewodu na którym będzie 12v bez kluczyka w stacyjce. Niestety nic. Na jednym jest 12v ale w momencie gdy kluczyk znajduje się w stacyjce. Jest tam jeden zaizolowany czerwony przewód - ale tam napięcia nie ma w ogóle.
    Dalej... w kostce wszystkie przewody do głośników podpięte, zostały mi zatem tylko 3 - czarny (masowy), żółty (12v z kluczykiem) oraz czerwony który nie ma napięcia.

    Po chwili zastanowienia, pomyślałem, że być może ten czerwony przewód to właśnie 12v bez kluczyka. Niestety nie ma tam napięcia w ogóle.

    Szukając po opisie bezpieczników, zauważyłem tam bezpiecznik - Jest to "pamięć ECM, zegara, radioodtwarzacza". Pomyślałem, że problem rozwiązany - że to właśnie ten bezpiecznik jest buchnięty. Okazało się, że jest sprawny (jest zwarcie). Mało tego, zegar w samochodzie ogólnie też nie działa. I jeszcze aby nie było tak fajnie, jest tam wsadzony 10A, pomimo że być powinien 7.5A.

    Czy jest ktoś w stanie naprowadzić mnie co mogę dalej sprawdzić, gdzie mogę szukać przyczyny?

    [/url]honda civic VI - radio nie trzyma pamięci - brak napiecia 12v

    Wyszukałem inny manual, i tutaj jest tamten bezpiecznik oznaczony poprawnie 7.5 z numerem 32

    http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/Civic5D/pdf/62st320.pdf
  • #2
    mar-ilo
    Level 11  
    Musisz zamienić przy kostce radia żółty przewód z czerwonym. Żółty jest pamięcią (podtrzymanie) radia i musi mieć zasilanie ciągle aby radio nie gubiło ustawień. Oba te przewody są + ale jeden jest stały drugi od stacyjki- obecnie raczej każde radio (a przynajmniej większą większość) na tych kabelkach ma złączki umożliwiające ich szybką zamiane, ponieważ problem taki jak Twój jest całkiem częsty.
  • #3
    monuai
    Level 15  
    Kolega nie doczytał dalej chyba
  • Helpful post
    #4
    Boral
    Level 13  
    Witam, miałem ten sam problem z mazdą 323f a elektryka jest podobna do hondy civic, u mnie za podtrzymanie pamięci odpowiedzialny jest przewód niebieski z czerwonym paskiem i zasila on również zegarek, po wstępnych pomiarach miernikiem okazało się ze jest gdzieś przerwa w obwodzie więc rozebralem wszystkie plastiki pod kierownicą, rozizolowałem całą wiązkę przewodów prowadzącą w kierunku radia i okazało się że na łączeniu przewodów jest śniedź, kable sprasowane były w jakiejś małej tulejce, oczywiście wywaliłem tę tulejke i po prostu polutowalem te kable.
  • #5
    monuai
    Level 15  
    Miałem właśnie też podejrzenia, że jest gdzieś przerwa w obwodzie. W zegarku czasami pojawi się 1-2 kreski, ale potem znikają. Tak jakby faktycznie gdzieś nie ma poprawnego styku.

    Pomyślałem też,że przez ten bezpiecznik 10A gdzieś przewód mógł się przepalić?

    Ok, zatem posprawdzam dokłądnie obieg w środku. DZięki za podpowiedź, Pzdr
  • #6
    Boral
    Level 13  
    A spróbuj jeszcze kolego zmierzyć czy jest napięcie właśnie na tym bezpieczniku od podtrzymania pamięci, jeżeli jest to tak jak pisałem że problem prawdopodobnie leży w miejscu łączenia przewodów w wiązce.
  • #7
    mojepetro
    Level 20  
    Strasznie zagmatwałeś opis, ale spróbuję dopytać.
    monuai wrote:
    Według manuala, doczytałem, że z radia żółty pierwszy przewód jest właśnie od pamięci - do którego to trzeba doprowadzić 12v bez kluczyka[b]

    Rzeczywiście, na żółtym od radia - powinien być stały +12V, na czerwonym +12V "po kluczyku", czarny musi iść na masę samochodu (-12V).
    Czy są podłączone do instalacji wszystkie 3 kable?
    Na jakim kablu pokazuje się +12V po włożeniu kluczyka?
    monuai wrote:
    Na jednym jest 12v ale w momencie gdy kluczyk znajduje się w stacyjce
    Jaki to kabel (kolor), czy jest podłączony do radia - na jaki kolor?
    monuai wrote:
    Jest tam jeden zaizolowany [b]czerwony przewód - ale tam napięcia nie ma w ogóle.
    Co to znaczy zaizolowany? Nigdzie nie podłączony? Podłączony do radia (na jaki kolor) czy do instalacji? Czy po włączeniu radia pokazuje się na nim napięcie 12V?
    monuai wrote:
    zauważyłem tam bezpiecznik - Jest to "pamięć ECM, zegara, radioodtwarzacza". Pomyślałem, że problem rozwiązany - że to właśnie ten bezpiecznik jest buchnięty. Okazało się, że jest sprawny (jest zwarcie).

    Bezpiecznik cały, ale czy jest na nim napięcie (12V względem masy przed i po bezpieczniku? Myślęę o bezpieczniku nr 10 w sktzynce pod maską.
    monuai wrote:
    zegar w samochodzie ogólnie też nie działa.
    Co znaczy ogólnie nie działa? Zegar nie chodzi, czy nie trzyma pamięci i zeruje się tak jak radio? Dochodzi do niego 12V/
    Proszę też sprawdzić, czy na gnieździe zapalniczki jest 12V - stale, czy "po kluczyku"?
  • #8
    monuai
    Level 15  
    Ale to teraz nie ma dużego znaczenia myślę...

    żółty - +12v z kluczykiem
    czerwony - prawdopodobnie tu miało by być +12 stały, ale na nim brak napięcia
    czarny masowy.

    Głównym problemem jest właśnie to, że brakuje mi na tym jednym przewodzie napięcia stałego. A bezpiecznik jest cały.
  • #9
    mojepetro
    Level 20  
    monuai wrote:
    A bezpiecznik jest cały.
    Sprawdź, czy jest na nim napięcie (przed i za bezpiecznikiem). Na wszelki wypadek - z kluczykiem i bez.
    PS
    Odpowiedz proszę ma moje pytania z poprzedniego postu.
  • #10
    monuai
    Level 15  
    Przed i za bezpiecznikiem jest napięcie. Na przewodzie nie ma napięcia niezależnie czy jest kluczyk czy nie. Czy silnik odpalony czy nie.\
  • #11
    Ireneo
    Level 42  
    Przerwa w instalacji,szybciej będzie dać nowy plus oczywiście przez bezpiecznik.
  • #12
    mojepetro
    Level 20  
    Ireneo wrote:
    Przerwa w instalacji,szybciej będzie dać nowy plus oczywiście przez bezpiecznik.
    Do tego właśnie zmierzałem. Najbliżej chyba byłoby od gniazda zapalniczki. Ale do tego potrzebna jest współpraca z autorem tematu, który chyba już przestał się nim interesować.
  • #13
    monuai
    Level 15  
    Cześć,

    Czyli mogę puścić plus z zapalniczki, i użyć go do podtrzymania pamięci? Mówicie, że przez bezpiecznik? (tylko, że zapalniczka chyba jest już na bezpieczniku )
  • Helpful post
    #14
    Ireneo
    Level 42  
    monuai wrote:
    Cześć,

    Czyli mogę puścić plus z zapalniczki, i użyć go do podtrzymania pamięci? Mówicie, że przez bezpiecznik? (tylko, że zapalniczka chyba jest już na bezpieczniku )

    Jeżeli jest tam stały to mozesz bez bezpiecznika.