Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] ford smax 2.0 tdci 163km 2011r - za wysokie obroty

Rocek131 06 Dec 2017 14:42 3246 5
Texa Poland
  • #1
    Rocek131
    Level 2  
    Witam
    Po krótkim czasie po wymianie rozrządu, po rozgrzaniu silnika na postoju lub w bardzo wolnej jeździe auto wchodzi w wysokie obroty około 1200-1500 po wciśnięciu hamulca obroty się stabilizują około 800 obrotów, silnik pracuje równo. po puszczeniu hamulca obroty automatycznie rosną i jest nawet problem z ruszeniem i pierwszymi dwoma biegami (przeciąga i nierówno przerzuca automat)
    na zimnym silniku można przejechać nawet do 5km silnk i skrzynia pracuje bez problemu. w szybkiej jeździe nic nie przeszkadza i nic się nie dzieje choć dymi lekko białym dymem po dodaniu gazu. u mechanika. komp pokazuje informację odnośnie błędu na 4 cylindrze - świeca lub przewody - świeca wymieniona przewody sprawdzone i są ok.
    Proszę o jakieś sugestie w czym tkwi problem. Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #2
    Piasek80
    Level 31  
    1. Sprawdzić czy nie działa procedura wypalania DPF
    2. Parametry 4go wtryskiwacza - odczytać i porównać z pozostałymi vs. wzorcowe wskazania
    3. Płynu chłodniczego czasem nie ubywa ?
  • Texa Poland
  • #3
    Rocek131
    Level 2  
    telefonicznie dostałem odpowiedzi
    1. nie działa ta procedura - ta usterka stała mi się w trasie i przegoniłem smaxa bo też z początku myślałem że to DPF
    2.wymienione zostały świece i zamienione wtryskiwacze - nadal komputer pokazuje usterkę
    3. dziś zobaczą czy płynu chłodniczego nie ubywa
    dziś wymienią jakiś czujnik ...
    dziś odwiedzę warsztat i może coś więcej się dowiem i dam znać
    dziękuję za podpowiedź
  • #4
    Piasek80
    Level 31  
    Jeżeli po zamianie wtryskiwaczy miejscami problem nadal pozostał to wszystko wskazuje na mechaniczną awarię czwartego cylindra (popękane pierścienie, dziura w tłoku, popękana głowica, wypalone gniazda lub zawory albo nadmierne oblepienie nagarem itp). Wykonać pomiar sprężania dla każdego z cylindrów. Wstrzymaj się z wymianą "jakichś czujników" bo to droga donikąd chyba że cierpisz na nadmiar gotówki. Na dzień dobry widać iż warsztat diagnozujący pojęcia nie ma o tym co robi kiedy zaczyna od wymiany czujników. Jeżeli czujnik zaczyna wskazywać wartości poza zakresem to nie znaczy od razu że jest uszkodzony a że takie wartości rejestruje. Zacząć od podstaw: przejrzeć wężyki podciśnień itp, EGR itp. To diesel - tam wszystko jest zawalone nagarem.
  • #6
    Rocek131
    Level 2  
    sorki że dopiero teraz ... problem został rozwiązany poprzez regenerację wtrysków... zamiana miejscami na początku diagnozy nic nie dała bo wszystkie były do regeneracji