Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF 4 1.9 TDI 90 1998r. ALH -

Zimka165 07 Gru 2017 12:54 870 7
  • #1 07 Gru 2017 12:54
    Zimka165
    Poziom 3  

    Witam
    Mam pare pytan co do tego modelu golfa jak w temacie
    Przeczytalem setki postow na roznych forach i zadne nie daly mi 100% pewnosci
    A wiec czy w tym autku jest dwumas (98r.)
    Czy ma on turbine ze zmienna geometria
    A czy vin ma znaczenie do danego modelu auta np. Z1 wpadlo mi to w oko na jednym z forum lecz nie wiem czy to oznaczenie silnika czy jedna z czesci calego vinu
    I czy ogolnie ten siknik ALH to dobry motor ?
    Prosze o odpowiedzi pewne bo ja tez czytalem rozne wypowiedzi i roznie ludzie pisali .Chce juz wiedziec na 100 %

    0 7
  • #2 07 Gru 2017 13:27
    pitron
    Poziom 19  

    Wydaje mi się że pierwsze dwumasy i turbiny ze zmienną geometrią wchodziły w 2000r ewentualnie pod koniec 99.
    Myślę ze 90KM z tego rocznika jest bez tych 2 rzeczy.

    0
  • #3 07 Gru 2017 13:53
    Vytautas_YT
    Poziom 27  

    Jeżeli chodzi o ALH to jest to motor bliźniaczy z ASV (mam taki u siebie w Seacie), różni się od ASV tylko wtryskami i słabszym programem (ALH - 90KM, ASV - 110KM). W jednym i drugim jest zmienna geometria łopatek w Turbinie (VNT). U mnie jest dwumas ale do tego silnika można z powodzeniem wepchać sztywne koło, a czy fabrycznie wychodziły w obu wersjach tego nie jestem pewien. Ogólnie co do jednostki ALH, jeżeli trwałość też ma jak ASV to jednostka raczej udana, mój ASV ma już blisko 500kkm i tylko, rozrząd, olej, paliwo i jazda (fakt że był problem z VNT ale z własnej winy). Kręcą te motory do ponad 200KM więc przy seryjnych 90KM jego żywotność powinna być raczej na wysokim poziomie, no i spalanie niskie, przynajmniej tych z którymi ja się spotkałem.

    0
  • #4 07 Gru 2017 14:02
    Zimka165
    Poziom 3  

    pitron napisał:
    Wydaje mi się że pierwsze dwumasy i turbiny ze zmienną geometrią wchodziły w 2000r ewentualnie pod koniec 99.
    Myślę ze 90KM z tego rocznika jest bez tych 2 rzeczy.

    No wlasnie tez czytalem ze te rzeczy od 2000 roku ale jak kolega wyzej pisal to te silniki maja dwumas i zmienna geometrie . No ale ciekawe czy w 98 r juz to pchali do samochodow .
    Przy przebiegu 325 tys raczej te rzeczy byly juz robione ?

    0
  • #5 07 Gru 2017 14:07
    pitron
    Poziom 19  

    Nie chcę się sprzeczać, ale twój ASV w Seacie był montowany od 99r.

    0
  • #6 07 Gru 2017 14:14
    bearq
    Poziom 36  

    Jedyne silniki ze zwykłym sprzęgłem to pierwsze wypusty AGR 90 konne z 98 roku. W tym roku również wprowadzili do silników AGR dwumase. Pierwsze wypusty ze zwykłym sprzęgłem miały również turbo z zaworem upustowym.

    0
  • #7 07 Gru 2017 14:26
    Vytautas_YT
    Poziom 27  

    Zimka165 napisał:
    Przy przebiegu 325 tys raczej te rzeczy byly juz robione ?


    Jeżeli chodzi o zmienną geometrię to tutaj nie ma reguły co do kilometrów, dużo zależy od stylu jazdy. Ja swoją turbawkę robiłem dwa razy ale to przez styl jazdy, po drugim razie wyleczyłem się z bicia rekordów spalania i z geometrią mam spokój. Co do sprzęgła to ja swojego nie ruszałem jeszcze a zrobiłem osobiście tym samochodem 150kkm więc zakładam że przed tym jak samochód kupiłem, musiało być to robione. A ile dwumas wytrzymuje? Z tym też styl jazdy ma tutaj znaczenie.

    0
  • #8 07 Gru 2017 14:35
    Zimka165
    Poziom 3  

    Dzieki wielkie wszystkim. Wiem juz wiecej o moim ALH

    0