Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie widać rejestratora w sieci po niewielkiej modyfikacji

pirates21 07 Gru 2017 16:49 318 22
  • #1 07 Gru 2017 16:49
    pirates21
    Poziom 13  

    Witam serdecznie,

    Mam taki problem, przed modyfikacją wsieci rejestrator na obrazku "przed modyfikacją" był podłączony bezpośrednio do access pointa (clienta) - wtedy hosty (komputery przy routerze) podłączone widziały ten rejestrator. Przyszło zmodyfikować siec i podłączyć drugi rejestrator. Oba rejestratory zostały podłączone do access pointa (clienta) poprzez switch. Teraz hosty (komputery przy routerze) przestały widzieć w sieci lokalnej rejestratory. Natomiast ustawiając przekierowania, można się skomunikować z rejestratorami z "zewnatrz". Lokalnie, funkcją PING w routerze też idzie przetestować komunikacje z rejestratorami. Na ten moment nie mam haseł do panelu admina, ani tez wifi access pointow i nie moge sprawdzić ustawień tych urządzeń. Jak myślicie co może być przyczyną, że rejestrator podłączony bezpośrednio do AP clienta jest widoczny, a już dwa poprzez switch nie?


    Nie widać rejestratora w sieci po niewielkiej modyfikacji Nie widać rejestratora w sieci po niewielkiej modyfikacji

  • #2 07 Gru 2017 17:02
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    Odłącz jeden rejestrator od switcha (zostaw tylko jeden), zresetuj ap/ap-client, czy to coś zmienia ?

  • #3 07 Gru 2017 17:06
    pirates21
    Poziom 13  

    Do tej pory resetowałem AP Client, ale to nie pomogło. Obu Access pointow nie resetowalem.

  • #4 07 Gru 2017 18:00
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    pirates21 napisał:
    wtedy hosty (komputery przy routerze) podłączone widziały

    co to znaczy "widziały" ?

  • #5 07 Gru 2017 18:00
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Pewnie APclient maskuje adres fizyczny rejestratora swoim makiem.

  • #6 07 Gru 2017 18:07
    pirates21
    Poziom 13  

    bogiebog: "widziały" w tym sensie, że mogłem wejść do panelu web admina rejestratora, puścić ping itp.
    jimasek: w jakiej opcji AP TP-Link'a mógłbym to sprawdzić?

  • #7 07 Gru 2017 18:12
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Zobacz co pokazuje router i tablica ARP czy aby do dwóch adresów IP nie jest przypisany ten sam mac adres z AP klienta. APclient tp-linka nie jest do końca przezroczysty w sieci.

  • #8 07 Gru 2017 20:02
    hermes-80
    Poziom 43  

    Co to za model tego TP-L? Może można FW mu zmienić.
    Sprawdź narzędziem arp-ping rejestrator jak go widza kompy w sieci.

  • #9 07 Gru 2017 22:57
    pirates21
    Poziom 13  

    jimasek: są jednak różne adresy mac na tych rejestratorach.
    hermes-80: Model TL-WA5210G. Odnośnie tego jak się widzą, może to będzie kluczowe, bo od strony AP klienta widze raczej wszystkie hosty w sieci, natomiast od strony AP (przy routerze) nie widać podpiętych rejestratorów.

  • #10 07 Gru 2017 23:09
    hermes-80
    Poziom 43  

    Więc sprawdzaj arp-pingiem ich adresy MAC od strony hosta.
    Czasem nie ostawiłeś trybu WISP na tym AP-ku?

    Jak jest router przy hostach ustawiony - AP podpięty pod jego porty LAN?

  • #11 07 Gru 2017 23:25
    pirates21
    Poziom 13  

    hermes-80: AP Client jest ustawiony w trybie AP (operation mode). AP przy hostach... właśnie nie wiem na ten moment jak jest ustawiony, od strony AP - Client nie mogę sie z nim połączyć wpisując jego IP. Znam tylko ustawienia AP Client.

    AP przy hostach jest podłączony pod lan routera.

  • #12 07 Gru 2017 23:46
    Erbit
    Poziom 27  

    Co to jest za switch ?

    Czy jak odłączysz jeden rejestrator (ten nowy) to możesz dostać się do drugiego ? Jak podłączysz nowy a później stary rejestrator bezpośrednio do AP (bez switch) to możesz się do nich dostać?

  • #13 08 Gru 2017 00:07
    pirates21
    Poziom 13  

    Erbit: ten switch to to na pewno jakieś tanie "gówienko" teraz cieżko mi powiedzieć jakiej firmy, ale jeśli do podłączonych do switcha rejestratorów podepne swój komputer to połączenie z nimi jest bez problemu.

    Do tej pory miałem okazje przetestować w takich połączeniach:

    1) stary rejestrator z wpiętym bezpośrednio AP-Client - rejestraror jest widoczny dla hostów od strony AP przy routerze
    2) oba rejestratory podpięte pod switch + komputer - rejestraory i komputer są niewidoczne

  • #14 08 Gru 2017 00:31
    Erbit
    Poziom 27  

    Czegoś tu nie rozumiem (chyba jak większość wraz z autorem).

    Skoro po podłączeniu do switch laptopa widzisz rejestratory to czy ich IP jest w dobrej klasie?

    1) Skoro je widzisz podpinając laptopa do switcha to czy port w switchu, na którym jest podłączony AP jest sprawny ? Może przełącz na port, na którym maiłeś laptopa. To, że port "świeci" nie znaczy, że jest sprawny.

    2) Poza tym w niektórych switchach jeden z portów mógł mieć inne przeznaczenie (uplink?) i nie mógł być wykorzystany z portem obok - pomiń zatem porty brzegowe (nie podpinaj do nich AP).

    3) Wymień kabel łączący switch z AP.

    Dlaczego szukam dziury w switchu? Skoro kolega Autor widzi z laptopa obydwa rejestratory to znaczy, że nie ma konfliktu IP. Skoro jeden rejestrator podpięty bezpośrednio do AP działa a dwa poprzez switch nie - to należ raczej szukać dziury w switchu bądź pomiędzy switchem a AP (np. kabel).

  • #15 08 Gru 2017 00:42
    pirates21
    Poziom 13  

    Erbit: Jeśli łączę się z internetu, poprzez przekierowanie, wtedy mam komunikacje z rejestratorem. Przesył danych idzie tymi samymi gniazdami switcha i ten sam kabel. Mimo wszystko popróbuje Twoich rad.

  • #16 08 Gru 2017 00:53
    Erbit
    Poziom 27  

    pirates21 napisał:
    ... hosty (komputery przy routerze) przestały widzieć w sieci lokalnej rejestratory. Natomiast ustawiając przekierowania, można się skomunikować z rejestratorami z "zewnatrz". Lokalnie, funkcją PING w routerze też idzie przetestować komunikacje z rejestratorami....


    Czy IP tych rejestratorów jest w tej samej klasie co cała sieć?
    Czy IP rejestratora podłączonego bezpośrednio do AP jest takie samo jak po podłączeniu poprzez switch ?
    Czy laptop podłączony do switcha (po stronie AP klient) ma takie samo IP (bądź przynajmniej z tej samej klasy) jak laptop podłączony w obszarze pozostałych hostów (AP) ?

    Wiem, że pytania są dosyć ekscentryczne (delikatnie pisząc) ale dlaczego switch powoduje takie zmiany? Nasuwają się problemy sprzętowe ale skoro nie.... to szukam innych przyczyn np. takiej, że maska sieci nie pozwala widzieć rejestratorów i dlatego lokalne hosty nie widzą ich ewentualnie "firewall na rejestratorze" ma jakieś ograniczenia - dlatego zwracam uwagę na IP.

    pirates21 napisał:
    Erbit: Jeśli łączę się z internetu, poprzez przekierowanie, wtedy mam komunikacje z rejestratorem. Przesył danych idzie tymi samymi gniazdami switcha i ten sam kabel. Mimo wszystko popróbuje Twoich rad.

    Skoro tak to nie masz co sprawdzać. Switch jest sprawny.

  • #17 08 Gru 2017 01:08
    pirates21
    Poziom 13  

    Erbit:

    Cytat:
    Czy IP tych rejestratorów jest w tej samej klasie co cała sieć?

    Tak
    Cytat:
    Czy IP rejestratora podłączonego bezpośrednio do AP jest takie samo jak po podłączeniu poprzez switch ?

    Tak, nic tutaj nie zmieniam.
    Cytat:
    Czy laptop podłączony do switcha (po stronie AP klient) ma takie samo IP (bądź przynajmniej z tej samej klasy) jak laptop podłączony w obszarze pozostałych hostów (AP) ?

    Tak, przydzielam sobie statyczne IP, w tej samej klasie co cała sieć.

    Cytat:
    Wiem, że pytania są dosyć ekscentryczne (delikatnie pisząc) ale dlaczego switch powoduje takie zmiany?


    Właśnie może to wina AP po stronie hostów, jego ustawień nie znam.

    Dodano po 5 [minuty]:

    jeśli wysyłam PING z routera (jest taka funkcja w routerze) - jest komunikacja z rejestratorami. Jeśłi pinguje rejestrator z hosta to niema.

  • #18 08 Gru 2017 01:11
    Erbit
    Poziom 27  

    pirates21 napisał:
    ...
    Cytat:
    Czy laptop podłączony do switcha (po stronie AP klient) ma takie samo IP (bądź przynajmniej z tej samej klasy) jak laptop podłączony w obszarze pozostałych hostów (AP) ?

    Tak, przydzielam sobie statyczne IP, w tej samej klasie co cała sieć.
    ...


    Reasumując:
    - laptop w switchu "AP klient" widzi rejestratory, w switchu "AP" nie widzi.
    - rejestratory z zewnątrz (po przekierowaniu portów) są widoczne.
    - jeden rejestrator podpięty bezpośrednio do "AP klient" jest widoczny przez hosty po drugiej stronie, podłączony do switcha znika z widoczności hostów ale nadal jest dostępny z zewnątrz.
    - adresy IP urządzeń nie ulegają zmianie.

    Ja wymiękam. Usterka nie pasuje do niczego , ani do błędów w konfiguracji sieci, ani do usterki sprzętu, ani do ograniczeń w firewall (gdziekolwiek on by był) ani do problemów z MAC ani do maski sieci.... słowem do niczego a mimo to nie działa tak jak powinno.

  • #19 08 Gru 2017 01:15
    pirates21
    Poziom 13  

    Erbit:

    Ten switch od strony hostów może być programowalny, to dość spore urządzenie. Może na nim jest coś zrobione.

  • #20 08 Gru 2017 08:30
    Erbit
    Poziom 27  

    pirates21 napisał:
    ...
    Ten switch od strony hostów może być programowalny, to dość spore urządzenie. Może na nim jest coś zrobione.

    To wnosi nowe światło tylko....

    Ten switch po stronie "AP klient" w żaden sposób nie jest widoczny w sieci ani nie zmienia niczego w sieci (nie zmienia też TTL). IP rejestratorów (czy też rejestratora starego) nie zmienia się niezależnie czy jest podłączony do switch czy prosto do AP więc... switch zarządzalny właściwie nie ma prawa "widzieć różnicy" bo jej nie ma.

  • #21 08 Gru 2017 21:47
    pirates21
    Poziom 13  

    Zrobiłem przekierowanie portów i tak odwołuje się do rejestratorów. Czemu to nie chodzi po lanie tego za bardzo niewiem ;). Dziękuję Wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

  • #22 09 Gru 2017 21:32
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    pirates21 napisał:
    Czemu to nie chodzi po lanie tego za bardzo niewiem

    Będę się nadal upierał że problemem jest APClient, choć tak jak piszesz adresy fizyczne są widoczne poprawnie przez router. Nie pokazałeś żadnych print screenów więc możemy ci wierzyć 50/50.

  • #23 09 Gru 2017 21:37
    Erbit
    Poziom 27  

    jimasek napisał:
    ...
    Będę się nadal upierał że problemem jest APClient...


    Jeśli dobrze zrozumiałem autora to z sieci lokalnej widoczny jest rejestrator (jeden) podpięty bezpośrednio do AP klient, nie widoczny jest ten sam rejestrator (jeden) podpięty do switch za to nadal widoczny jest od strony WAN routera poprzez przekierowanie portów.

    Dlaczego więc sądzisz, że problemem jest AP klient ?

    [edyta]
    Przepraszam, autor nie podał aby JEDEN rejestrator podpięty do switch był widoczny w sieci lokalnej. Podał natomiast, że "wszystkie" urządzenia podpięte do switch (2 rejestratory + laptop) nie były widoczne w sieci lokalnej.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME