Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra 1.7D 95r - Astra F 1.7D Wywala płyn chłodniczy zbiorniczkiem

Szymon115 07 Gru 2017 21:13 450 5
  • #1 07 Gru 2017 21:13
    Szymon115
    Poziom 2  

    Witam.
    Pewnego dnia przetarł się wąż od chłodzenia i w efekcie pękł po jego naprawie poszła nagrzewnica (od pół roku auto parowało i schodził płyn więc dłuuuugo ciekła) i podczas tych wycieków auto kilkukrotnie doszło do temperatury 105 stopni tak więc odłączyłem nagrzewnice i do zimy (3mies) jeździłem na odpiętej a przewody od niej złączyłem ze sobą. od tego czasu wentylator chodzi cały czas nawet na zimnym silniku po przekręcenia kluczyka na zapłon i wywala płyn zbiorniczkiem. Podczas gdy woda ulatywała zbiorniczkiem dolewałem kranówy. teraz podłączyłem nową nagrzewnicę i wlałem płyn chłodniczy a zbiorniczkiem nadal wywala płyn lecz dużooo słabiej.... nie wiem o co chodzi... Mam wrażenie że termostat nie koniecznie dobrze chodzi lecz dzieją się dziwne rzeczy mianowicie: Jadąc powoli do 80km/h temp płynu wynosi około 50 stopni a powyżej 110km/h temp rośnie do ponad 90 stopni. po rozgrzaniu zaczyna rzygać zbiorniczkiem. Dzieje się też taka sprawa że jadąc na 1 lub 2 biegu auto szarpie lecz nie zawsze (obstawiam sprzęgło ale wolę wspomnieć do terii uszczelki...) Płyn jest czysty a na bagnecie od oleju i korku od oleju jest czysty olej żadnego masła nie ma. Przewody od nagrzewnicy są ciepłe za każdym razem natomiast dolny przewód od chłodnicy już nie zawsze się nagrzewa. nwm też czy od kranówy chłodnica się nie zatkała lub pompa wody nie zrobiła się mniej wydolna. Ktoś coś?? Liczę na jakąś podpowieć ;) aaaa zapomniałem. z wentylatorem coś się stało i działa tylko po poruszaniu wtyczką tak więc te temperatury są jak wentylator się nie kręci)

    0 5
  • #2 07 Gru 2017 21:52
    jacekwwy
    Poziom 17  

    Wygląda na to ze ci uszczelkę wydmuchało pod głowicą , a wystarczy mała nieszczelność i spaliny ido w płyn dlatego ci wywala, zapewne przewody od chłodnicy masz twarde. Na znanym portalu aukcyjnym można kupić płyn do sprawdzani obecności dwutlenku węgla w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego

    0
  • #3 07 Gru 2017 22:09
    Szymon115
    Poziom 2  

    Jutro postaram się wjechać na jakiś warsztat żeby mi to sprawdzili. Ale jeśli uszczelka to dlaczego masła nie ma i płyn także jest czysty? A jednak rzygać zbiorniczkiem zaczął po odłączeniu nagrzewnicy.

    0
  • #4 07 Gru 2017 22:12
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Po prostu jeździłeś z za małym poziomem płynu i mogło przegrzać głowice i pękła lub uszczelka nie wytrzymała.

    Test spalin i ciśnienie w ukałdzie wszystko powiedzą.

    0
  • #5 07 Gru 2017 22:17
    Szymon115
    Poziom 2  

    tzn wentylator chodził bez przerwy jak pisałem i w trakcie jazdy wszystko było z temperaturą ok. Dobra nie ma co gdybać prawdą jest że muszę zrobić test spalin i ciśnienia. Jak już to zrobię to napiszę. Ale mam pytanie. Rzyganie może być spowodowane niedziałającym zaworkiem w korku?

    0
  • #6 07 Gru 2017 23:42
    jacekwwy
    Poziom 17  

    Szymon115 napisał:
    A jednak rzygać zbiorniczkiem zaczął po odłączeniu nagrzewnicy.

    nagrzewnica jest jak mała chłodnica nawet jak jest odcięty dopływ ciepłego powietrza to zawsze i tak zbija trochę ciepła
    Szymon115 napisał:
    Rzyganie może być spowodowane niedziałającym zaworkiem w korku?

    Jak ci wywala to znaczy że działa zadanie tego zaworu jest regulowanie ciśnienia
    Moim zdaniem wygląda mi to na uszczelkę miałem taki sam przypadek jak u ciebie poszła mi uszczelka zero objawów w oleju albo w płynie. Spalin w płynie przy malej nieszczelności na"oko" nie zobaczysz
    Szymon115 napisał:
    w trakcie jazdy wszystko było z temperaturą ok
    tak samo miałem gorzej jak jechałem trochę szybciej lub w korku

    0