Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 2 1.9 DCI 2006 - brak mocy

08 Gru 2017 20:08 4659 13
  • Poziom 5  
    Witam wszystkich.
    Ostatnio pisałem na forum post o mojej megane która nie chciała wkręcić się w obroty(https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3404237.html#16862749)
    wyczyściłem EGR i tymczasowo problem znikł auto jeździło normalnie, nie kopciło, nie szarpało, ogólnie nie było żadnych problemów aż do dziś gdy wracałem z trasy.
    Auto na początku zaczęło tracić moc na 5 i 6 biegu, później było coraz gorzej bo gdy wyhamowałem do zera na światłach i ruszyłem zaczął tracić moc od startu kręcił tylko do 2 tys. obrotów a na biegach 4-6 nie miał siły iść, zjechałem na zatoczkę zgasiłem go i odpaliłem i problem znikł, okazało się że nie na długo bo do kolejnych świateł po czym znów zjechałem na zatoczkę zgasiłem i odpaliłem i wtedy w ogóle nie chciał kręcić tak jakby nie reagował na pedał gazu, znów go zgasiłem odczekałem chwilkę i odpaliłem i problem znikł na kilka kilometrów po czym znów powrócił.
    W zeszłą sobotę czyściłem EGR, wymieniłem czujnik podciśnienia doładowania na nowy oryginalny taki jaki był fabGrycznie, sprawdziłem przepływomierz i wydaje mi się że jest z nim dobrze. Jutro miałem czyścić intercooler ale wydaje mi się że to nie w tym tkwi problem.
    wydaje mi się że to może być któryś z czujników np. czujnik pedału gazu czy pedału sprzęgła. na blacie żaden błąd nie wyskakiwał, wcześniej wyskakiwał "check iniection" czy jakoś tak ale wymieniłem czujnik podciśnienia doładowania i problem znikł. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z was miał taki problem i jak go rozwiązał. Z góry dziękuje i pozdrawiam. Damian
  • Poziom 15  
    Tyle razy czyściłeś EGR i za każdym razem na chwilę pomagało, nie daje Ci to do myślenia?
  • Poziom 5  
    Nie tyle razy tylko raz czyściłem EGR i nie był w złym stanie dosyć dobrze wyglądał ale jak już go wykręciłem to go wyczyściłem i założyłem
  • Poziom 16  
    Zacina się elektrycznie ja bym go zaślepił w pozycji wiadomo zamkniętej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zacina się elektrycznie ja bym go zaślepił w pozycji wiadomo zamkniętej.Najszybciej dojdziesz podpinając pod Clipa.
  • Poziom 41  
    W Megane II uszkodzony elektrycznie EGR wywala błąd na desce. Skoro czyściłeś EGR to należało też wyczyścić intercooler i kolektor dolotowy.
    Konieczna diagnoza Clipem.
  • Poziom 5  
    Jutro muszę niestety wyjechać i moje następne pytanie brzmi czy mogę pojechać tym autem jeśli tak sie dzieje? czy mogę normalnie jechać bez obawy że coś popsuje gorzej?
  • Poziom 41  
    Nas o to nie pytaj, jechać możesz ale też możesz nie dojechać bo popsuć może się każde auto.
    Ja osobiście bym nie jechał.
  • Poziom 5  
    Ponawiam temat, nie czyściłem ani intercoolera ani całego dolotu ale problem może być w czymś innym auto nie chce znów wejść w obroty chwile pochodzi i zaraz traci obroty i gaśnie co może być tego przyczyną? jutro wyczyszczę intercooler i dolot ale wydaje mi się że to nie pomoże myślicie że od czego to może być? wcześniej jak nie miał mocy odłączałem mapsensor i odzyskiwał troche mocy ( tak jak z uszkodzonym mapsensorem kręcił do 2,5tys obrotów) a teraz nawet z odłączonym mapsensorem traci moc i gaśnie czasami jest ok a czasami dusi sie i nie ma mocy możliwe że to np. przepływomierz? czy może to być poważniejsza usterka?
  • Poziom 15  
    Podłączyłeś go chociaż do Clipa? Jakiekolwiek parametry sprawdziłeś ?
  • Poziom 5  
    No właśnie nie podłączyłem, ponieważ pracuje w delegacji auto stoi i nie mam kiedy zaprowadzić go do mechanika. W weekendy nie mogę nikogo złapać a w tygodniu nie mam możliwości żeby to zrobić.
  • Poziom 15  
    W takim razie to jest wróżenie z fusów. Podłącz i wtedy można dalej pisać.
  • Poziom 5  
    W piątek mam wolne więc podjadę na komputer.
    Tylko błędy mam z czytać? Czy coś jeszcze?

    ---------------------------------------------------------------
    Auto dławi się i gaśnie gdy odłączę map-sensor , gdy jest podłączone dzieje się tak samo ale nie za każdym razem, tak jakby przepływomierz źle wyliczał wartości.
  • Poziom 41  
    Błędy na drugim miejscu. Diagnostyka to podstawa.
  • Poziom 11  
    Mam nadzieje ze wielu Wam pomogę. Witam Wszystkich serdecznie . Miałem podobny problem . RENO SCENIC 1.9 DCI 102 KM 2002 .Ruszam auto dochodzi do ok. 2000 obrotów i traci moc nie reaguje na pedał gazu nie gaśnie i zostaje na jakieś 1000 obrotów . W serwisie powiedziano mi ze potencjometr gazu do wymiany . Oryginalny 400 zł i sto wymiana . Zadowolony wyjeżdżam z serwisu i na pierwszych światłach to samo co było czyli brak mocy. Wracam do serwisu auto trzymają tydzień po czym mówią ze EGR wyczyszczony przejechali 10 km i jest na 99 % ok. Żadnych błędów Odbieram auto jadę 5 km i to samo co było .Auto naprawiłem sam przez przypadek . W nocy stojąc Renią tyłem przy ścianie zauważywszy ze pedał hamulca a dokładniej światło stopu czyli czujnik wciśnięcia pedału hamulca reaguje na delikatne stukniecie nawet z boku . Wkręciłem czujnik przy pedale hamulca o 3 obroty i zapomniałem co to utrata mocy silnika . Sprawdźcie cy nie wyskoczył Wam o parę obrotów czujnik wciśnięcia hamulca . Pozdrawiam :)