Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat punto 1.2 8V 2001 - Sygnał obrotów, wtryski, czujnik podciśnienia

09 Dec 2017 01:10 1242 8
  • Level 3  
    Witam, czy ktoś mógłby podpowiedzieć:

    Do którego kabelka na cewkach podpiąć Stag4 (brązowy)
    Domyślam się, że na cewce obsługującej pierwszy cylinder, ale który kabelek ? Jest czarny i brązowy (tak samo jak i w drugiej cewce). Dojdę multimerem do tego ? (powinien być + czy - ?)

    Czy komuś udało się wejść z dyszami "od góry" kolektora ssącego? Widziałem publikacje, gdzie nawiercone było od dołu jednak czy ktoś z powodzeniem zrobił to inaczej ? I gdzie umiejscowiono w tym układzie wtryski gazu ?

    Czy błędem będzie wykorzystanie jako źródła danych do czujnika ciśnienia przewodu łączącego kolektor z serwem hamulców przez zastosowanie trójnika?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 16  
    Ariel N. wrote:
    ale który kabelek ? Jest czarny i brązowy (tak samo jak i w drugiej cewce)

    Na cewce jest oznaczenie + i -. Brązowy podłącz pod minus.
  • Level 29  
    Da się od góry i dołu. Ja bardziej preferuje od spodu wtedy jest więcej miejsca i mniej budelu u góry.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Podciśnienie ma być stabilne dlatego należy nawiercić kolektor i zamontować dysze. Ale jak będziesz montowal dysze o z dołu to i tak będziesz wyciągał kolektor ssący. Wtedy fajnie się robi wszystko.
  • Level 3  
    Spróbuje od góry wejść, jak pomyśle o wyciąganiu kolektora to jestem chory :E

    Co do lambdy, zwanej lambadą ( :D ) to ten stag4 powinien być wpięty w skrajny prawy przewód ? U mam teraz instalację 2 gen i ten własnie przewód jest przecięty i doprowadzony do emulatora sondy. Należy go połączyć i dać inf. do sterownika (zwykła sonda napięciowa)


    Czy zasilanie po kluczyku mogę zapożyczyć z + cewki ?
  • Helpful post
    Level 38  
    Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm.
    Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli.
    Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga.
    Zasilanie możesz wziąć z wtrysku lub cewki pod warunkiem, że pojawia się wtedy gdy zaświecają się kontrolki na liczniku oraz znika równo ze zgaszeniem kontrolek licznika.
  • Level 3  
    Wtryski mam valtek czerwone. Wiem że kontrowersyjne ale mam je za darmo
  • Level 3  
    Mam problem.
    Po podłączeniu zasilania zielona lampka we włączniku zapaliła się dłuższą chwilę i zgasła. Naciskanie przycisku nic nie daje.
    Na obecną chwilę jest sam przód (nie ma butli podłączonej jeszcze).
    Co może być przyczyną?
    + po kluczyku zapożyczony z jakiegoś przewodu w puszcze bezpieczników pod maską gdzie pojawiał się i znikał po przekręcaniu kluczyka.
  • Level 3  
    Temat rozwiązał się tak:
    Lampka nie migała ponieważ przewody do przełącznika były źle przedłużone (jeden z nich się naderwał przy przeciąganiu).

    Do cewek wchodzą przewody dwużyłowe ( po jednym podwójnym na każdą cewkę) na samej cewce jest oznaczenie + i -.
    Z + jednej z cewek poszedł prąd do sterownika lpg "po kluczyku".
    Z - cewki obsługującej 1 i 4 cylinder poszedł sygnał do obrotów.
    Sonda lambda nie została podłączona (za radą gazownika).

    Map sensor został podłączony w nawiercone złącze w kolektorze dolotowym. Stojąc na wprost auta ze zdjętym filtrem powietrza po lewej stronie zaraz pod przepustnica.
    Wtryski gazu (valteki) zmieściły się na leżąco pod pokrywą filtra powietrza, nic nie trzeba było przerabiać itp pasują idealnie. Od nich krótkimi wężykami gaz poszedł do nawierconych dysz w okolicy świec - sugestia, osobiście wymontowałem listwę wtrysków benzynowych na czas nawiercania i gwintowania - więcej miejsca zwracając uwagę aby po wkręceniu dyszy dało się ją znów zamontować :)
    Masa z akumulatora, stały plus z akumulatora, cewki elektrozaworów masę mają skąd popadnie + do wzbudzenia od sterownika.
    Tyle w temacie.