Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Strzelanie w Opel Zafira 1.8 16v (2003)

pawelek1261 10 Dec 2017 08:45 2274 14
  • #1
    pawelek1261
    Level 8  
    Witam, mam w swojej Zafirze taki problem, że podczas dodawania gazu na biegu jałowym po prostu strzela, czasami strzela podczas dodawania gazu, gdy samochód wchodzi w obroty a czasami strzela przy schodzeniu z obrotów. Są to takie strzały w "tłumnik". Teoretycznie przy jeździe ich nie ma, ale na pewno jest to usterka której nie powinno być. Mam nowy sterownik od komputera, nową cewkę, nowe świece, nowy czujnik polozenia wału korbowego, ogólnie wydałem już bardzo dużo pieniędzy a nic nie pomaga. Dodam tylko, że wymiana sterownika była potrzebna, gdyż poprzedni miał wygiętą płytkę (ogólnie był uszkodzony).
    Mam też filmik bo kiedyś nagrywałem, ogólnie miałem wcześniej też problem, że ciężko palił (na filmiku widać) ale po wymianie tego sterownika teraz jest już wszystko dobrze, ale to strzelanie jest nadal TUTAJ FILMIK: https://vimeo.com/246584097


    Może ktoś miał podobny problem do mojego ? Proszę o pomoc
  • #2
    Darek A.
    Level 20  
    Wymiana sterownika wiąże się z jego softwarową konfiguracją, czy ktoś to robił, bo najwyraźniej jest nieprawidłowo wyprzedzenie zapłonu?
  • #3
    pawelek1261
    Level 8  
    Tak robiła to firma http://elektrobip.pl która przegrała oprogramowanie ze starego sterownika do nowego, po za tym mają własny silnik na którym testują sterownik
  • #5
    pawelek1261
    Level 8  
    Kompresja byla sprawdzana i wszystko jest OK, mechanik sprawdzał mi też jeszcze raz rozrząd i tam też wszystko Ok, zapłon tez jest prawidłowo ustawiony bo to też już sprawdzalismy
  • #6
    Darek A.
    Level 20  
    Strzelanie jest objawem tego, że iskra pojawia się w momencie niedomkniętego zaworu, przez co detonacja wydobywa się na zewnątrz z hukiem, a to tłumaczy źle ustawiony moment zapłonowy, bądź niesprawność zaworów. Niekiedy rajdowo świadomie ustawia się inne momenty wyprzedzenia dla osiągów, ale to co innego...
  • #7
    Doktorr
    Level 35  
    Zakładam że to silnik x18xe1 .Trzeba by sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym. Jak nie to ubierz grubą gumową rękawiczkę rozkręć dolot między przepływomierzem a filtrem powietrza i na pracującym na wolnych obrotach silniku zatkaj dolot. jak silnik nie zgaśnie od razu to szukaj fałszywego powietrza. Trzeba jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa. Masę powietrza na wolnych obrotach jaką widzi sterownik. Integrator lambda.
  • #8
    pawelek1261
    Level 8  
    Była sprawdzana wczoraj na komputerze i 0 błędów
  • #9
    przemek25l
    Level 29  
    Twierdzisz że wszystko jest dobre a samochód nie pracuje poprawnie. Moja propozycja jest taka zacznij wrzucać parametry takie jak :podciśnienie na wolnych obrotach, masa powietrza, korekty długo i krótko terminowe ciśnienie paliwa. Tyle na początek.
  • #10
    helmud7543
    Level 43  
    Masz tam gaz? Check Ci się nie świeci? Wtrsyki są podłączone do właściwych przewodów? No i pokaż koorekty.
  • #11
    pawelek1261
    Level 8  
    Nie ma gazu jeszcze, właśnie chciałem zakładać ale na razie się wstrzymam. Nawet wczoraj był sprawdzany na komputerze i nie ma ani jednego błędu a strzela jak strzelał
  • #12
    Doktorr
    Level 35  
    Jak chcesz naprawić samochód , kiedy ignorujesz porady, które mogą ci pomóc. Skoro sam nie posiadacz stosownej wiedzy to znajdź mechanika, który umie trochę więcej niż sam odczyt błędów.
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    E, fachowcy - przecie to odpala z czujnika CMP - długo kręci i leniwie się wkręca na obroty - posłuchajcie tego filmika dobrze.
    Darek A. wrote:
    Wymiana sterownika wiąże się z jego softwarową konfiguracją, czy ktoś to robił, bo najwyraźniej jest nieprawidłowo wyprzedzenie zapłonu?

    Ja bym koledze proponował jednak zaprzestanie doradzania tutaj - bo szanowny kolega bladego pojęcia nie ma na ten temat. Nic tam się nie konfiguruje, nic się nie ustawia - wszystko jest zaszyte w pamięci sterownika, reszta to parametry adaptacyjne, które sterownik sobie sam dobiera.
    pawelek1261 wrote:
    Dodam tylko, że wymiana sterownika była potrzebna, gdyż poprzedni miał wygiętą płytkę (ogólnie był uszkodzony)
    To mnie okropnie ciekawi - jak można wygiąć aluminiowy "kaloryfer"???
    Doktorr wrote:
    Zakładam że to silnik x18xe1
    To już "Z18XE" będzie.
  • #15
    pawelek1261
    Level 8  
    Doktorr wrote:
    Jak chcesz naprawić samochód , kiedy ignorujesz porady, które mogą ci pomóc. Skoro sam nie posiadacz stosownej wiedzy to znajdź mechanika, który umie trochę więcej niż sam odczyt błędów.

    Naprawdę byłem już u różnych mechaników i oprócz tego, że mnie naciągnęli na koszty to żaden nie pomógł

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Pytanie podstawowe czy na starym sterowniku też strzelał?

    Na starym sterowniku strzelał tak samo jak teraz na nowym, ale teraz na tym nowym sterowniku nie ma już tego problemu, że długo kręci bo rozpala praktycznie o raz

    robokop wrote:
    To mnie okropnie ciekawi - jak można wygiąć aluminiowy "kaloryfer"???

    No właśnie w Zafirach ten sterownik jest zamocowany nad silnikiem i po jakimś czasie tak się właśnie dzieje. Ten który mam obecnie ma wzmocnioną obudowę i jest dużo bardziej odporny na tak wysokie temperatury.

    Doktorr wrote:
    Zakładam że to silnik x18xe1
    To już "Z18XE" będzie.[/quote]
    Tak, dokładnie to jest ten silnik Z18XE

    Ogólnie mam przez ten problem większe spalanie i bardziej kopci z tłumnika, mi się wydaję że on tej benzyny tak jak by nie przepalał