Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo s60 - Jak jeździć żeby nie zamęczyć silnika?

sebastiian91 10 Gru 2017 09:09 765 10
  • #1 10 Gru 2017 09:09
    sebastiian91
    Poziom 2  

    Witam. Jak jeździć/ zmieniać biegi w Volvo S60 2.4D (130km) 2003? Jest to moje pierwsze auto i nie chciałbym go zajeździć dlatego zwracam się z tym pytaniem do doświadczonych Kolegów. :-)

    0 10
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 10 Gru 2017 09:17
    elel
    Poziom 15  

    Nie chcę być złośliwy, ale takie rzeczy uczyli na kursie na prawo jazdy.

    0
  • #3 10 Gru 2017 09:25
    sebastiian91
    Poziom 2  

    elel napisał:
    Nie chcę być złośliwy, ale takie rzeczy uczyli na kursie na prawo jazdy.

    Jeździłem tylko Pb na kursie.

    0
  • #4 10 Gru 2017 09:41
    elel
    Poziom 15  

    PJ masz na pewien typ pojazdów, nie tylko powiedzy na fiata punto 1,4 i już 1,6 nie umiesz jeździć.
    Ogólna rada, to się czuje jak silnik pracuje. Jak jest głośny to już trzeba zmienić na wyższy, jak nie ma reakcji na gaz to obroty za niskie i trzeba bieg zredukować. Nawet do tego nie trzeba obrotomierza, kiedyś go nie było i ludzie dawali sobie wyśmienicie radę. Ogólnie w dieslach biegi zmienia się szybciej niż w benzynie.

    0
  • Deimic One - Szkolenia
  • #5 10 Gru 2017 09:45
    sebastiian91
    Poziom 2  

    elel napisał:
    PJ masz na pewien typ pojazdów, nie tylko powiedzy na fiata punto 1,4 i już 1,6 nie umiesz jeździć.
    Ogólna rada, to się czuje jak silnik pracuje. Jak jest głośny to już trzeba zmienić na wyższy, jak nie ma reakcji na gaz to obroty za niskie i trzeba bieg zredukować. Nawet do tego nie trzeba obrotomierza, kiedyś go nie było i ludzie dawali sobie wyśmienicie radę. Ogólnie w dieslach biegi zmienia się szybciej niż w benzynie.

    Dzięki

    0
  • #6 10 Gru 2017 22:38
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    sebastiian91 napisał:
    Jak jeździć żeby nie zamęczyć silnika?

    W ogóle nie jeździć... Wtedy się nie zużywa i nie jest narażony na ignorancję użytkownika.

    0
  • #7 11 Gru 2017 18:39
    Cobrat
    Poziom 21  

    andrzej lukaszewicz napisał:

    W ogóle nie jeździć... Wtedy się nie zużywa i nie jest narażony na ignorancję użytkownika.


    Autor powinien Twój post oznaczyć za "pomocny" :D, ale pewnie tego nie zrobi...

    0
  • #8 11 Gru 2017 19:02
    Kune
    Poziom 23  

    sebastiian91 napisał:
    Witam. Jak jeździć/ zmieniać biegi w Volvo S60 2.4D (130km) 2003? Jest to moje pierwsze auto i nie chciałbym go zajeździć dlatego zwracam się z tym pytaniem do doświadczonych Kolegów. :-)


    Co mialo być zamęczone to już jest w 14 letnim dieslu.

    Co najważniejsze nie kręć wysoko silnika (każdego, szczególnie doładowanego) jak jest zimny. Po ostrej jeździe lub z wysokimi prędkościami po zatrzymaniu daj chwile (choćby minutkę) na ostudzenie turbosprężarki. To ona nagrzewa się do czerwoności i zgaszenie silnika powoduje prawie zawsze odcięcie chłodzenia i smarowania.

    A tak pozatym to jeździj, bo w tym wieku i przy takim przebiegu reszta to loteria.

    PS. Pamietaj przed zimą o dobrej kondycji świec żarowych, filtra paliwa oraz dobrym akumulatorze.

    0
  • #9 12 Gru 2017 12:59
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Pomijając zakup s60 na 1 auto to staraj sie trzymać obroty w połowie skali. Na trasie można przeciągnąć na 3,4 go mocniej wydmucha syf z turbosprężarki. Powodzenia..

    0
  • #10 12 Gru 2017 13:40
    DjMapet
    Poziom 43  

    Jak jeszcze tego nie zrobiłeś, to przede wszystkim zmień olej w silniku, oraz filtry: oleju, powietrza, paliwa. Zorientuj się też co do napędu rozrządu. Jak nie wiadomo kiedy był zmieniany, to zmień, plus oczywiście pompa wody. Płyn chłodniczy też można zmienić a przynajmniej sprawdzić jego jakość. Stan układu hamulcowego (głównie tarcz i klocków) też warto przy najbliższej okazji warto sprawdzić i ew. wymienić płyn hamulcowy.
    ON lej tylko na firmowych, pewnych stacjach paliw.

    Pozdrawiam.

    0
  • #11 12 Gru 2017 13:47
    helmud7543
    Poziom 42  

    1. Na zimnym delikatnie traktujesz pedał gazu.
    2. Standardowo jeździsz trzymając go w zakresie 1/4 do 1/3 obrotów (jazda z równą prędkością po równym terenie). Z czasem go wyczujesz ale w dieslu niskie obroty nie gwarantują, że przyspieszenia nie będzie a wał cierpi od niekorzystnych sił, w dodatku ciśnienie oleju niższe. Uczyłeś się na Pb więc tu będziesz miał dobre przyzwyczajenie - raczej nie będziesz go zarzynał na 1500 obr/m pod górę. Dłuższa jazda na wysokich obrotach to z kolei szybsze zużycie silnika i wysokie EGT (temperatura spalin). O czasu do czasu ogień na tłoki i wypali sadzę ale długa i częsta jazda z pedałem w podłodze też nie służy. To Diesel znosi gorzej niż silnik na Pb.
    3. Od czasu do czasu trasa z wyższą prędkością i wyższymi obrotami.
    4. Po takiej mocniejszej jeździe nie gaś od razu tylko daj mu popracować na wolnych obrotach kilkadziesiąt sekund.
    5. Kontroluj poziom płynów eksploatacyjnych - ja to robię minimum raz na tydzień i zawsze przed dłuższą trasą. Olej, chłodziwo i płyn hamulcowy obowiązkowo, płyn do spryskiwaczy i olej wspomagania można rzadziej bo od tego nie zginiesz i nie zabijesz silnika (najwyżej pompę wspomagania). To że nie ubywa teraz nie znaczy, że kiedyś nie zacznie.
    6. Zalewaj dobry olej i zawsze zmieniaj z filtrem.
    7. Olej zmieniaj co maks 15 000 km lub co rok.

    0